Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@01:59:49 GMT

بسته اخبار اقتصادی ایسنا در روز جمعه

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۰۰۸۲۸

بن‌بست توزیع یارانه نقدی در میان مردم، آخرین تحولات نرخ کارمزدهای بانکی، بر صنعت و معدن طی ۴ سال چه گذشت؟، جزییات لایحه احیای وزارت بازرگانی + سند، فرصت طلایی برای بازی‌سازان داخلی، وزارت راه و ترابری احیاء می‌شود عنوان برخی از مهمترین اخبار و گزارش‌های اقتصادی امروز ایسنا بود.

به گزارش ایسنا، برخی از اخبار اقتصادی امروز (جمعه ۱۹ خرداد) در ادامه آمده است که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن‌بست توزیع یارانه نقدی در میان مردم

۵۸ درصد آرای شرکت‌کنندگان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ به سبد نامزدی ریخت که وعده افزایش یارانه‌های نقدی را نداد و تیم اقتصادی آن با مردود دانستن روش توزیع پول نقد میان افراد جامعه خواهان به کار بستن شیوه‌های اصولی افزایش رفاه عمومی از راه اقدامات لازم برای افزایش رشد اقتصادی و بالا رفتن درآمد ملی بودند. موضوعی که به زعم کارشناسان راه را برای دولت روشن کرده است و باید اکنون با جسارت یارانه ثروتمندان را حذف کند.

آخرین تحولات نرخ کارمزدهای بانکی

بانک مرکزی در تازه‌ترین اقدام خود بخشنامه‌ای را به بانک‌ها اعلام کرده که براساس آن حداکثر نرخ‌های قابل وصول کارمزد خدمات بانکی را در برخی حوزه‌ها تغییرات داده است. این در شرایطی است که در مدت گذشته باز هم دستورالعمل‌هایی برای تغییرات نرخ کارمزد و افزایش آن به شبکه بانکی اعلام شده بود.

بر صنعت و معدن طی ۴ سال چه گذشت؟

روند رشد منفی صنعت و معدن علی‌رغم رکود شدید در سال ۱۳۹۳ مثبت و به ترتیب این دو بخش از رشد ۶.۸و ۹.۸ درصدی برخوردار شدند. این در حالی بود که بخش صنعت در سالهای ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ با رشد منفی شش دهم درصدی مواجه بود.

جزییات لایحه احیای وزارت بازرگانی + سند

لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت یا همان احیای وزارت بازرگانی با امضاء رییس‌جمهوری دو روز پیش به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد که در پی آن قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی به طور کامل لغو و وزارت بازرگانی مانند گذشته احیا می‌شود.

فرصت طلایی برای بازی‌سازان داخلی

مشاور امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همایش بین‌المللی TGC را فرصتی برای تعامل بازی‌سازهای داخلی با صنعت بازی‌سازی دنیا می‌داند و معتقد است این رویداد به بازی‌سازهای داخلی این امکان را می‌دهد که با استانداردهای نشر در بازار بین‌المللی آشنا شوند و محصولات خود را به مارکت‌های جهانی و صادرات نزدیک‌تر کنند.

وزارت راه و ترابری احیاء می‌شود

براساس لایحه پیشنهادی دولت با عنوان "اصلاح بخشی از ساختار دولت"، وزارت راه و ترابری هم مانند وزارت بازرگانی احیاء می‌شود و دوباره وزارتخانه‌های مسکن و راه و ترابری از یکدیگر جدا می‌شوند.

فشار عرضه و نگرانی از بروز ریسکهای سیستماتیک در بورس تهران

سرمایه‌گذاران بورسی در آخرین روز معاملاتی هفته‌ای که گذشت نگران از ریسکهای سیستماتیکِ بازار، اقدام به فروش سهم‌های خود کردند. در سه روز کاری گذشته فشار عرضه در بسیاری از گروه‌ها باعث شد قیمتهای تابلو شرایط کاهشی را تجربه کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۰۰۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست

رشیدی کوچی نماینده مجلس با انتقاد از تلاش برای تعطیلی پنجشنبه ها، خواستار تایید تعطیلی هفتگی روزهای جمعه - شنبه شد.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با عصر ایران در مورد طرح مجلس برای افزایش تسهیلات آخر هفته، گفت: اینکه هر کاری را بخواهیم سیاسی کنیم و آسمون ریسمون ببافیم که حرفمان را به کرسی بنشنایم اشتباه است. مجلس تصمیم گرفت که در طرحی یک روز به تعطیلات آخر  هفته اضافه کند نگاه ما نیز این بود که با توجه به اینکه در کل دنیا تعطیلات آخر هفته، شنبه و  یکشنبه است ‌و در کشور ما این تعطیلات جمعه است.

وی افزود: ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم و اگر قرار است تعطیلات را اضافه کنیم روز شنبه باشد که فاصله  تعطیلات ما با دیگر کشورها کم و‌دو روز شود.
او اظهار کرد: متاسفانه عده ای با اینکه روز شنبه تعطیل شود مخالف هستند. دیدیدم در فضای اقتصادی کشور نیز فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی با تعطیل شدن روز شنبه موافق هستند و تاکید کردند که در صورتی که شنبه ها تعطیل شود در مراودات اقتصادی ‌و تجاری قویتر عمل می کنند. 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها بیان کرد: عده ای با این استدلال که شنبه برای یهودی هاست که استدلال بی ربطی است با تعطیلات شنبه مخالفت کردند. آنها تلاش می کنند پنجشنبه ها تعطیل شود با این اتفاق  عملا چهار روز با اقتصاد دنیا فاصله داریم و این لج و لحبازی درست نیست و به نفع فضای‌تجاری و اقتصادی کشور نیست.  

رشیدی کوچی تصریح کرد: به ما که با تعطیلی شنبه موافق هستیم برچسب می زنند. وقتی که برچسب می زنند و می گویند شنبه برای  یهودی ها است زبان عده ای بسته می شود. 

این نماینده مجلس افزود: این استدلال که شنبه برای یهودی هاست و باید با تعطیل بودن آن مخالف باشیم جنبه کج فهمی و نافهمی دارد تا جنبه مذهبی و علمی چراکه روز جمعه که امورات مذهبی مان نظیر نماز جمعه و… انجام می شود تعطیل است.  

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم نمایندگان به تعطیلات جمعه و شنبه رای دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد