Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@02:27:10 GMT

کاشت حلزون گوش در اردبیل بدون نوبت انجام می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۹۸۳۵۸

کاشت حلزون گوش در اردبیل بدون نوبت انجام می‌شود

اردبیل – مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: با حمایت بهزیستی و کمک‌هزینه صندوق توسعه ملی کاشت حلزون گوش در اردبیل بدون نوبت انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد ستاری ظهر جمعه در بازدید از اورژانس اجتماعی بهزیستی اردبیل به خبرنگار مهر گفت: کاشت به موقع حلزون می‌تواند مانع از ناشنوایی فرد شود و به همین دلیل بدون نوبت انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از غربال‌گری شنوایی گروهی از کوکان نیازمند سمعک و گروهی نیازمند کاشت حلزون هستند که می‌بایست کاشت حلزون تا شش سالگی انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه هزینه کاشت ۳۰ میلیون تومان است، اضافه کرد: چهار میلیون از این هزینه توسط بهزیستی و ۲۶ میلیون توسط صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود.

به گفته ستاری سال ۹۲، کاشت حلزون برای ۲۵ نفر و سال گذشته برای ۲۲ نفر انجام شد و با هدف ممانعت از ناشنوا شدن فرد، امسال نیز اجرای آن تداوم دارد.

وی با بیان اینکه خانواده‌های نیازمند تحت پوشش این طرح هستند، متذکر شد: در مواقعی حتی هزینه ایاب و ذهاب خانواده‌ها نیز پرداخت می‌شود.

وی در خصوص فعالیت اورژانس اجتماعی اردبیل اضافه کرد: سال گذشته چهار هزار و ۶۸۹ تماس با اورژانس ۱۲۳ حاصل شده که عمدتا در موضوعات کودک آزاری، سالمند آزاری، درگیری خانوادگی و خودکشی است.

مدیر کل بهزیستی استان تاکید کرد: اعتماد عمومی به استفاده از خدمات اورژانس اجتماعی افزایش یافته و بسیاری از درگیری ها و مشکلات خانوادگی با مداخله به هنگام مددکاران فیصله می یابد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۸۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات حلزونی که مثل تانک حرکت می‌کند

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ در سال‌های اخیر مهندسان طیف گسترده‌ای از ربات‌ها را طراحی کرده‌اند؛ از ربات‌های پرنده تا شناگرهایی که اکثرشان می‌توانند در طبیعت و حتی مکان‌های صعب‌العبور حرکت کنند. اما محققان دانشگاه هنگ کنگ در چین ربات‌هایی طراحی کرده‌اند که در فضای سه‌بعدی حرکت می‌کنند؛ در حالی که ربات‌هایی که راه می‌روند یا غلت می‌زنند یا می‌خزند به 2 بعد محدود می‌شوند.

نتیجه رباتی است شبیه یک حلزون با پوسته‌ای فلزی و زنجیری که به آن اجازه می‌دهد حرکت کند. در عمل، شبیه یک تانک دوران جنگ جهانی اول است، اما چیزی که این ربات حلزون مانند را متمایز می‌کند، مکنده جمع شونده‌ای است که بین دانه‌های زنجیر آن قرار می‌گیرد و به ربات اجازه می‌دهد به ربات دیگر بچسبد.

چندین ربات می‌توانند با استفاده از فنجان مکش به پوسته ربات جلویی بچسبند و قطاری را تشکیل دهند. آنها همچنین می‌توانند پله‌هایی ایجاد کنند که به همنوعان خود اجازه می‌دهد از آنها بالا بروند. از آنجایی که هر یک از ربات‌ها پردازنده مخصوص به خود را دارند، می‌توانند به تنهایی یا با دیگران کار کنند. هنگام کار با یکدیگر، ربات‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و به هماهنگ کردن فعالیت‌ها کمک می‌کنند.

این تیم تحقیقاتی می‌گوید که این زنجیرها به ربات‌ها اجازه می‌دهند تا در سطوح مختلف، هم صاف و هم ناهموار حرکت کنند. همچنین آهنرباهایی در مسیرها تعبیه شده است که به ربات‌ها کمک می‌کند تا برای ایجاد پله‌ها یا ساختارهای دیگر از روی یکدیگر بالا بروند. هنگامی که آنها در جایگیری صحیح قرار گرفتند، مکنده را برای محکم نگه داشتن آن مستقر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: حلزون روباتیک میکروپلاستیک‌های اقیانوس را جارو می‌کند

این ربات‌ها هم می‌توانند به‌طور مستقل حرکت کنند، هم از پله‌ها به صورت دسته جمعی بالا بروند و حتی مانند مورچه‌ها هنگام تشکیل پل، از شکاف‌ها عبور کنند. در حال حاضر این ربات‌ها از راه دور کنترل می‌شوند، اما محققان امیدوارند ربات‌ها در نهایت بتوانند به طور مستقل کار کنند. این تیم معتقد است که می‌توان از آنها در تحقیقات میدانی، انجام جست‌وجو و نجات، یا حتی در ماموریت‌های فضایی به عنوان کاوشگر سیاره‌ای استفاده کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229871 برچسب‌ها کشور چین

دیگر خبرها

  • کمیته امداد اردبیل از ۱۳۲۰ بیمار صعب‌العلاج و خاص حمایت می‌کند
  • نگران فراگیری تک فرزندی هستیم/ دیابت و فشار خون؛ تهدیدی برای گیلان
  • ربات حلزونی که مثل تانک حرکت می‌کند
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • تصادف منجر به فوت درچهارمحال و بختیاری
  • وقوع حادثه رانندگی در قطب صنعتی شهرکرد با یک جان باخته و سه مصدوم
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • از ایمپلنت دندان چه می‌دانید؟ افرادی که دندان کشیده شده دارند بخوانند!
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است