Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@13:44:46 GMT

بمباران شهر رقه سوریه با بمب های فسفری

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۰۰۷۵۷

بمباران شهر رقه سوریه با بمب های فسفری

به گزارش ایرنا، رسانه های سوری روز جمعه اعلام کردند که جنگنده های ائتلاف موسوم به ضد داعش به سرکردگی آمریکا در 24 ساعت گذشته 25 بار شهر رقه را با بمب های فسفری هدف قرار دادند.
جنگنده های ائتلاف در این مدت، مناطق غربی شهر رقه و مناطق میان محله های المشلب و الصناعه تا محله السباهی بمباران کردند.
در این بمباران 17 شهروند سوری کشته شدند که 12 نفر از آن در بمباران یک کافی نت در محله الجزره جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آخرین آمار قربانیان جنایت جدید آمریکا تا پایان روز پنجشنبه 14 کشته بود.
آمریکا و چند کشور محدود هم پیمان آن، از ماه اوت 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون هماهنگی با دولت سوریه ائتلافی موسوم به بین المللی تشکیل داده است.
این ائتلاف تاکنون بسیاری از شهروندان بیگناه سوری را در استان های الرقه، دیرالزور و حلب به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیربناهای این کشور را تخریب کرده است.
وزارت خارجه سوریه 14 خرداد در نامه به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که خسارت های انسانی و مادی ائتلاف آمریکایی به سوریه کمتر از جنایت های داعش نیست.
سوریه اضافه کرد: تخریب زیرساخت های سوریه نشان دهنده اهداف واقعی این ائتلاف است که با ادعاهای مبارزه با داعش و دیگر گروه های تروریستی هیچ تناسبی ندارد.
سوریه بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تجاوزها و اقدامات ائتلاف غیرقانونی به سرکردگی آمریکا و هدف قراردادن جان شهروندان بیگناه، زنان و کودکان سوری که با ادعاهای این ائتلاف درباره رعایت قوانین بین المللی، حقوق بشر و منشور سازمان ملل در تناقض است، محکوم کند.
6116 ** 1583 **
انتشار دهنده: محمدرضا عرفانیان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۰۰۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوری انبار لاستیک در بلوار رحمت شرقی شیراز

هادی عیدی پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما گفت: ساعت ۱۷ عصر امروز انبار لاستیک در بلوار رحمت شرقی شیراز دچار آتش‌سوزی شد که بلافاصله امدادگران از ایستگاه‌های ۳- ۱۸- ۱۹- ۶- ۷- ۱۲ به محل حادثه اعزام شدند.

او گفت: حریق مربوط به انبار لاستیک‌های فرسوده به متراژ حدودا ۵۰۰ متر مربع پس از تلاش امدادگران آتش‌نشانی به صورت کامل توسط تیم‌های عملیاتی اطفا شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: علت حادثه در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان
  • مهار آتش‌سوری انبار لاستیک در بلوار رحمت شرقی شیراز