Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم سینمایی «نفس» از ساخته‌های نرگس آبیار جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره زوریخ را دریافت کرد.

به گزارش «قدس آنلاین»، فیلم سینمایی «نفس» از ساخته های نرگس آبیار جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره زوریخ را دریافت کرد. تازه ترین فیلم سینمایی نرگس آبیار عنوان بهترین فیلم تماشاگران جشنواره فیلم های ایرانی زوریخ را دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جشنواره رقابتی که از تاریخ ١١تا تاریخ ١٧ خرداد برگزار شد، فیلم هایی چون «وارونگی»، «به دنیا آمدن»، «رفتن»، «لاک قرمز»، «پولاریسم»، «نفس»، «باغ های زردآلو»، «فرزندان»، «ابد و یک روز»، «نقطه کور»، «یک روز طولانی» و «من» روی پرده رفت و «نفس» نرگس آبیار عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگر را از جشنواره زوریخ دریافت کرد.

در این دوره از جشنواره فیلم زوریخ بزرگداشت داریوش مهرجویی نیز برگزار شد و دو فیلم «لیلا» و «گاو» به نمایش درآمد.

هچنین فیلم های «٧٦ دقیقه و ١٥ ثانیه» ساخته سیف الله صمدیان و آخرین فیلم کیارستمی با نام «منو ببر خونه» به منظور گرامی داشت یاد و خاطر این فیلمسار نمایش داده شد.

فیلم سینمایی «نفس» به تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی و ابوذر پورمحمد تولید شده است. همچنین پخش بین الملل فیلم سینمایی «نفس» را محمد اطبایی به عهده دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۰۰۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی باشه‌آهنگر، حامد بهداد، ابوالفضل جلیلی، نیکی کریمی، محمود کلاری، رضا کیانیان و محمدحسین لطیفی، ۱۶ فیلم سینمایی نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را داوری می‌کنند.

اسامی فیلم‌های سینمایی به این شرح است: «۷۶۰۰» از بهروز باقری، «احمد» از امیرعباس ربیعی، «آپاراتچی» از قربانعلی طاهرفر، «آسمان غرب» از محمد عسگری، «آفتاب گرگ و میش» از محسن دانشور بیری، «بی‌تار» از جمیل رستمی، «پدران» از سالم صلواتی، «خورشید آن ماه» از ستاره اسکندری، «سون‌سوز» از رضا جمالی، «شوماه» از مژگان بیات، «عروسک» از اصغر یوسفی‌نژاد، «عزیز» از مجید توکلی، «کاژه» از مجتبی سعیدزاده، «مسخ نرگس» از حامد علیزاده، «میرو» از حسین ریگی و «نوروز» از سهیل موفق.

نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

بخش اصلی جشنواره شامل فیلم‌های داستانی سینمایی و کوتاه، مستند، انیمیشن، فیلمنامه و نماهنگ منطبق با موضوع جشنواره است که گستره زیست‌بوم، آیین‌های فرهنگی و مذهبی، سبک زندگی، آداب و رسوم و سنن اقوام ایرانی، تاریخ اقوام، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و ظرفیت‌های گردشگری را در برمی‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • آیا برخورد سرد صلاح هنگام تعویض تنش بین او و کلوپ را به وجود آورد؟ / از نگاه دوربین تماشاگران
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • سفر به دنیای زیبایی و ابتکار؛ تور سوئیس با ما
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی