Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبرگزاری فارس استان سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در جمع نمازگزاران روزه‌دار سمنانی با اشاره به حادثه تروریستی اخیر، در پاسخ به مدعیانی که مدافعان حرم را زیر سؤال می‌بردند، اظهار کرد: برخی‌ها می‌گفتند چرا باید جوانان ما به سوریه بروند و شهید شوند و امنیت کشور به‌گونه‌ای دیگر هم تضمین می‌شود اما حادثه تروریستی روز چهارشنبه جواب همه چراها را داد که اگر در سوریه نجنگیم، باید در قلب تهران جنگید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که این حادثه را به ترقه‌بازی تعبیر کردند، گفت: تعبیر این حادثه از سوی مقام معظم رهبری به ترقه‌بازی نشان‌دهنده عظمت ایران و ملت برابر افکار پوچ و تهی دشمنان است.

امام جمعه سمنان ادامه داد: آن‌ها می‌خواستند ضریح امام راحل را منفجر کنند و نمایندگان مجلس که خادمان کشور هستند، را به شهادت برسانند ولی به هدف خود نرسیدند و برابر این خواسته آنان، این کار تعبیری جز ترقه‌بازی ندارد.

حق این خون‌ها به گردن آمریکاست

شاهچراغی با اشاره به موضع‌گیری‌های متفاوت رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به وقوع این حادثه در ایران ادامه داد: ترامپ از یک طرف با مردم کشور همدردی می‌کند؛ اما از طرف دیگر می‌گوید حق مردم ایران است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه حق این خون‌ها به گردن آمریکاست که طراح، نقشه‌ساز و برنامه‌ریز عربستان سعودی است، گفت: داعش فرزند ناخلف عربستان و آمریکا خط‌دهنده آن است.

وی ضمن تقدیر از نیروهای امنیتی کشور که همیشه برای ارائه خدمات آماده هستند، از افرادی که دست به تضعیف و سرزنش این دلیرمردان می‌زنند، انتقاد کرد و گفت: افرادی که نیروهای امنیت را سرزنش کرده و دست به تضعیف آنان می‌زدند، اکنون باید استغفار کنند که حق سپاه و نیروهای امنیتی تضعیف آنان نیست.

*لزوم تقویت روحیه انقلابی‌گری برای جلوگیری از اهداف شوم دشمن

امام جمعه سمنان گفت: جای شکر است که هرگاه حادثه‌ای پیش می‌آید، این نیروهای باارزش با خطر انداختن جان خود ناجی ملت و کشور هستند.

وی با تأکید بر لزوم تقویت روحیه انقلابی‌گری برای جلوگیری از اهداف شوم دشمن گفت: ترامپ از سفر به عربستان دو هدف داشت که تشکیل ناتوی عربی علیه ایران بود و یک امر را نیز تنبیه کشور ایران عنوان کرد.

شاهچراغی ادامه داد: این خطوط دشمن‌شکن جمعه و حفظ روحیه انقلابی‌گری به سران سعودی و اربابانشان گفت که شما کوچک‌تر از آن هستید که بخواهید ایران و مردم ایران را تنبیه کنید.

*لزوم برپایی آیین‌های احیا در مساجد و تکایا

خطیب نماز جمعه سمنان با اشاره به پیش‌رو بودن هفته اکرام ایتام گفت: خداوند خانه‌ای در بهشت دارد؛ به نام «دارالفرح» که افرادی که باعث خوشحالی یتیم می‌شوند، وارد این خانه خواهند شد.

شاهچراغی ضمن برشمردن فواید روزه‌داری، به همت گماردن برای ترویج فرضیه تقوا سفارش کرد و گفت: نباید اجازه داد شیطان با جولان خود، خط تقوا را کمرنگ کند و منجر به خاموش شدن چراغ تقوا شود.

وی با بیان اینکه خداوند متعال هم قدرت آفرینش و هم قدرت گزینش دارد، گفت: همه آفریده‌های خداوند زیبا هستند اما گزینش وی در انتخاب پیامبر اسلام (ص) جای شکر دارد.

شاهچراغی با اشاره به اینکه ماه رمضان بهترین ماهی است که توسط خداوند گزینش شد، اضافه کرد: لیالی قدر نیز شب‌هایی است که گزینش‌ شده و مقدرات انسان در این شب‌ها تثبیت می‌شود.

خطیب نماز جمعه سمنان با تأکید بر لزوم برپایی آیین‌های احیا در مساجد و تکایا گفت: حضور در مساجد حسابی دیگر دارد و باید به این توصیه امام راحل که مساجد سنگر است و باید پر شود، توجه ویژه کرد و احیا گرفتن‌های خانوادگی کم شود.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد

دریافت 237 MB

به گزارش خبرنگار مهر، روسای اتحادیه های صنفی چهارمحال و بختیاری امروز دوشنبه با امام جمعه شهرکرد دیدار داشتند.

کد خبر 6092388

دیگر خبرها

  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • عبدالکریم حسن در فهرست 19 نفره بهترین مدافعان چپ تاریخ پرسپولیس
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند