Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@15:06:27 GMT

شمارش آراء انتخابات پارلمانی در سراسر انگلستان

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۹۶۷۳۷

شمارش آراء انتخابات سراسری بریتانیا در حال انجام است و نتایج تا کنون حاکی از آن است که هیچ حزبی نمی‌تواند حداقل کرسی لازم برای تشکیل دولت یکپارچه را کسب کند بنابراین پارلمان معلق شکل می‌گیرد که در نتیجه نیاز به تشکیل دولت ائتلافی است.

خبرگزاری فارس: با پایان زمان رسمی رای گیری در سراسر بریتانیا، در ساعت 10 شب به وقت محلی تمامی شعب اخذ رای به روی مردم بسته و شمارش آراء آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این انتخابات سراسری زودتر از موعد اصلی آن که سال 2020 است، روز پنج‌شنبه 8 ژوئن 2017 برگزار شد. در این رقابت انتخاباتی، نماینده‌های احزاب سیاسی برای 650 کرسی پارلمان رقابت می‌کنند تا حزبی که اکثریت مطلق آراء را به دست می‌آورد، تشکیل کابینه دهد.

9:25 پارلمان معلق شکل می‌گیرد

در حالی که تنها تکلیف 19 کرسی از پارلمان مشخص نیست، حزب محافظه کار که پیشتاز است نیاز به 20 کرسی دیگر برای کسب حداکثر مطلق یعنی 326 کرسی دارد اما بدان دست نخواهد یافت و پارلمان معلق شکل می‌گیرد.

9:00 زنان بیشتری وارد پارلمان جدید بریتانیا می‌شوند

تا کنون 192 زن برای نمایندگی پارلمان بریتانیا انتخاب شدند که بالاترین رکورد انتخابات تا کنون بوده است. پیش از این 191 زن در پارلمان بودند که حدود 30 درصد نمایندگان را شامل می‌شدند.

8:50 تردید در امکان خروج بریتانیا از بازار واحد اروپا بعد از برگزیت

دیوید دیویس وزیر برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) گفته است با چنین نتیجه‌ای که دولت محافظه کار قبلی نتواند تشکیل دولت یکپارچه جدید دهد و نتواند حداکثر مطلق پارلمان را به دست آورد، دیگر اختیار قانونی برای خارج کردن بریتانیا از بازار واحد اروپا را نخواهند داشت.

8:45 شمارش آراء 40 کرسی باقی مانده و تشکیل دولت حداکثری بعید است

در حالی که اکثریت آراء انتخابات سراسری بریتانیا تا کنون شمارش شده و تکلیف تنها 40 کرسی از 650 کرسی مشخص نیست، حزب محافظه کار همچنان بیش از 30 کرسی برای کسب حداکثر مطلق آراء و تشکیل دولت یکپارچه نیاز دارد اما بعید است که بتواند از میان کرسی‌های باقی مانده این تعداد را کسب کند.

7:45 محافظه کاران از کارگرها پیشی گرفتند

حزب حاکم محافظه کار که تا اتمام شمارش آراء چهارصد و نود و یکمین صندوق از حزب اپوزیسیون کارگر عقب بود، بالاخره توانست در عدد 216 با کارگرها برابر و بعد از آن پیش بیافتد.

7:40 انتقاد و واکنش تند رسانه‌های حامی نخست‌وزیر

روزنامه‌های حامی محافظه کاران در بریتانیا در واکنش تند به خانم ترزا می صفحات اصلی خود را تنظیم کردند. روزنامه سان با تغییر نام ترزا می به ترزا دیسمی در واقع این معنا را القا می‌کند که با نتیجه این انتخابات ترس و شوک و نگرانی ایجاد شد. همچنین روزنامه دیلی میل در تیتر یک خود ضمن اشاره به انتخابات زودتر از موعد ترزا می نوشت قماری که نتیجه معکوس داد.


7:30 کاهش محبوبیت حزب استقلال بریتانیا (یوکیپ) و حزب ملی اسکاتلند

احزاب جدایی طلب و استقلال طلب در بریتانیا و اسکاتلند در مقایسه با انتخابات پیشین با افت محبوبیت مواجه و یوکیپ تا کنون هیچ کرسی به دست نیاورده و حزب ملی اسکاتلند هم برخی کرسی‌های پیشین را از دست داد.

7:05 درخواست کوربین برای کناره‌گیری می

کوربین خواستار کناره‌گیری ترزا می شد. جرمی کوربین رهبر اپوزیسیون که دوباره در حوزه انتخابی خود پیروز و به پارلمان راه یافت، خواستار کناره رفتن خانم می نخست وزیر پیشین از قدرت شد. خانم می هم در حوزه انتخابی خود بار دیگر انتخاب شد.

جرمی کوربین بعد از پیروزی گفت ترزا می از آن جهت درخواست انتخابات زودتر از موعد داد که کرسی‌های بیشتر و دولت قوی‌تر تشکیل دهد اما نتیجه تاکنون اینطور بوده کرسی‌هایی است که محافظه کاران از دست داده‌اند.

6:30 نزدیک شدن آرای حزب کارگر و محافظه‌کاران

با شمارش آرای 263 حوزه انتخابیه، حزب کارگر کماکان پیشتاز است. نتایج شمارش آرای این صندوق‌ها به شرح ذیل است:

حزب کارگر: 128 کرسی

حزب محافظه کار: 104 کرسی

لیبرال دموکرات‌ها: 2 کرسی

حزب ملی اسکاتلند: 16 کرسی

دیگر احزاب: 13 کرسی

6:05 پیش‌بینی نتیجه بهتر برای محافظه‌کاران از سوی بی‌بی‌سی/ کارگران اما، کماکان پیشتازند

در حالی که حزب کارگر با پیروزی در 84 حوزه انتخابیه، از محافظه‌کارانی که فقط در 63 حوزه برنده شده‌اند، پیشی گرفته،، بی‌بی‌سی معتقد است که احتمالاً محافظه‌کاران با به دست آوردن 322 کرسی از 650 کرسی مجلس عوام، نتیجه بهتری نسبت به پیش‌بینی اولیه به دست می‌آورند.

با انتشار خبر این پیش‌بینی بی‌بی‌سی، روند نزولی ارزش پوند در برابر دلار آمریکا متوقف و بالعکس شد.

5:03 حزب کارگر هنوز پیشتاز است

با اتمام شمارش آراء در 37 حوزه انتخابیه، حزب کارگر با به دست آورن اکثریت آراء در 22 حوزه پیشتاز است و محافظه‌کاران 10 کرسی را به خود اختصاص داده‌اند.

حزب ملی اسکاتلند 2 کرسی و دیگر احزاب نیز 3 کرسی به خود اختصاص داده‌اند.

4:10 رأی استان‌های جنوبی به نفع محافظه‌کاران

با پایان یافتن کار شمارش آراء در برخی حوزه‌های انتخابیه استان‌های جنوبی، آمار پیروزی محافظه‌کاران رو به رشد است.

با اتمام شمارش آرای 12 حوزه انتخابیه، حزب کارگر در 8 حوزه و محافظه‌کاران در 5 حوزه موفق به کسب اکثریت آراء شده‌اند.

3:50 تکلیف 6 کرسی مشخص شد/ کارگرها پیشتازند

با اتمام شمارش آراء در 6 حوزه انتخابیه، راه یافتن 5 نماینده حزب کارگر و 1 نماینده محافظه‌کار به پارلمان مسجل شد.

در 6 حوزه‌ای که کار شمارش آراء به پایان رسیده، محافظه‌کاران فقط در حوزه «سوئیندن شمالی» اکثریت آراء را به خود اختصاص داده‌اند.

2:41 اولین پیروزی برای کارگران نیوکاسل رقم خورد

با اتمام شمارش نتیجه آراء در نیوکاسل، حزب کارگر با به دست آوردن 65 درصد از آراء، دراین حوزه انتخابیه برنده شد.

محافظه‌کاران فقط 24 درصد از آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

1:58 پوند سقوط کرد

با قوت گرفتن احتمال بى ثباتى سیاسى در انگلستان در پى از دست رفتن احتمالى اکثریت محافظه کاران در پارلمان و لزوم تشکیل دولت ائتلافى، ارزش پوند به شدت کاهش یافت.

1:34 انتشار نتایج نظرسنجی درون شعب

روزنامه گاردین در گزارشی ضمن انتشار نظرسنجی درون شعب نوشت، احتمالا پارلمان معلق تشکیل شود. بر اساس نظرسنجی در شعب اخذ رای از رای‌دهندگان حزب محافظه‌کار (حزب حاکم کنونی) 314 و حزب کارگر 266 کرسی کسب خواهند کرد که این ارقام کمتر از حداکثر مطلق است.

نظرسنجی‌ها درون شعب شبکه‌های خبری بی‌بی‌سی، اسکای نیوز و همچنین شبکه آی تی‌وی نشان می‌دهد که احتمالاً حزب محافظه‌کار (حاکم) 314 کرسی، حزب کارگر 266 کرسی، حزب ملی اسکاتلند 34 کرسی، لیبرال دموکرات‌ها 14 کرسی و مابقی احزاب 22 کرسی را به خود اختصاص خواهند داد.

در صورت محقق شدن این پیش‌بینی، حزب «ترزا مِی» (حزب محافظه‌کار) برای باقی ماندن در مسند قدرت، مجبور به ائتلاف با یک حزب دیگر خواهد بود تا نصف + 1 کرسی‌های پارلمان 650 نفری کشورش را در اختیار داشته باشد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۶۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در نشست راه‌اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره در بندر خرمشهر گفت:بندر خرمشهر آمادگی کامل برای برقراری خط مسافری دریایی از خرمشهر به بصره و برعکس را در سریع ترین زمان ممکن دارد.

وجود نظام تعرفه‌ای مناسب، جذاب و شفاف برای بازاریابی و ترغیب تردد مسافران از طریق تردد دریا با اعطای تخفیف ۹۰ درصدی در هزینه حقوق و عوارض شناور‌های مسافری ایرانی و خارجی از امکانات قابل توجه موجود در بندر خرمشهر است.

او از تدوین یک بسته پیشنهادی برای ارائه به طرف عراقی با هدف ایجاد رونق این خط مسافربری خبر داد.

او با اشاره به تاکید مدیران ارشد ۲ کشور ایران و عراق در نشست هفته گذشته و تاکید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: امید است خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره و برعکس به صورت آزمایشی در کوتاه‌ترین زمان ممکن راه‌اندازی شود تا با شناسایی مشکلات و چالش‌ها، مقدمات برای تردد گسترده زائران در ایام اربعین حسینی فراهم شود.

بنا بر اظهارات عسکری بندر خرمشهر در عرصه‌های ایمنی و حفاظت ناوگان، تجسس دریایی، یدک‌کشی، مقابله با آلودگی دریایی، حضور در مواقع اضطرار برای جست‌وجو و نجات، پشتیبانی از حوادث، ارائه خدمات پزشکی به مسافران به صورت آنلاین و دیگر موارد موردنیاز توانایی همکاری و همراهی با طرف عراقی را دارد. 

 بندر خرمشهر یکی از بنادر یازده‌گانه ایران با ۲۳۰ هکتار و به عنوان سومین بندر صادراتی غیر نفتی کشور به شمار می‌رود، دارای یک ترمینال مسافری دریایی به نام خلیج فارس با ۶ هزار متر مربع مساحت و ۲ پست اسکله است که روزانه می‌تواند به ۲ هزار و ۵۰۰ مسافر خدمات‌دهی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • درخشش فرنگی‌کاران نوجوان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • شمارش معکوس: رانگنیک این هفته به بایرن جواب می‌دهد
  • کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • رقابت ۹۰ نفر برای ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /خبر ستاد انتخابات درباره تعرفه ها
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین