Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- نگارخانه سروناز میزبان آثار دومین جشنواره سراسری دانشجویی تجسمی قرآن و هنر، با عنوان «شهود قدسی ۲» است.

مدیر نگارخانه سروناز در گفت و گو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه از روز شنبه ۲۰ خرداد نمایشگاه یادشده در شیراز آغاز به‌کار خواهد کرد، گفت: دومین جشنواره سراسری شهود قدسی با موضوع قرآن و زندگی است که ایجاد نشاط در جامعه دانشجویی همراه با استحکام و رواج فرهنگ قرآنی، ایجاد زمینه مناسب برای ارتباط فرهنگی و تبادل تجربه‌های هنری دانشجویی و رشد و شکوفایی آفرینش‌ها و خلق آثار فرهنگی و هنری همراه با تعمیق اندیشه و آگاهی‌های فرهنگی قرآنی، از اهداف مورد نظر این جشنواره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هستی خالدی افزود: نمایشگاه آثار عکاسی دومین جشنواره ملی دانشجویی «قرآن و هنر» تا٢٥ خرداد ٩٦ در گالری سروناز شیراز واقع در خیابان قصردشت، بعد از کوچه ٨٨ برگزار می شود که ساعت بازدید ٥:٣٠ عصر تا ١٠:٣٠ شب است.

این در حالیست که رئیس جهاددانشگاهی استان فارس پیرامون این رویداد به خبرنگاران گفت: فراخوان این جشنواره با موضوع زندگی با محوریت قرآن کریم، در بخش‌های نقاشی، عکاسی، گرافیک و خوشنویسی، پائیز سال گذشته انجام شد و دبیرخانه آثار علاقه‌مندان را تا ۲۲ اردیبهشت امسال دریافت کرد.

مسعود رستگار عنوان کرد: در مجموع افزون بر ۳۵۹۳ اثر در مهلت تعیین شده در فراخوان، توسط دبیرخانه دریافت شد که ۵۵۴ اثر در بخش نقاشی، ۴۷۵ اثر در بخش خوشنویسی، یک هزار و ۲۳۶ اثر در بخش عکس و یک هزار و ۳۲۸ اثر در بخش گرافیک را شامل می‌شد.

رستگار با یادآوری اینکه کار داوری آثار ارسالی انجام و منتخبان هر بخش مشخص شده است، گفت: امسال و در جشنواره شهود قدسی ۲، آثار منتخب در ۵ نگارخانه شهر شیراز به مدت یک هفته در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی با تصریح اینکه تعداد آثار دریافتی نسبت به دوره گذشته، افزایش چشمگیری دارد، افزود: این نشان‌دهنده علاقه‌مندی بیشتر دانشجویان سراسر کشور به جشنواره شهود قدسی و انجام فعالیت‌های هنری با محوریت قرآنی است.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس از جمله گفت: با هدف آمادگی بیشتر و مطلوب‌تر دانشجویان و آشنایی آنان با مفاهیم هنر قرآنی، از زمستان سال گذشته تا کنون تعداد ۳۲ کارگاه آموزشی( ورک‌شاپ) در بخش‌های مختلف در سطح دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره «شهود قدسی ۲» توسط بخش فرهنگی جهاددانشگاهی استان فارس و با همکاری سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان برگزار می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۶۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه زنجیره افتتاحیه‌ها در شهر آغاز شده است، گفت: با افتتاح مجموعه تفریحی کوه نور در کوه صفه همراه با دیگر پروژه‌های تفریحی در این مکان، ظرفیت ویژه و جدیدی به شهر زندگی اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سیدعلی معرک‌نژاد در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: در هفته فرهنگی اصفهان سعی کردیم در بعد بین‌المللی اتفاقات خوبی را برای شهر و شهروندان رقم بزنیم، از این‌رو با دعوت از شهرهای خواهرخوانده و هماهنگی با چند سفارت‌خانه در تهران، پذیرای ۹ هیئت خارجی در اصفهان بودیم.

وی با بیان اینکه دعوت از این هیئت‌ها برای حضور در برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان و با تمرکز با جشنواره نقاشی پوپک انجام شد، افزود: این حضور و دیپلماسی فعال موجب شد به تعداد آثار و شهرهایی که از اقصی نقاط جهان در این جشنواره شرکت می‌کنند، بیش از دو برابر اضافه شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۸۰۰۰ اثر به جشنواره نقاشی پوپک ارسال شد که ۳۰۰۰ اثر مربوط به دیگر نقاط جهان است، گفت: ۲۹۴ شهر در این برنامه شرکت کردند که حدود ۲۸ شهر آن شهرهای خارجی بودند و در مقایسه با سال گذشته رشد بیش از دو برابری را داشت که نشان می‌دهد می‌توانیم سال‌های آینده اقدامات موثرتری برای برگزاری این جشنواره انجام دهیم.

معرک‌نژاد با بیان اینکه زنجیره افتتاحیه‌ها در شهر آغاز شده است، تصریح کرد: با افتتاح مجموعه تفریحی کوه نور در کوه صفه همراه با دیگر پروژه‌های تفریحی در این مکان، ظرفیت ویژه و جدیدی به شهر زندگی اضافه شد.

کد خبر 749233

دیگر خبرها

  • آثار سینمایی خارجی پلتفرم‌ها تحت نظارت سازمان سینمایی قرار گرفت
  • عرضه فیلم‌های خارجی پلتفرم‌ها زیر نظر سازمان سینمایی رفت
  • دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها
  • رجوع و روایت آتش بلاگری و سلبریتی شدن در روابط زن و شوهری
  • با عشق به ایران در ارمنستان
  • سیمای معلم در آثار کاریکاتوریست اردبیلی
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • سرو مشروبات الکلی در سریال «هفت سر اژدها» جنجال‌برانگیز شد
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود