Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-05@02:11:51 GMT

کمک به بیماران سرطانی در طرح سپاس+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۹۹۴۵۳

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان گفت: درطرح سپاس سلول‌های بنیادی خونساز به بیماران سرطانی اهدا می‌شود. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین, دکتر مهرنوش احمدی گفت: افراد داوطلب پس از معاینه و مشاوره پزشکی در صورت داشتن شرایط لازم به عنوان اهدا کننده سلول بنیادی خون ساز ثبت نام می کنند و نتایج آزمایش خصوصیات ژنیتیکی خون داوطلبان در پرونده آن‌ها ثبت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مراکز پیوند خصوصیات ژنیتیکی بیماران را برای مرکز پذیرش اهداکنندگان سلولهای بنیادی خونساز ارسال می‌کنند تا از نظر وجود اهدا کننده سازگار بررسی شود.معاون فنی اداره کل انتقال خون استان گفت: در صورت سازگاری اهدا کننده با بیمار، اهدا کننده برای انجام آزمایشات تکمیلی و اهدای سلول های بنیادی خونساز معرفی می‌شود.وی با بیان اینکه ۱۳ نفر تا کنون در این طرح ثبت نام کرده اند، افزود: روزهای یکشنبه و سه شنبه از داوطلبان این طرح در مرکز انتقال خون استان ثبت نام می‌شود.به گفته دکتر احمدی، برای اجرای این طرح محدودیت سنی وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۹۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)

 پانته آ رمضان‌نژاد اظهار داشت: سید کریم هاشمی مطلق ۴۲ ساله اهل و ساکن باباحیدر از توابع شهرستان فارسان بر اثر عارضه مغزی در بیمارستان سیدالشهدا (ع) فارسان بستری بود.

وی افزود: پس از انتقال بیمار به مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی و تایید مرگ مغزی وی از سوی پزشکان، خانواده فهیم و نوع دوست بیمار رضایت به اهدای عضو دادند.

وی اضافه کرد: صبح امروز شنبه ۱۵ اریبهشت ماه ۱۴۰۳ همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) عمل جداسازی کلیه‌ها و کبد این بیمار جهت اهدا به بیماران نیازمند عضو انجام شد.

بیشتر بخوانید

اولین اهدای عضو چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۳ همزمان با شب قدر رقم خورد

وی در پایان از خانواده‌های ایثارگر اهدا کننده عضو بیماران مرگ مغزی تقدیر و برای این عزیزان از درگاه خداوند صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت نمود.

گفتنی است: به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقمندان می‌توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل "فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو" اقدام نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • اهدای ۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در هریس
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند
  • جشن سپاس کارگر در سمنان
  • برگزاری ویژه برنامه سپاس معلم در زابل + تصاویر
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان اهدا شد
  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس اهدا شد 
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد