Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ ارود ایروانی در رابطه با برنامه غذایی در ماه مبارک رمضان برای ورزشکاران حرفه‌ای و آماتور، اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در ایام ماه مبارک رمضان ورزشکاران حرفه‌ای و همچنین آماتور باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند، موضوع دهیدراتاسیون و کم‌آبی در ورزشکاران است که توصیه می‌شود ورزشکاران فعالیت‌های خود را در مکان‌های سرپوشیده و فضاهایی که در معرض مستقیم نور خورشید نیست، انجام دهند یا این‌که فعالیت ورزشی خود را به ساعت‌های اولیه صبح یعنی هشت تا ۱۰ صبح موکول کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به این نکته که فعالیت‌های سنگین ورزشی باید نزدیک به افطار صورت بگیرد، افزود: به دنبال سنگین شدن حجم معده بعد از صرف وعده افطار، انجام فعالیت‌های سنگین بعد از این زمان توصیه نمی‌شود. همچنین استحمام و خنک کردن یکی دیگر از راه‌های بسیار مهم برای جلوگیری از گرمازدگی در این ایام است.

ایروانی خاطر نشان کرد: باید در نظر گرفت که وعده‌های غذایی در ماه مبارک رمضان تفاوتی با روزهای دیگر سال ندارد به‌طوری که وعده افطار و شام جایگزین وعده صبحانه و ناهار و وعده سحر جایگزین وعده شام است. البته میان وعده‌ها از افطار تا سحر نیز باید مصرف شود. ضمن این‌که به منظور جلوگیری از دهیدراتاسیون، مصرف مایعات در فاصله وعده افطار تا سحر بسیار ضروری و حائز اهمیت است. همچنین غذاهای حاوی فیبر مانند میوه و سبزیجات علاوه بر تامین مایعات می‌تواند در تامین ویتامین‌ها و املاح معدنی اهمیت بسزایی داشته باشند.

این مسوول تغذیه کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: گلوکز سوخت اصلی مغز و همچنین سیستم دستگاه عصبی است و کربوهیدارات یکی از منابع مهم در تامین انرژی است که اگر از نوع پیچیده باشد می‌تواند در تنظیم قند خون بسیار تاثیرگذار باشد. پروتئین‌ها نیز به دلیل اهمیت آن برای سلامتی سیستم عصبی و بافت عضلانی و این‌که احساس سیری زیادی را در فرد به وجود می‌آورد، علاوه بر ورزشکار حرفه‌ای مصرف آن برای عموم افراد نیز توصیه می‌شود.

وی افزود: به دلیل فاصله زمانی زیاد از وعده سحر تا وعده افطار ذخائر گلیکوژنی کبد تخلیه شده و فرد روزه‌دار تمایل زیادی به مصرف مواد قندی و شیرینی‌جات دارد. مصرف زولبیا و بامیه به دلیل سرشار بودن آن از قندهای ساده و تصفیه‌ شده و چربی‌های اشباع علاوه بر مضراتی که برای بدن دارد، باعث افزایش وزن می‌شود. حتی ممکن است منجر به شوک انسولین در فرد روزه‌دار شود. توصیه می‌شود روزه‌داران از مصرف زولبیا و بامیه اجتناب یا مصرف آن را تا حد امکان به حداقل برسانند.

مسوول تغذیه کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در پایان گفت: خرما، کشمش و مویز می‌توانند جایگزین مناسبی برای زولبیا و بامیه باشند، به ویژه مصرف خرما به همراه نوشیدنی نیمه گرم در زمان افطار به دلیل جلوگیری از ترشح زیاد انسولین بهترین گزینه برای افراد روزه‌دار و به ویژه دیابتی است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۶۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد

نرسی قربان کارشناس انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ایران یکی از بزرگترین ذخایر گازی را دارا است، گفت: ایران از لحاظ تئوری می‌تواند به هاب انرژی تبدیل شود و سال‌های سال در رابطه با آن صحبت شده است زیرا ایران یکی از بزرگترین ذخایر گازی جهان را دارا است.

وی ادامه داد: ایران از لحاظ جغرافیایی در منطقه‌ای قرار دارد که به چندین کشور مختلف راه دارد؛ اعم از کشورهایی که گاز دارند به همین جهت همواره بر سر این موضوع بحث بوده که ایران بتواند ایران گاز را از کشورهایی نظیر ترکمنستان که گاز دارند دریافت و به ترکیه، هند و.... بدهد که به دلیل تحریم‌ها مکان پذیر نبود.

به گفته این کارشناس انرژی تولید انرژی در کشور ما کم نیست، بلکه مصرف انرژی در کشور ما بسیار بالاست.

وی ادامه داد: برای به تعادل رسیدن تولید و مصرف باید تولید گاز افزایش پیدا کند زیرا گاز در سبد کشور ما سهم ۷۰ درصدی دارد و اگر بخواهیم تولید گاز را افزایش دهیم که برای تولید برق و سایر مصارف را پاسخگو باشد مستلزم سرمایه گذاری بیشتر است که مقدار آن بسیار بالاست و به گفته وزیر نفت ۲۰۰ میلیارد دلار برای سرمایه گذاری نیاز داریم.

به گفته قربان در صورتی که سرمایه گذاری صورت بگیرد باید سرمایه گذاری خارجی باشد تا پاسخگوی نیاز ما باشد.

قربان در رابطه با راهکارهای بهینه سازی مصرف، خاطر نشان کرد: راه کارهای مختلفی در این زمینه در نظر گرفته شده است که یکی از آنها قیمت گذاری است به گونه‌ای که قیمت انرژی را به جایی برسانند که صرفه‌جویی در آن بسیار جذاب شود که به علت مسائل سیاسی چنین امکانی وجود ندارد

وی ادامه داد: راه کارهای دیگری نظیر سرمایه گذاری وجود دارد و بهینه سازی به طوری که در خانه و ادارات حتی کارخانه‌ها سرمایه گذاری صورت بگیرد تا مصرف بهینه باشد و با توجه به اینکه سرمایه گذاری وجود نداشته این نوع از بهینه سازی هم میسر نشده است.

این کارشناس انرژی توضیح داد: سیاست‌های انرژی دولت مرتباً در حال تغییر است و هیچ زمان سیاست واحدی را در دولت‌ها مختلف نداشته‌ایم و همه این موارد دست به دست هم داده تا بهینه سازی به تعویق می‌افتد.

کد خبر 6090017 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است