Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@15:05:40 GMT

«ترزا می» در انتخابات شکست خورد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۹۷۶۶۹




مطابق نتایج رسمی اعلام‌شده از انتخابات پارلمانی انگلیس حزب محافظه‌کار نخواهد توانست اکثریت مطلق در مجلس را به دست بیاورد.

به گزارش تسنیم، در حالی که هنوز نتایج تنها 17 حوزه رأی‌گیری در انتخابات پارلمانی انگلیس اعلام نشده، حزب محافظه‌کار به رهبری «ترزا می» قادر به کسب اکثریت کرسی‌ها در مجلس این کشور نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حزب می، در حال حاضر مطابق آمارهای رسمی موفق به کسب 308 کرسی شده و برای به دست آوردن اکثریت مطلق نیاز به کسب 18 کرسی دیگر خواهد داشت. نتایج نهایی این انتخابات قرار است تا ساعاتی دیگر اعلام شود.

مردم انگلیس روز پنجشنبهدر انتخابات سراسری برای تعیین سرنوشت 650 کرسی پارلمان به پای‌صندوق‌های رأی رفتند.انتخاباتی که طبق تصمیم ترزا می، نخست‌وزیر، 3 سال پیش از موعد مقرر برگزار شد.

حدود یک ماه‌ونیم پیش نخست‌وزیر انگلیس به میان خبرنگاران آمد و از تصمیمش برای برگزاری انتخابات زودهنگام خبر داد. خانم «می»نیاز به یک پارلمان یکدست و حامی دولت برای حضور قوی در مذاکرات مربوط به خروج از اتحادیه اروپا، موسوم به «برگزیت» را دلیل این تصمیم اعلام کرد.

سیاست در انگلیس به‌طور سنتیدر کنترل دو حزب اصلی این کشور یعنی حزب محافظه‌کار و حزب کارگر است. حزبی که بیشترین کرسی‌های پارلمان را به‌دست آورد، تشکیل‌دهنده قدرت خواهد بود. دو حزب محافظه کار و کارگر بیشترین هواداران را دارند و قدرت سیاسی همیشه میان این دو دست به‌دست می‌شود.

محافظه‌کاران همیشه به تفکرات راست سیاسی تمایل داشته‌اند و حزب کارگر که برخاسته از جنبش کارگری است، به تفکرات چپ. در میانه این دو تفکر، حزب لیبرال دمکرات قرار می‌گیرد که در مقایسه با راست‌ها و چپ‌ها طرفداران چندانی ندارد. حزب استقلال بریتانیا بعد از حزب لیبرال دمکرات، قرار می‌گیرد.

ترزا می‌که سال گذشته پس از استعفای کامرون جانشین او شد، اگرچه به بهانه «حضور پرقدرت» در مذاکرات برگزیت، انتخابات زودهنگام را کلید زد اما نیم‌نگاهیهم به‌نظرسنجی‌ها داشت. مخالفان نخست‌وزیر انگلیسمعتقدند او به‌خاطر افول حزب کارگر درنظرسنجی‌ها تصمیم گرفت انتخابات را پیش از موعد مقرر برگزار کند تا بتواند علاوه بر کرسی‌های تحت کنترل محافظه‌کاران، تعدادی از کرسی‌های حزب کارگر را هم به‌دست آورد و نقش این حزب را در پارلمان کم‌رنگ کند.

برگزیت، خدمات بهداشتی، اشتغال و امنیت، 4موضوع محوری در مباحث انتخاباتی انگلیس طی هفته‌های اخیر بوده است. طی این مدت درحالی‌که ترزا می، رهبر محافظه‌کاران، بیشتر روی مسائل مربوط به برگزیت متمرکز شده بود، جرمی کوربین با انتشار یک مانیفست جدید وعده‌های معیشتی بسیاریبه مردم انگلیس داد؛ اقدامی که رشد بی‌سابقه و ناگهانی او و حزبش درنظرسنجی‌ها را به‌دنبال داشت.

وعده‌های کوربین که بسیاری از تحلیلگران آنها را وعده‌های پوپولیستی خوانده‌اند باعث شد تا فاصله 20درصدی 45روز پیش حزب کارگر با حزب محافظه‌کار درنظرسنجی‌ها، به 5درصد در روز آخر تبلیغات کاهش پیدا کند. این وضعیت حتی احتمال کاهش تعداد کرسی‌های متعلق به محافظه‌کاران در پارلمان را مطرح کرده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۷۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلاح در لیورپول می‌‌ماند

انتظار می‌رود که مهاجم مصری تیم فوتبال لیورپول برای یک فصل دیگر در این تیم بماند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی درگیری لفظی که بین محمد صلاح و یورگن کلوپ در جریان تساوی 2-2 روز شنبه لیورپول مقابل وستهام در هفته سی‌و‌پنجم لیگ برتر فوتبال انگلیس رخ داد، شایعاتی در رسانه‌های انگلیسی منتشر شد، مبنی بر اینکه این باشگاه قصد دارد در پایان فصل جاری ستاره مصری‌اش را بفروشد. در این خصوص گفته شد که باشگاه‌های عربستانی برای به خدمت گرفتن صلاح 31 ساله حاضر هستند حداقل پیشنهاد 100 میلیون پوندی را به لیورپول بدهند و این رقم ممکن است تا 150 میلیون پوند هم برسد.

حالا نشریه انگلیسی «اتلتیک» خبر می‌دهد؛ انتظار می‌رود محمد صلاح فصل بعد هم در لیورپول بماند و باشگاه لیورپول در حال برنامه‌ریزی است که حداقل یک فصل دیگر این ستاره مصری را در اختیار داشته باشد، این در حالی است که قراراد فعلی او با لیورپول در پایان فصل آینده منقضی خواهد شد. نشانه‌هایی وجود ندارد که صلاح به دنبال جدایی از این تیم باشد.

محمد صلاح که سابقه بازی در تیم‌های چلسی، فیورنتینا و رُم را در کارنامه حرفه‌ای‌اش است، در سال 2017 به لیورپول پیوست و تاکنون در 346 بازی برای این تیم به میدان رفته و آمار 210 گل‌زده و 88 پاس‌گل را از خود بر جای گذاشته است.

واکنش کلوپ به درگیری‌اش با صلاح؛ مشکلی نیست!

او در این مدت به سرخپوشان مرسی‌ساید برای کسب یک قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، یک قهرمانی در جام حذفی انگلیس، یک قهرمانی در جام اتحادیه انگلیس، یک قهرمانی در جام خیریه، یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی در سوپرجام اروپا و یک قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها را برای این تیم به ارمغان آورد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • صلاح در لیورپول می ماند
  • صلاح در لیورپول می‌‌ماند
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • رقابت ۹۰ نفر برای ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /خبر ستاد انتخابات درباره تعرفه ها
  • لیگ برتر انگلیس/ منچستر متوقف شد؛ شفیلد سقوط کرد