Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخابات پارلمانی انگلستان در حالی به پایان رسید که هیچ حزبی نتوانست اکثریت آراء را برای تشکیل دولت تک حزبی به دست آورد؛ امری که موجب تشکیل پارلمان معلق شد.

به گزارش تابناک، مردم انگلیس روز پنج شنبه هشتم ژوئن برای شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور به پای صندوقهای رأی رفتند؛ انتخاباتی که هیچ حزب نتوانست اکثریت ۳۲۶ کرسی برای تشکیل دولت یکپارچه را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خبرنگار بی بی سی به نقل از منابعی در حزب محافظه کار گزارش داد علی رغم شکست این حزب در به دست آوردن اکثریت کرسی های پارلمان، «ترزا می» فعلا قصدی برای کناره گیری از سمت نخست وزیری ندارد.

این انتخابات سراسری زودتر از موعد اصلی آن که سال 2020 است، روز پنج‌شنبه 8 ژوئن 2017 برگزار شد. در این رقابت انتخاباتی، نماینده‌های احزاب سیاسی برای 650 کرسی پارلمان رقابت می‌کنند تا حزبی که اکثریت مطلق آراء را به دست می‌آورد، تشکیل کابینه دهد.

***نتایج نهایی آراء

محافظه‌کاران: 318کرسی
کارگرها: 262کرسی
لیبرال دموکرات‌ها: 12 کرسی
یوکیپ: 0 کرسی
حزب ملی اسکاتلند: 35 کرسی
دیگر احزاب: 23 کرسی***

از آنجایی که حزب محافظه‌کار با وجود پیشتازی نسبت به دیگر احزاب نمی‌تواند نصف به اضافه یک کرسی پارلمان را کسب کند بنابراین بهترین راه ائتلاف با حزب دیگری برای تشکیل کابینه است. گمانه‌زنی‌ها حاکی از ائتلاف محافظه‌کاران با حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی دارد. این حزب که مخالف قوانین سرسختانه مرزی با جمهوری ایرلند است، موضع نرمی نسبت به برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) دارد.

***

سخنگوی دولت بریتانیا گفت، ترزا می نخست وزیر فعلی درصدد است تشکیل دولت جدید دهد.سخنگوی دولت بریتانیا گفت ترزا می ظهر امروز با رفتن به کاخ باکینگهام از ملکه درخواست خواهد کرد اجازه تشکیل دولت جدید را به وی بدهد.

*** گزارش ها حاکی از آن است که حزب محافظه کار بریتانیا برای به دست آوردن نصف به اضافه یک کرسی پارلمان و تشکیل دولت با حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلندشمالی ائتلاف می‌کند.***

روزنامه‌های حامی محافظه کاران در بریتانیا در واکنش تند به خانم ترزا می صفحات اصلی خود را تنظیم کردند. روزنامه سان با تغییر نام ترزا می به ترزا دیسمی در واقع این معنا را القا می‌کند که با نتیجه این انتخابات ترس و شوک و نگرانی ایجاد شد. همچنین روزنامه دیلی میل در تیتر یک خود ضمن اشاره به انتخابات زودتر از موعد ترزا می نوشت قماری که نتیجه معکوس داد.

***

دیوید دیویس وزیر برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) گفته است با چنین نتیجه‌ای که دولت محافظه کار قبلی نتواند تشکیل دولت یکپارچه جدید دهد و نتواند حداکثر مطلق پارلمان را به دست آورد، دیگر اختیار قانونی برای خارج کردن بریتانیا از بازار واحد اروپا را نخواهند داشت.

***

سخنگوی مالی حزب اپوزیسیون کارگر گفت این حزب که بعد از محافظه‌کاران بیشترین آراء را کسب کرده، به دنبال تشکیل دولت ائتلافی نیستند و تلاش خود را می‌کند تا دولت حداقلی کارگر تشکیل دهد.

***

بعد از آنکه حزب کارگر اپوزیسیون اعلام آمادگی برای تشکیل دولت حداقلی کرد، جرمی کوربین رهبر این حزب گفت بریتانیا نیاز به تغییر دارد و حزب کارگر آماده است هرآنچه لازم باشد برای عملیاتی کردن برنامه‌هایش انجام دهد. وی گفت حزب کارگر آماده خدمت به بریتانیا و آغاز مذاکرات برگزیت است. کوربین خواستار کناره‌گیری ترزا می رهبر حزب محافظه‌کار شد.

***
نخست وزیر فرانسه در واکنش به نتیجه انتخابات پارلمانی انگلیس: شگفت انگیز است اما درخواست برای خروج از اتحادیه اروپا(برگزیت) را زیر سوال نمی برد. ***

احتمالا جرمی کوربین که حزب متبوع وی ۲۶۲ کرسی در پارلمان انگلستان کسب کرده برای تشکیل دولت اقلیت تلاش خواهد کرد. طرفهای مذاکره وی در تشکیل ائتلاف، احزاب لیبرال دموکرات، حزب ملی اسکاتلند، حزب ملی ولز، حزب سبز و SDLP خواهند بود.

***

«پیر مسکوویچی» کمیسر روابط مالی و اقتصادی اتحادیه اروپا در واکنش به نتیجه انتخابات پارلمانی انگلستان گفت: بی شک نتایج به دست امده بر روح مذاکرات برگزیت تأصثیرگذار خواهد بود. با این حال آنچه اتفاق افتاد روند آغاز برگزیت را زیر سوال نمی برد چرا که تقویم اختیاری نیست.

***

«گونتر اوتینگر» کمیسر بودجه و منابع انسانی اتحادیه اروپا در واکنش به نتیجه انتخابات پارلمانی انگلستان، درباره امکان آغاز مذاکرات برگزیت ابراز تردید کرد و گفت: ضعف مذاکره کننده بریتانیایی به نتیجه ای ضعیف منجر خواهد شد.

***

«برنی سندرز» نامزد سوسیالیست انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، ضمن تبریک به جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلستان، از نتیجه انتخابات پارلمانی این کشور ابراز رضایت کرد.

برچسب ها: انگلستان ، انتخابات ، پارلمانی ، محافظه کاران ، حزب کارگر

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۰۰۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعد از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، تکلیف ۲۴۵ کرسی برای ۴ سال آینده مشخص شد و ۴۵ کرسی باقی‌مانده نیز در ۲۱ اردیبهشت تعیین می‌شوند بنابراین اکنون بیش از دو سوم ترکیب مجلس آینده مشخص شده است.

بنابر گزارش ایسنا، از همان ابتدای اعلام نتایج انتخابات،‌ موضوع اصلی در محافل سیاسی تعیین «رئیس مجلس دوازدهم» بود. موضوعی که هم در رسانه‌ها پیگیری شد، هم چهره‌های سیاسی داخل و خارج مجلس را به واکنش واداشت و هم زمینه جناح‌بندی‌ها در این باب را فراهم کرد؛ این روند در روزهای پس از برگزاری انتخابات مجلس آنقدر سرعت گرفت که به موازات اعلام نتایج در مهمترین حوزه‌های انتخابیه، اسامی چهره‌هایی برای تکیه‌زدن به صندلی ریاست مجلس شنیده می‎شد. با نزدیک‌شدن به شروع کار مجلس آینده اما این رقابت‌ها رنگ‌وبوی بیشتری گرفته و خبرها حکایت از برگزاری جلسات متعدد رسمی و غیررسمی برای تصمیم‌سازی درباره ریاست مجلس آینده دارد.

برمبنای آنچه برخی منتخبان مجلس آینده می‎‌گویند، افرادی چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند که از جمله آنان می توان از «محمدباقر قالیباف»، «منوچهر متکی»، «مجتبی ذوالنوری»، «مرتضی آقاتهرانی»، «حمید رسایی» و «حمیدرضا حاجی‌بابایی» نام برد. شنیده‌ها از راهروی مجلس هم نشان می‌دهد این چهره‌ها برای جلب نظر سایر منتخبان، جلساتی برگزار کرده‌اند؛ روندی که در آن، طرح وعده‌هایی برای گرفتن رای از منتخبان مجلس آینده هم دور از ذهن نیست.

باتوجه به رقابت تنگاتنگ جریان‌های مختلف اصولگرایی در انتخابات مجلس دوازدهم و حضور کاندیداهای آنان در بهارستان، ‌انتظار می‌رود صحنه رقابت نه‌تنها برای کسب کرسی ریاست که برای کرسی نایب رئیسی، سایر اعضای هیأت رئیسه مجلس و حتی رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز جدی‌تر شود و در نهایت فضای کلی مجلس دوازدهم را به سمت‌وسویی هدایت کند که در آن کمتر شاهد یک‌دستی‌هایی از نوع مجلس یازدهم باشیم.

در چنین شرایطی، اینکه کاندیداهای هر کدام از این کرسی‎های ریاست، گوشه‌چشمی به نتایج دوره دوم انتخابات مجلس داشته باشند تا با رایزنی‌ها بتوانند نظر آنان را به خود جلب کنند، نه‌تنها تصور بعیدی نیست که به نظر می‌رسد تاثیر سرنوشت‌سازی هم بر ترکیب نهایی هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس دوازدهم برجای بگذارد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900135

دیگر خبرها

  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • رقابت ۹۰ نفر برای ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /خبر ستاد انتخابات درباره تعرفه ها
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند