Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - جيمزباند را بايد يکي از مهمترين فيلم ها در ژانر خود دانست و بدون شک راجر مور کسي است که با شخصيت و بازي تاثير گذار خود اين مجموعه را به شهرت و موفقيت فعلي رسانده است.
البته در کنار مور، نبايد از نبوغ و خلاقيت ايده پردازان کلاسيک جيمزباند نيز غافل شد، افرادي که در پشت صحنه خودروهاي اعجاب آوري را براي ربودن ذهن مخاطب خلق مي کردند و بدين وسيله جيمز باند را به ماموري فراتر از سايرين همکاران خود مبدل مي ساختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين مطلب نگاهي کوتاه خواهيم داشت به زندگي راجر مور و مهمترين خودروهاي همراه او در سري فيلم هاي جيمز باند.


راجر مور در 14 اکتبر 1927 در لندن ديده به جهان گشود. او که تنها فرزند خانواده خود بود، پس از سرگذشتي نسبتا پر فراز و نشيب بالاخره وارد دنياي سينما شد. تا اوايل دهه 70 ميلادي وي تجربه حضور در سريال ها و فيلم هاي متعددي را پيدا کرد تا اينکه در سال 1973 به عنوان بازيگر نقش اول در سري فيلم هاي جيمز باند انتخاب شد.
او پس از هفت مرتبه ايفاي نقش جيمز باند، در سال 1985 از اين مجموعه خداحافظي کرد. از آن تاريخ تاکنون اگر چه وي در چند فيلم و سريال ديگر به ايفاي نقش پرداخت، اما هيچ يک از آنها به اندازه سري جيمز باند معروف و محبوب نشدند.
وي که در سال هاي آخر عمر خود به انجام فعاليت هاي خيرخواهانه و همکاري با يونيسف روي آورده بود، چندي قبل در سن 89 سالگي به دليل بيماري سرطان در سوئد ديده از جهان فرو بست.
ليلاند ميني موک 1972
شايد باورش کمي سخت باشد اما بعد از مدل هاي مختلف استون مارتين، ليلاند ميني موک که بر اساس خودروي ميني ساخته شده محبوب ترين اتومبيل حاضر در سري فيلم هاي جيمز باند محسوب مي شود.

اين خودرو در چهار قسمت از اين فيلم هيجان انگيز حضور داشته و به لطف ابعاد جمع و جور و طراحي جذابش عملکردي متفاوت با ساير خودروهاي جيمز باند را از خود به نمايش گذاشته است.
در واقع از آنجا که همواره بر روي مليت انگليسي جيمز باند تاکيدي ويژه وجود دارد، حضور پر رنگ خودروهاي ساخت انگلستان در اين مجموعه فيلم ها را مي توان به حساب نوعي ملي گرايي و تبليغ کالاهاي انگليسي گذاشت.

لوتوس اسپريت 1976
اسپريت مدل 1976 توسط جورجتو جياجيوروي معروف خلق شده بود. اين خودروي زيبا و آينده نگرانه که هيچ شباهتي به اتومبيل هاي دوران خود نداشت، مي توانست آقاي باند خوشتيپ را براي فرار از خطر به اعماق آب ها منتقل کند.

امروزه نيز در ايده هاي مشابهي شاهد توليد برخي خودروها با قابليت حرکت در سطح و زير آب هستيم، اما در ميانه دهه 70 اين ايده تقريبا بديع بود و کمتر خودرويي توانايي شناور ماندن در سطح آب را داشت.
با اين حال طراحان درگير در پروژه اين فيلم يک قدم از مرزهاي مهندسي زمان خود فراتر رفته بودند و با تمهيدات ويژه اي بدنه لوتوس اسپريت را با ساختار فني يک زير دريايي کوچک ادغام کردند.

البته همانطور که حدس مي زنيد اين لوتوس در عمل نمي توانست نقش يک خودرو واقعي را ايفا کند و با از دست دادن چرخ هاي خود عملا يک زيردريايي سبک با شکل ظاهري لوتوس اسپريت بود، اما همين پروژه نيز در آن زمان بودجه نسبتا زيادي معادل 100 هزار دلار را به خود اختصاص داد که براساس برآورد ها با نرخ هاي فعلي معادل رقمي در حدود 500 هزار دلار است.

جالب است بدانيد که 6 دستگاه لوتوس اسپريت براي ساخت اين فيلم مورد استفاده قرار گرفتند اما تنها يکي از آن ها تبديل به زير دريايي شد و اين نمونه خاص به لطف محبوبيتش در سال 2013 با رقم غير قابل پيش بيني 550 هزار پوند به يک کلکسيونر ناشناس واگذار شد.
رنو 11 1983
جيمز باند در ميانه دهه هشتاد ميلادي و هنگام تعقيب يک چترباز در پاريس به همه نشان داد که يک خودروي ديفرانسيل جلو براي موفقيت جز موتور، فرمان و تاير به چيز ديگري نياز ندارد!

در واقع مي توان جيمز باند را يکي از اولين ايده پردازان نصف کردن خودروهاي ديفرانسيل جلو دانست، چرا که پس از اين بدعت گذاري بسياري از مجموعه هاي تلويزيوني و سينمايي از اين شيوه براي جلب نظر مخاطبانشان استفاده کردند.

البته شايد اگر به جاي رنو فرانسوي، پاي يک خودرو انگليسي در ميان بود، ايده پردازان جيمز باند روش ديگري را بر مي گزيدند اما مي توان گفت که تکه تکه کردن خودروهاي فرانسوي به لطف چنين ابتکاراتي در دهه هاي بعدي نيز ادامه يافت و جزئي جدا ناپذير از بسياري فيلم هاي سينمايي مبدل شد.
از نظر فني اين کار نسبتا راحت قابل انجام است و تنها بايد ضمن مسدود کردن کانال هاي روغن ترمز، فکري به حال تعبيه يک منبع سوخت کوچک در بخش جلويي خودرو کرد، چرا که جز باک و مسيرهاي سوخت رساني رساني و مدار روغن ترمز، تمامي اجزاي فني خودروهاي ديفرانسيل جلو در بخش جلويي قرار گرفته اند و  بدين ترتيب رانندگي بدون وجود بخش انتهايي خودرو نيز امکان پذير مي شود.
اي ام سي Hornet 1974
بله، زماني بود که جيمز باند بايد از يک دستگاه AMC Hornet سرقتي براي خلق صحنه هاي هيجان انگيز تعقيب و گريز استفاده مي کرد!

البته اين تبليغ براي کمپاني سازنده سودي نداشت چرا که برند آمريکايي AMC که با هدف رقابت با فورد، جنرال موتورز و کرايسلر تاسيس شده بود، در سال 1988 و پس از 29 سال فعاليت به انتهاي حيات خود رسيد.
با اين وجود مي توان پرش انجام شده با AMC هورنت در اين فيلم را يکي از نمونه هاي شاخص در بدلکاري با خودرو عنوان کرد.

آلفارومئو GTV 6 1981
اين خودروي ايتاليايي به دليل ترانس اکسل عقب، سيستم ترمز منحصر به فرد inboard – که در آن ديسک هاي ترمز به جاي چرخ ها بر روي محور چرخ ها نصب مي شوند – و همچنين موتور V6 از توانايي هاي ديناميکي فوق العاده بالايي برخوردار بود.

به همين جهت در فيلم اختاپوس خودروهاي پليس که عمدتا ب ام و بودند، نتوانستند بر اين آلفارومئوي خاص غلبه کنند و بدين وسيله فيلم هاي جيمز باند بار ديگر به محلي براي تبليغ برند آلفارومئو مبدل شد.

جالب آنکه به لطف حضور GTV در اين فيلم، فروش ماکت هاي اين خودرو نيز افزايش يافت، چرا که بسياري از مخاطبان جوان فيلم به داشتن يک GTV جيمز باندي در خانه ترغيب شده بودند.
لوتوس اسپريت توربو 1981
به احترام اسپريت زيردريايي، آقاي مور يا همان جيمز باند در يکي از فيلم ها براي اجراي ماموريت با يک دستگاه لوتوس اسپريت توربو به اسپانيا رفت. اما در طول عمليات نيروهاي شرور وي را مجبور کردند تا خودروي مورد علاقه خود را از بين ببرد.

پس از اين اتفاق جيمز باند که راهي براي تبليغ بيشتر با لوتوس نداشت ناچار به ژيان سواري شد.

سيتروئن 2CV 6 1981
سيتروئن 2CV که بعدها مدل ژيان نيز از آن مشتق شد، يکي از خاطره انگيرترين خودروهايي است که آقاي مور در فيلم For Your Eyes Only پشت فرمان آن نشسته و به تعقيب ماموران سرويس امنيتي شوروي سابق که سوار بر پژو 504 بودند، پرداخت.

البته اين اتفاق زماني رخ داد که خودروي اصلي وي در جريان عمليات از بين رفت و وي مجبور شد از اين اتومبيل فرانسوي براي رسيدن به اهداف خود استفاده کند.
آسيب ديدن شديد پژو 504 ها که در ايران نيز خودروهاي شناخته شده و خاطره انگيز محسوب مي شوند در اين تعقيب و گريز و فرار زيباي ژيان سبک وزن و نرم يکي از سکانس هاي نوستالژيک تعقيب و گريز در تاريخ سينما را رقم زده است که البته به نابود شدن هر دو خودرو فرانسوي حاضر در اين ماجرا منجر مي شود.

اتوبوس AEC Regent III 1947
اگر چه اين وسيله نقليه برخلاف ساير گزينه ها چندان هيجان انگيز نيست، اما باز هم شايستگي حضور در اين ليست را دارد.

باند در يکي از ماموريت هاي خود در يک جزيره تخيلي در کاراييب، با اعمال تغييراتي در بخش هاي مختلف بدنه اين اتوبوس، عملکرد آن را تا حد زيادي بهبود بخشيد. اين اتوبوس دو طبقه در دهه 50 ميلادي نقشي کليدي در حمل و نقل عمومي و جابجايي شهروندان لندن ايفا مي کرد، اما تا پيش از نمايش اين فيلم، کمتر کسي مي توانست چنين وسيله بزرگ و کُندي را به عنوان يکي از خودروهاي مورد استفاده توسط جيمز باند تصور کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۰۲۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قول بده ؛ ماکان باند

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284

اینو میگم همه بدونن چقدر قشنگه با تو بودن
داره تند میزنه نبضم برات  نمیوفته از سر من اصلا هوات
تو کی بودی دیگه که پیشتت دلم واست میره همیشه
بارون که میاد میکشم یه قلب واست رو بخار شیشه
قول بده قلبمو پس ندی بهم هرجا میری یه خبر بدی بهم
دوست دارم واسه من گل بچینی دسته کنی یه بغل بدی بهم
قول بده قلبمو پس ندی بهم هرجا میری یه خبر بدی بهم
دوست دارم واسه من گل بچینی دسته کنی یه بغل بدی بهم
تو از هر کی که ادعاش میشه خوبه قشنگ تری
تو از تموم آدما تو زندگیم بهم نزدیکتری
تو عطرت دلنشینه دلت پاکه تو از گل بهتری
تو از هرچی مهمه واسه من مهم تری
قول بده قلبمو پس ندی بهم هرجا میری یه خبر بدی بهم
دوست دارم واسه من گل بچینی دسته کنی یه بغل بدی بهم
قول بده قلبمو پس ندی بهم هرجا میری یه خبر بدی بهم
دوست دارم واسه من گل بچینی دسته کنی یه بغل بدی بهم

بازدید 4 قول بده قطعه‌ای از گروه ماکان باند است. موزیک ویدیوی این قطعه را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • قول بده ؛ ماکان باند
  • نقشه‌ تلسکوپ فضایی «جیمز وب» از آب‌وهوای یک سیاره فراخورشیدی
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • درخشش سر یک اسب در تصویر جدید «جیمز وب»
  • پایان فصل بیست و یکم لبران جیمز؛ چه سرنوشتی در انتظار پادشاه است؟
  • حذف لبران جیمز و لیکرز از NBA
  • نمای حیرت‌انگیز اسب سیاه آسمان از نگاه تلسکوپ فضایی جیمز وب / عکس و فیلم
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت