Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت:فردا نیمه ماه مبارک رمضان مصادف با سالروز میلاد امام حسن مجتبی ع است.

وی با اشاره به فضایل شخصیتی این امام بزرگوار ایشان را شخصیتی عنوان کردند که در زمره انسانهای فرهیخته و بزرگانی هستند که محبت و مودت نسبت به ایشان برای مومنان واجب شرعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:امام حسن مجتبی ع در شجاعت و مردانگی نظیر نداشتند و از قدرت روحی بالایی برخوردار بودند.

امام جمعه ارومیه لا اشاره به القاب امام حسن مجتبی ایشان را کریم اهل بیت عنوان کرد و گفت ایشان هرچه داشتند در راه خدا احسان می کردند.

حجت الاسلام قریشی در خصوص فضایل ماه مبارک رمضان نیز گفت:خداوند در این ماه در های سعادت را روی بندگان باز کرده است که لازم است مومنان از این موقعیت استفاده نمایند.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگر سخنان خود ماه مبارک رمضان را بزرگترین توفیق و عنایت از جانب خداوند برای بندگان عنوان کرد و گفت:از اساسی ترین اعمال نیز روزه گرفتن می باشد اما نکته ای که وجود دارد این است که خوردن عمدی روزه در این ماه گناه و معصیت بسیاری دارد و شخص روزه خوار مستحق عقوبت الهی قرار می گیرد و در این بین فردی که تظاهر به روزه خواری کند و حرمت این ماه را بشکند خداوند بیشتر او را خوار و ذلیل می کند.

وی تصریح کرد:لذا نبایستی نسبت به روزه خواران دلسوزی شود چراکه متاسفانه گاها مشاهده می شود حرمت روزه خواران از طرف برخی مسولان بیشتر حفظ می شود تا روزه دارن, بنابراین این وضعیت شایسته جامعه اسلامس نیست و مسولان نیز بایستی نسبت به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

وی در ادامه با تاکید به مردم و مسولان در خصوص بازخوانی فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در حرم امام خمینی و جمع دامشجویان اظهار داشت:رهبری در سخنان اخیر خود بار دیگر مواضع شفاف خود را بیان نمودند.

امام جمعه ارومیه گفت:معظم له در دیدار با دانشجویان حاثه تروریستی تهران را ترقه بازی عنوان کردن چراکه این حادثه را بخاطر نا امیدی دشمنان از رسیدن به اهداف خود می دانند.

وی تصریح کرد:به فرموده مقام معظم رهبری این حرکت دشمنان نشان داد که هدف گذاری جمهوری اسلامی ایران صحیح است.

حجت الاسلام قریشی تصریح کرد:البته یک عده انسانهای ساده لوح که نسبت به مدافعین حرم در سوریه اعتراض داشتند و می گفتند جنگیدن در سوریه چه ربطی به ایران دارد و با گفت و گو می شود مشکلات حل شود دیدند که انها اهل جنایت هستند .

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام خمینی ره ادامه داد:رهبر معظم انقلاب با تاکید به ملت ایران از انها خواستند تا تاریخ انقلاب را فراموش نکنند .

وی افزود:یکی از مطالبات رهبری در دیدار با دانشجویان نیز این بود که نگذارید گفتمان انقلاب در دانشگاه ها و محیط های علمی از بین برود که البته این نکته به تمامی مسولان دانشگاه نیز صدق می کند .

امام جمعه ارومیه در خصوص سند ۲۰۳۰نیز گفت:چرا مسئولان اجازه می دهند که یک عده انسانهایی که دین نمی دانند چیست برای ما برنامه تربیتی بنویسند ولو اینکه مستندات ان خلاف دین نباشد که البته است.

وی تصریح کرد:از این رو مسولان به جای جبهه گیری و موضع گیری بایستی به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل نمایند و حرف حق را قبول کنتد.

وی به مطرح کردن بحث عقلانیت نیز پرداخت و افزود: عقلانیت یعنی اعتماد به جماعت و توکل به خدا و عمل به دستورات دین نه اینکه یک عده ای انقلابی بودن را بی عقلی بدانند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۰۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند

به گزارش حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، ماموستا عبدالسلام محمدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان دهگلان که با حضور مردم متدین این شهرستان برگزار شد، ضمن خیر مقدم به مناسبت حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی و مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ماموستا ایوب احمدپور در نماز جمعه دهگلان؛ بیان داشت: وعده غلبه اسلام بر همه ادیان بارها در قرآن کریم بیان شده است، غلبه از جهت علمی، منطقی واستدلال که امروز شاهد امواج اسلامگرایی در جهان هستیم و همچنین اشاره بر تاریخ اسلام جهان اسلام و فراگیر شدن دین اسلام است.
 
وی تصریح کرد: آیه ۲۸ سوره مبارکه فتح بر فراگیر شدن دین اسلام اشاره دارد (هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ ۚ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ شَهِيدًا ) خدا است که پیغمبر خود را همراه با رهنمون و آئین راستین (اسلام به سوی جملگی مردمان) روانه کرده است تا آن را بر همه‌ی آئینها پیروز گرداند. کافی است که خدا گواه (این چنین سخن و مسأله‌ای) باشد. این آیه شریفه دلالت بر چند موضوع دارد از جمله؛
۱_ محتوای بعثت انبیای الهی اعتلای کلمه الله بوده وانبیای الهی از دو ابزار هدایت مردم و حقانیت اعتقاد و عمل بهره برده اند.
۲_ لیظهره _ قدرت استدلال و برهان_ قدرت نظامی_ سلطه حکومتی.
۳_ مراد از شاهد بودن خداوند متعال به معنای شهادت بر حقانیت اهل ایمان، پیروزی ایمان بر کفر، و نصرت ویاری اهل ایمان است.
 
ماموستا محمدی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به جان باختن مرحوم فرهاد ویسی اشاره کرد و بیان داشت: در چند روز اخیر یکی از جوانان کامیوندار شهرستان دهگلان به شیوه ای بسیار مظلومانه که در پی کسب رزق و روزی خانواده در مناطق شرقی کشور توسط اشرار مسلح به شهادت رسید، مطالبه خانواده آن مرحوم و مردم شهرستان و کامیونداران این شهرستان پیگیری و برخورد قاطعانه با عاملین این جنایت است، تعدادی از کامیونداران منطقه دهگلان بعد از این حادثه دلخراش اظهار ناراحتی نموده و مطالبه حفظ امنیت جاده های آن منطقه و حفظ جان و مال خود را دارند که می طلبد مسؤلین امنیتی و انتظامی در این زمینه  هم پیگیری و هم برخورد قاطعانه داشته باشند.
 
امام جمعه دهگلان افزود: امنیت به عنوان یک نعمت بزرگ در هر جامعه ای نشانگر توسعه آن جامعه می باشد، در اوایل انقلاب در استان کردستان شاهد جولان گروهک های معاند و تجزیه طلب بودیم که با اذیت و آزار مردم و بستن راه ها وایجاد ناامنی و دست دارازی به جان و مال مردم سبب ایجاد رعب و وحشت شدند که الحمدلله با مجاهدت های نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی شاهد امنیت پایدار در منطقه هستیم؛ در سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان  شاهد عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی بودیم که این مهم با مجاهدت و خون های پاک بسیاری از نیروهای امنیتی و انتظامی به ثمر نشسته است.
 
ماموستا محمدی ابراز داشت: مشارکت مردم در باب امنیتی و ارتباط و اعتماد حسنه مردم با نهادهای امنیتی و انتظامی زمینه ساز امنیت در استان کردستان است، این مهم با روشنگری علما و اندیشمندان و متنفذان و هدایت مردم به سوی آرامش و امنیت سبب امنیت پایدار در منطقه شده است.
 
علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار در آن منطقه شوند
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: از علمای بزرگوار مناطق شرقی هم خواهشمندیم با روشنگری و ایجاد امنیت روانی و اجتماعی در مواضع و خطبه های خود و تعامل بیشتر و بهتر با نیروهای انتظامی و امنیتی بسترساز امنیت پایدار در آن منطقه شوند؛ زیرا طبق رصد و اخبار و رسانه ها متأسفانه هرچند روز اخباری مبنی بر شهادت نیروهای امنیتی، نظامی و مرزبانی مخابره می شود که جا دارد این علمای بزرگوار در این زمینه بسیار مهم در جهت توسعه منطقه خود کوشا باشند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری