Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@12:36:57 GMT

وداع باشکوه با شهدای مظلوم رمضان/ «#درکنارهم ـ هستیم»

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۹۹۷۲۹

وداع باشکوه با شهدای مظلوم رمضان/ «#درکنارهم ـ هستیم»

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی اخیر در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) ظهر امروز جمعه 19 خرداد 96 پس از برگزاری نماز جمعه تهران برگزار شد.
براساس این گزارش، امروز از ساعت 14 پیکر این شهدای عزیز بر دستان مردم شهید پرور تهران و با حضور مقامات لشگری و کشوری، سران قوا، خانواده‌های شهدا و عموم مردم شهید‌پرور تهران، از مقابل دانشگاه تهران تشییع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، امروز نیز یکبار دیگر حمایت قاطع خود از نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین نفرت خود را خشونت و خونریزی بی‌گناهان نشان‌ دادند؛ افراد بی‌گناهی که با زبان روزه در ماه مبارک رمضان به خیل یاران شهیدشان پیوستند.


مردم امروز آمده بودند تا به تروریست‌های بزدل بگویند که چنین اقداماتی، ذره‌ای از عزم و اراده آنان برای حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نخواهد کاست. مردم همچنین در پلاکاردهایی که در دست داشتند، حمایت خود از نیروهای زحمتکش امنیتی و نفرت خود از اقدام تروریست‌ها را نشان دادند.
مردم تهران در جریان این مراسم با سردادن شعارهای «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «هیهات منا الذله» «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست»، «آمریکا در چه فکریه خامنه‌ای خمینیه»، «راه نفوذ دشمن مسدود باید گردد داعش آمریکایی نابود باید گردد»، «رسد به گوش عالم پیام ملت ما وهابی و داعشی دو عامل آمریکا»، «مرگ بر آل سعود» و.... نشان دادند که اقدام تروریستی این زبون‌ترین افراد باعث ترس و دلهره در آنان نخواهد شد و همچنان که در چهار دهه اخیر پشت این نظام مقدس بوده‌اند و خون‌های بسیاری داده‌اند، همچنان پرچم عزت و سربلندی ایران اسلامی را بر افراشته نگاه خواهند داشت.
خانواده شهدای حادثه تروریستی تهران نیز با در دست داشتن تصاویر شهدای خود در مراسم حضور پیدا کرده و همگام با سایر مردم، با حفظ روحیه و همچنان سربلند، بر لزوم مبارزه با این گروهک‌های تروریستی تا نابودی کامل آنان تأکید کردند. همچنین در دستان مردم تهران، پلاکاردهایی با مضامین «#در کنار هم - هستیم»، «تا آخر ایستاده‌ایم»، «از مرگ نمی‌هراسیم» و همچنین تصاویری از رهبر معظم انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) قابل مشاهده بود.
مردمی که امروز در این مراسم حضور پیدا کرده بودند، یکصدا اعلام می‌داشتند که این کشور، سال‌ها قربانی ترور و خشونت بوده است؛ از ترور رئیس‌جمهور تا رئیس قوه قضائیه و مردم کوچه و بازار، اما ذره‌ای در اراده ملت در حمایت از این نظام مقدس خللی وارد نشده است.
یکی از افرادی که در این حادثه تروریستی در مجلس به شهادت رسید، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی تقوی، رئیس سابق سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل سابق خبرگزاری ایکنا بود که امروز همزمان با تشییع پیکر این شهدای عزیز در تهران، پیکر این شهید قرآنی در شهر مقدس قم تشییع شد.


شهید تقوی از رزمندگان تخریب‌چی لشکر 10 سیدالشهدا(ع) در دوران جنگ تحمیلی و از فعالان قرآنی کشور بود که در نهایت به آرزوی دیرینه خود رسید.
پس از پایان خطبه‌های نماز جمعه تهران و اقامه نماز به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، مراسم تشییع و وداع مردم با شهدا در خیابان انقلاب به سمت خیابان حافظ برگزار شد تا در آرامگاه ابدی آرام گیرند.
حجت‌السلام صدیقی، خطیب جمعه تهران، ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی و تسلیت به خانواده‌ داغدیده شهدای این حادثه اظهار کرد: در عربستان سعودی هم بسیاری از جوانان مقلد حضرت امام(ره) و در جهان اسلامی هم بسیاری از مردم پشتیبان حزب‌الله لبنان هستند.
وی افزود: از پایکوبی‌ عده‌ای نادان نگران نباشید و این ترقه بازی‌ها هم آسیبی به این کشور وارد نخواهد کرد.
همچنین علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: آمریکا از این مسئله که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند ما به هر کشوری که علیه رژیم صهیونیستی بجنگد، کمک می‌کنیم و به آنها سلاح می‌دهیم، عصبانی است.
وی افزود: شهید بهشتی فرمودند آمریکا باید از دست ما عصبانی باشد و از این عصبانیت بمیرد، چرا که ما این راه را ادامه خواهیم داد.
وی گفت: آمریکا باید بداند ملت بزرگ ایران با چنین حرکت‌هایی مسیر خود را تغییر نخواهد داد و ما به فضل الهی این مسیر را ادامه می‌دهیم؛ همان‌طور که حضور ما در خارج از مرزها نشان‌دهنده اقتدار ماست.
لازم به اشاره است که مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی تهران، صبح امروز در محل ساختمان مجلس شورای اسلامی نیز برگزار شد.
در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، علی لاریجانی، آیت‌الله آملی لاریجانی، آیت‌الله امامی کاشانی، جمعی از اعضای کابینه دولت، برخی نمایندگان مجلس، تنی چند از مسئولان لشکری و کشوری و برخی سفرای کشورهای خارجی حضور داشتند.
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب در این مراسم حضور یافت و پیام رهبر معظم انقلاب در پی این حادثه تررویستی را قرائت کرد.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی در این مراسم اظهار کرد: امروز روز سختی برای ملت ایران است؛ روز وداع با عزیزانی که مظلومانه در حرم مطهر امام(ره) و مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیدند که به ارواح مطهر این شهدای عزیز درود می فرستیم.
لاریجانی افزود: حمله ناکام تروریست‌ها به حرم مطهر حضرت امام (ره) و مجلس شورای اسلامی به صورت هم زمان به عنوان دو مرکز مورد توجه ملت ایران نشان دهنده تمرکز آن ها بر محورهای اصلی مردم سالاری دینی ملت ایران است.


وی گفت: از پیام رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنم که مایه تسلی خانواده‌های شهدا است.
یادآور می‌شود در حادثه تروریستی روز چهارشنبه 17 خرداد، دو تیم تروریستی با حمله به مجلس شورای اسلامی و همچنین حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) 17 نفر را به شهادت رسانده و دست‌کم پنجاه نفر را زخمی کردند. گروهک تروریستی داعش مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفت.
رهبر معظم انقلاب در پیامی در پی این حادثه تروریستی بیان کردند: نتیجه‌ قطعی این‌ها چیزی جز افزایش نفرت از دولت‌های آمریکا و عوامل آنان در منطقه همچون سعودی نیست. ملت ایران، متحد و با عزم راسخ به پیش خواهد رفت.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه‌ای که در پی این حادثه تروریستی اعلام کرد: افکار عمومی مردم جهان بویژه ملت ایران این اقدام تروریستی را که یک هفته پس از جلسه مشترک رئیس جمهور امریکا با سران یکی از دول مرتجع منطقه که پیوسته حامی تروریستهای تکفیری است را بسیار معنادار و بر عهده گرفتن مسئولیت آن توسط داعش را بیانگر دست داشتن آنها در این اقدام سبوعانه می‌داند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ثابت کرده است ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون انتقام نمی گذارد و همانطور که امروز نیز با کمک نیروی انتظامی تمامی این تروریست‌ها را به هلاکت رساند،به ملت ایران اطمینان می دهد برای صیانت از امنیت ملی کشور و حفاظت از جان مردم عزیز لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.
در پایان باید از این ملت شریف تشکر و قدردانی کرد که همانند همه مراسمات و ایام‌اللهی که باید در صحنه باشند، یکبار دیگر حمایت قاطع خود از نظام مقدس جمهوری اسلامی و آمادگی برای مبارزه با بر هم زنندگان نظم و امنیت کشور اعلام کردند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۹۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم یکی از آرمانهای اصلی انقلاب است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی صحرائیان ظهر دوشنبه در تجمع همبستگی با دانشجویان دانشگاه‌های کشورهای غربی در جمع دانشگاهیان کازرون با اشاره به پیشقراول بودن دانشجویان در جنبش‌های اجتماعی و سیاسی گفت: دانشجویان انقلابی در سال ۵۸ اولین حرکت را در جهت شکست هیمنه آمریکا شروع کردند در حالی که تا آن زمان کسی جرأت نداشت حتی مرگ بر آمریکا بگوید و امروز اگر جریان بیداری در دانشجویان جهان غرب اتفاق افتاده از ثمره همان مجاهدت‌ها و مبارزاتی است که تا کنون ادامه داشته است.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کازرون ضمن اشاره به حمایت کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی بیان کرد: چهره دیکتاتور غرب به خوبی برای همگان آشکار شده و خباثت‌ها و ظلم‌ها را در حق بشریت به حد اعلی رسانده‌اند. امروز حمایت آشکار از رژیم تروریستی و کودک‌کش را با ضرب و شتم و بازداشت دانشجویان به وسیله هجوم به دانشگاه با اسلحه و اسب انجام می‌دهند و دانشگاه‌ها را تبدیل به پادگان کرده‌اند.

این فعال دانشجویی افزود: مدعیان شعار آزادی بیان و دفاع از حقوق بشر در خفه کردن صدای آزادگان و مبارزان و معترضان به جنایات رژیم تروریستی اسرائیل تمام تلاششان را به خرج داده‌اند و مردم خود را با خشونت تمام می‌خواهند سرکوب کنند.

صحرائیان ضمن تشریح وضعیت اخیر رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل امروز در یک استیصال و سردرگمی عمیقی فرو رفته و نه می‌تواند جنگ را ببرد و نه نمی‌تواند با سازش آبروی از دست رفته‌اش را احیا کند.

وی افزود: این رژیم به حدی دچار جنون شده که قواعد جنگ را زیر پا گذاشته و با بمباران بیمارستانها و کشتار غیرنظامیان می‌خواهد خود را برنده بازی جلوه دهد.

وی افزود: اگر کمک‌های آشکار جهان غرب و برخی از کشورهای عربی نبود امروز این رژیم غاصب حیاتش به پایان رسیده بود، چرا که اختلافات داخلی در رأس حاکمیت و اعتراضات صهیونیست‌ها این رژیم را پوسیده کرده و حماس و جهاد اسلامی برای نابودیش کفایت می‌کرد.

مسؤول بسیج دانشجویی در پایان سخنان خود گفت: امروز اگر مردم غزه ایستاده‌اند و خم به ابرو نیاورده‌اند، برای این است که سال‌ها در محاصره و فشارهای امنیتی بوده‌اند و دیگر صبرشان سرریز شده است. حاضرند کشته شوند اما آزاد باشند و می‌بینید بر علیه طوفان الاقصی حماس، یک تجمع اعتراضی نداشتند در حالی که صهیونیست‌ها بر علیه رژیم سفاکشان چندین ماه است تجمعات و تظاهرات بر پا کرده‌اند.

کد خبر 6092070

دیگر خبرها

  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • آزادی بیان در غرب کذب محض است
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم یکی از آرمانهای اصلی انقلاب است
  • تاجگذاری باشکوه والیبال ایران: قهرمان جهان شدیم
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است