Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبح امروز عناصری تروریست با ورود به مجلس شورای اسلامی و حرم امام(ره) اقدام به تیراندازی و انجام عملیات انتحاری کردند. گفته شده است که در جریان این حوادث تاکنون چندین نفر مجروح و شهید شده‌اند. جلسه علنی مجلس پایان یافت./ یکی از تروریست‌ها در مجلس خود را منفجر کرد./ داعش رسما مسئولیت حملات امروز تهران را بر عهده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : یک مقام آگاه از پایان عملیات تروریستی که صبح امروز در مجلس شورای اسلامی رخ داد، خبر داد. این منبع آگاه به ایسنا گفت: دقایقی پیش(ساعت ۱۵:۰۰) نیروهای امنیتی موفق شدند ۴ فرد مهاجم مسلح را به هلاکت برسانند. در حال حاضر نیروهای امنیتی مجلس در حال پاکسازی و چک و خنثی ساختمان پارلمان هستند. مهاجمان مسلح صبح امروز اقدام به تیراندازی در مجلس کردند که این تیراندازی تا دقایقی پیش (ساعت۱۵:۰۰) نیز همچنان ادامه داشت.
به گزارش آفتاب‌نیوز، صبح امروز عناصری تروریست با ورود به مجلس شورای اسلامی و حرم امام(ره) اقدام به تیراندازی و انجام عملیات انتحاری کردند.
پایگاه‌ خبری آفتاب‌نیوز از همان ابتدای عملیات تروریستی در تهران، اخبار را لحظه‌به‌لحظه پوشش داده است که در زیر می‌خوانید.
***
خبرگزاری فارس نوشته است که فردی امروز صبح با ورود به مجلس، با نیروهای حفاظت مجلس درگیر شد و به سمت آنان تیراندازی کرد.
به گزارش آفتاب‌نیوز؛ طبق آخرین اطلاعات فردی در پوشش مراجعه کننده، وارد راهروی ورودی مجلس شده و با تیراندازی به یکی از محافظین، وی را از ناحیه پا مجروح کرده و متواری شده است.

همچنین خبرگزاری تسنیم در این‌باره نوشته است: فردی ناشناس با تیراندازی به یکی از نیروهای حفاظت سپاه در مجلس وی را از ناحیه مچ پا زخمی کرد.
در حاشیه جلسه علنی امروز(چهارشنبه، 17 خرداد) مقننه، فردی ناشناس با تیراندازی به یکی از نیروهای حفاظت مجلس وی را از ناحیه مچ پا زخمی کرد.
نیروهای امدادی مشغول مداوای این پاسدار حفاظت مجلس هستند.

گزارش شده که فرد مذکور هم اکنون نیز مشغول تیراندازی است. از هویت این فرد و علت کار وی هنوز خبری در دسترس نیست.
خبرگزاری ایسنا نیز در همین‌باره نوشته است: بر اساس مشاهدات خبرنگار ایسنا، این فرد مسلح با تیراندازی وارد مجلس شده و با هدف قرار دادن تعدادی از نیروهای حفاظت مجلس به تیراندازی خود ادامه می‌دهد که ظاهراً تاکنون سه نفر زخمی شده‌اند.
این فرد تا لحظه ارسال خبر هنوز بازداشت نشده است.

خبرگزاری ایلنا نیز گزارش داده که در جریان این تیراندازی تاکنون «دو نفر» از نیروهای حفاظتی زخمی شده‌اند.

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایسنا با تایید این حادثه تیراندازی گفت که هنوز این فرد بازداشت نشده و از خروج نمایندگان از صحن مجلس جلوگیری می‌شود.
عامل تیراندازی دستگیر شد
رنجبرزاده ،عضو هیئت رئیسه مجلس: عامل تیراندازی در راهروی مجلس دستگیر شده. جزئیات در حال بررسی است.

خبرگزاری فارس نوشته است کهتا این لحظه ۳نفر مجروح شده‌اند که دو تن از آنها از مراجعه کنندگان هستند. اوضاع تحت کنترل نیروهای امنیتی است
دربهاي ورودي مجلس بسته شد
الياس حضرتي نماينده تهران به صداوسیما گفت: ضاربان سه نفر بودند که مجهز به دو قبضه کلاشينکف و يک قبضه سلاح کمري (کلت) بودند.

در حال بروز رسانی
حادثه تیراندازی در مجلس/ محاصره تیراندازان در دفاتر نمایندگان
ایسنا نوشت: افراد مسلح حوالی ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز در حالی که تیراندازی می‌کردند، به زور وارد مجلس شدند.
این افراد مسلح که به گفته یکی از نمایندگان ۴ نفر هستند با تیراندازی وارد مجلس شده و با هدف قرار دادن تعدادی از نیروهای حفاظت مجلس به تیراندازی خود ادامه می‌دادند که ظاهراً سه نفر زخمی شدند.
این نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایسنا با تایید این حادثه تیراندازی گفت که این افراد در حال حاضر در دفاتر نمایندگان هستند و محاصره شده‌اند اما اوضاع تحت کنترل است و تا لحظات دیگر اخبار موثق تر منتشر می‌شود.
در حال حاضر از خروج نمایندگان از صحن مجلس و خروج خبرنگاران جلوگیری می شود.
درهای ورودی و خروجی مجلس بسته شده است.
شهادت یکی از ماموران حفاظت مجلس
خبرگزاری تسنیم نوشت: یکی از ماموران حفاظت مجلس در جریان این درگیری که زخمی شده بود، شهید شده است. این خبر را خبرنگار تسنیم در صحن مجلس شورای اسلامی و هیچ منبع دیگری نیز این خبر را تایید نگرده است.
خبرنگار تسنیم از داخل مجلس گزارش داده است که درهای مجلس شورای اسلامی بسته و نمایندگان مجلس اجازه خروج از صحن مجلس ندارند. وی می‌گوید که صدای تیراندازی قطع شده اما هنوز عوامل تیراندازی دستگیر نشده‌اند.
تاکنون 4 تن از نیروهای حفاظت مجلس در جریان این درگیری زخمی شده‌ بودند که یکی از ماموران به علت شدت جراحات وارده به شهادت رسیده است.
طبق آخرین اخبار تعداد مجروحان حادثه تیراندازی در مجلس به 8 نفر رسیده است/ یکی از محافظین به شهادت رسیده است/فارس

اعزام 17 آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به مجلس و حرم امام (ره)
پس از اعلام دو حادثه تیراندازی در حرم امام و مجلس شورای اسلامی، اورژانس تهران مجموعا 17 دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به این دو محل اعزام کرد.
در پی حادثه تیراندازی امروز در مجلس شورای اسلامی، اورژانس تهران برای رسیدگی به وضعیت مصدومان احتمالی 9 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به ساختمان مجلس اعزام کرد.
براساس اعلام مرکز اورژانس، همچنین دقایقی پس از این حادثه خبر تیراندازی در حرم امام خمینی (ره) اعلام شد که در پی آن نیز تاکنون 6 دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.
همچنین احتمال دارد براساس گزارش‌های دیگر از این دو حادثه، اورژانس تهران آمبولانس و یا تجهیزات دیگر را به محل حادثه اعزام کند.
تدابیر شدید امنیتی در خیابان های منتهی به مجلس
خیابان های منتهی به ساختمان مجلس شورای اسلامی در بهارستان تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد.
پس از حادثه تیراندازی صبح امروز در مجلس شورای اسلامی از عبور و مرور خودروها در خیابان منتهی به مجلس شورای اسلامی جلوگیری می شود. همچنین اجازه تردد عابران پیاده نیز در محوطه مجلس و خیابان های اطراف آن داده نمی شود.
دقایقی پیش دو آمبولانس وارد مجلس شورای اسلامی شدند و همچنین نیروهای یگان ویژه به سمت ساختمان مجلس شورای اسلامی در حرکت هستند.
یکی از ضاربان حادثه تیراندازی مجلس دستگیر شد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دستگیری یکی از تیراندازان حادثه تیراندازی خبر داد.
سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جریان حادثه تیراندازی صبح امروز مجلس یک نفر از چهار فرد مسلح دستگیر شدند.
وی گفت که صبح امروز چهار فرد مسلح وارد مجلس شدند که در حال حاضر سه نفر در طبقات و دفاتر نمایندگان هستند و یکی از این افراد دستگیر شده است.
نقوی حسینی همچنین گفت که شینده‌ها حاکی است که یکی از نیروهای حفاظت مجلس شهید شده است.
احتمال تشکیل جلسه شورای تامین استان تهران
وزیر کشور با اشاره به حوادث تیراندازی اخیر در مجلس و حرم امام اعلام کرد که شاید جلسه شورای تامین استان تهران تشکیل شود.
رحمانی فضلی پیش از ظهر امروز با اشاره به حوادث تیراندازی اخیر در مجلس و حرم امام : شاید جلسه شورای تامین استان تهران تشکیل شود.
وی درحالی که ساختمان دولت را با سرعت ترک میکرد گفت که برای پیگیری مسئله میرود.
گفتنی است فضای حاکم بر محدوده ساختمان پاستور تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته است.
رنجبرزاده:نماینده‌ای مجروح نشده است/افراد مسلح خود را در دفاتر نمایندگان محبوس کرده‌اند
یک عضو هیأت رئیسه مجلس با تشریح حادثه صبح امروز تیراندازی مجلس گفت که در حال حاضر افراد مسلح خود را در دفاتر نمایندگان محبوس کرده‌اند و سیستم‌های امنیتی و حفاظت مجلس در تلاش برای دستیگری آنها هستند.
اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با صداوسیما، در توضیح حادثه صبح امروز تیراندازی مجلس گفت: امروز چهار نفر از افراد ناشناس از درب شمال مجلس به صورت مسلح وارد ساختمان شده و در ابتدای ورود به مراجعه‌کنندگان و محافظات درب شمال تیراندازی کردند که تعدادی نیز مجروح شدند.
به گفته وی، تیراندازی ها به سمت اندام تحتانی بوده و بعد از آن وارد ساختمان دفاتر نمایندگان مجلس شده و آنجا نیز تعدادی از افراد را مجروح کردند.
این عضو هیأت رئیسه مجلس گفت که تاکنون گزارشی از کشته شدن و به شهادت رسیدن فردی به ما نرسیده است اما تعدادی از افراد مجروح شده‌اند.
رنجبرزاده تأکید کرد که کسی از نمایندگان مجروح نشده است، همه نمایندگان در صحن هستند و صحن مجلس در وضعیت عادی به برنامه قانون‌گذاری می‌پردازد.
وی در پایان گفت: در حال حاضر افراد مسلح خود را در دفاتر نمایندگان محبوس کرده‌اند و سیستم‌های امنیتی و حفاظتی مجلس در تلاش برای دستگیری آنها هستند.
عوامل تیراندازی می‌خواستند به صحن مجلس بیایند راه را گم کردند
میزان نوشت: حشمت الله فلاحت پیشه با بیان اینکه ظاهرا اوضاع در مجلس تحت کنترل درآمده است، عنوان کرد: مهاجمین می خواستند به سمت صحن بیایند اما راه را گم کردند و اشتباهی رفتند.

*فارس نوشت: طبق شنیده‌ها، یکی از مهاجمان تیراندازی به مجلس عامل انتحاری است که در محاصره‌ی نیروهای امنیتی است

اطلاعیه مهم وزارت اطلاعات
درصورت دیدن فعالیت ویااشخاص مشکوک به تروریست درمحلی که هستید با شماره 113وزارت اطلاعات تماس بگیرید.

وزیر کشور دستور تشکیل جلسه فوق العاده امنیتی در تهران داد
رحمانی فضلی دستور تشکیل جلسه فوق العاده امنیتی در تهران برای رسیدگی به حادثه حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) داد./پاد

علی لاریجانی وارد صحن علنی مجلس شد
علی لاریجانی دقایقی پیش با همراهی تعدادی از نمایندگان وارد صحن مجلس شد و پس از وقفه‌ای کوتاه در جایگاه رئیس مجلس قرار گرفت.
پس از اتفاق تروریستی امروز مجلس خبرهای متفاوتی از نمایندگان به گوش می‌رسد اما مجلس همچنان به کار خود ادامه می‌دهد، هرچند که نمایندگان به طور مستمر درحال تردد و تجمع در صحن مجلس هستند.
از آغاز جلسه علنی امروز مجلس مسعود پزشکیان اداره جلسه را بعهده داشت.
فارس: با هماهنگی نیروهای حفاظت مجلس و برقراری امنیت، نمایندگان مجلس در حال خروج از صحن هستند. دوتن از مهاجمان در یکی از طبقات مجلس در محاصره نیروهای انتظامی و امنیتی هستند.

تشدید تیراندازی در داخل ساختمان مجلس
تسنیم: در حالی که از ساعاتی پیش درگیری نیروهای امنیتی با مهاجمان مسلح در ساختمان مجلس شورای اسلامی ادامه دارد، از دقایقی پیش صدای تیراندازی‌ها به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.
پیش از این صدای تیراندازی در ضلع غربی ساختمان افزایش یافته بود.
فارس: ماموران انتظامی و امنیتی از مردم خواستند در اطراف محل حادثه به هیچ‌وجه تجمع نکنند
وزارت اطلاعات:
یک تیم تروریستی دیگر که در یکی از ساختمان های اداری مجلس اقدام به تیراندازی کرده است تحت محاصره قرار دارد.
اقدامات اطلاعاتی برای سرنخ یابی و شناسایی عوامل این اقدامات تروریستی ادامه دارد.
مردم هرگونه اطلاعات و حرکت مشکوک را به ۱۱۳ گزارش دهند.
توضیحات لاریجانی درباره حادثه صبح امروز مجلس
رئیس مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را درباره حادثه تیراندازی صبح امروز مجلس ارائه کرد.
علی لاریجانی در پایان جلسه علنی گفت: امروز صبح چند تن از تروریست‌های بزدل اقدامات سبکی را انجام دادند که با آنها برخورد جدی شد و نمایندگان در این مسیر با آرامش کارشان را انجام دادند.
وی خاطرنشان کرد: موضوع جزئی است و تروریست‌ها دنبال مسأله سازی هستند و از آنجایی که ایران یک قطب در مبارزه با تروریسم است می‌خواهند خدشه وارد کنند.
لاریجانی خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی برخورد خواهند کرد و مشکل حل خواهد شد.
وزارت اطلاعات از مردم خواست امروز از استفاده وسایل نقلیه پرتردد مانند مترو خودداری کنند.

مهر: گلوله تفنگ کلاشینکف تروریست ها تمام شده و اکنون با سلاح کمری در حال شلیک هستند

یکی از تروریست‌ها در مجلس خود را منفجر کرد
وزارت اطلاعات مدیر کل ضد تروریستی وزارت اطلاعات از انفجار یکی از عوامل حادثه تروریستی امروز مجلس خبر داد. مدیر کل ضد تروریستی وزارت اطلاعات اعلم کرد: دقایقی قبل در پی تنگ کردن حلقه محاصره نیروهای حفاظتی و امنیتی در ساختمان اداری مجلس یکی از عوامل این حادثه تروریستی خود را منفجر کرد.

فارس: سرلشکر جعفری فرمانده سپاه در مجلس شورای اسلامی حاضر شد

اسامی مصدومان حادثه تروریستی مجلس و حرم امام
سرپرست اورژانس کشور اعلام کرد:
۱ هادی نوری ۳۸ طرفه۲ اعظم موسی خانی ۵۳ طرفه۳ روح ا... شجاع خلیق ۳۶ طرفه۴ عبدالسلیم قازلی ۳۵ طرفه۵ جلال عینی ۳۳ طرفه۶ مریم رضاخانلو ۲۶ طرفه۷ حسین خدایی راد ۳۵ طرفه۸ علی جاویدیان ۵۱ طرفه۹ صحبت آزادی ۳۴ طرفه۱۰ مجهول الهویه ۵۰ امام حسین۱۱ فرهاد ملکی ۴۰ امام حسین۱۲ سید عبداله میرحسینی ۵۲ امام حسین۱۳ عباس نظریان ۵۷ امام حسین۱۴ مرتضی فلاحتی ۵۷ امام حسین۱۵ مریم شهریاری ۲۶ سینا۱۶ صابر رئیسی ۲۳ سینا۱۷ طهمورث سمیعی ۳۷ سینا۱۸ تنها شهریاری ۶۰ سینا۱۹ جعفر چوپان ۴۰ سینا۲۰ ابراهیم وثوق ۳۱ سینا۲۱ مرضیه افرازه ۲۷ سینا۲۲ ارسلان غلامی ۲۷ سینا۲۳ هادی اسکندرلو ۳۵ سینا۲۴ مهدی اطهری پور ۳۳ سینا۲۵ ابراهیم خلف کش ۴۵ سینا۲۶ مهدی یوسفی ۳۶ سینا۲۷ علی همتی (فوت) ۵۰ سینا۲۸ هانیه اکبریان (فوت) ۳۷ معیری۲۹ محمد بحشایی ۳۷ هفتم تیر۳۰ سعید زیرکی(میرکی) ۴۲ هفتم تیر۳۱ مهدی قدرتی ۴۶ هفتم تیر۳۲ حسین جعفر عراقی ۵۱ هفتم تیر۳۳ یوسف زارعی ۳۲ ضیائیان
مصدومین انتقالی به بیمارستان هفت‌تیر و ضیائیان متعلق به حرم امام هستند.
توصیه‌های وزارت اطلاعات/ مردم به شایعات توجه نکنند
روابط عمومی وزارت اطلاعات خبر منتشر شده مبنی بر عدم استفاده از وسایل نقلیه عمومی و مترو به نقل از این وزارتخانه را نادرست خواند و تاکید کرد: تمام اطلاعیه ها از سایت رسمی واجا منتشر خواهد شد.
در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی به نقل از وزارت اطلاعات و با منبع ایرنا آمده است که شهروندان از وسایل نقلیه عمومی و مترو استفاده نکنند.
تاکنون چنین اطلاعیه‌ای از سوی این وزارتخانه صادر نشده و مردم به شایعات توجه نکنند.
مهر: همسر ۲ نماینده زن مجلس در چنگال افراد مسلح احمد علیرضابیگی گفت: همسر و دختر نماینده شهرضا و همسر نماینده مبارکه در دفاتر نمایندگان در چنگال افراد مسلح قرار دارند.

فارس: داعش با انتشار فیلمی ۲۴ ثانیه‌ای از داخل یکی از اتاق‌های ساختمان مجلس، می‌گوید عملیات تروریستی‌اش در پارلمان ایران ادامه دارد.

با تلاش نیروهای امنیتی، افتخاری نماینده فومن و همسران سمیه محمودی نماینده شهرضاوفاطمه سعیدی نماینده مبارکه که در دفتر حضور داشتند، ازساختمان خارج شدند.

رئیس پارلمان اروپا با رئیس مجلس و مردم ایران ابراز همدردی کرد
بی بی سی:‌ آنتونیو تاجانی رئیس پارلمان اروپا در واکنش به حملات امروز نوشته است: "من به نشانه همبستگی در کنار مردم و رئیس مجلس ایران ایستاده‌ام."

لاوروف، وزیر خارجه روسیه: حملات تروریستی ایران که داعش آن‌ها را بر عهده گرفته است، نشان می‌دهد که تروریست‌ها آرام نمی‌گیرند

پایان عملیات تروریستی در مجلس / مهاجمان کشته شدند
دقایقی پیش نیروهای امنیتی موفق شدند ۴ فرد مهاجم مسلح را به هلاکت برسانند. در حال حاضر نیروهای امنیتی مجلس در حال پاکسازی و چک و خنثی ساختمان پارلمان هستند.

نخستین توضیحات ناجا درباره دو

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۰۲۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش تعداد شهدای کرانه باختری از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای کرانه باختری از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۴۹۱ تن افزایش یافته است.

در همین رابطه، نیروهای رژیم اشغالگر ۲۰ فلسطینی ازجمله یک زن، کودکان و اسرای آزادشده را بازداشت کردند؛ بدین ترتیب شمار اسرای بازداشت شده از هفتم اکتبر به ۸۴۸۰ تن رسیده است.

از زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی هم شاهد عملیات‌های ضد صهیونیستی و همچنین تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها بوده‌ است.

در حالی که جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه وارد دویست و چهارمین روز خود شده است، حملات این رژیم به شهر رفح و سایر مناطق غزه نیز ادامه دارد.

پیشتر وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: رژیم اشغالگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته مرتکب چهار کشتار در غزه شد که ۳۲ شهید و ۶۹ زخمی برجای گذاشت. تعداد قربانیان جنگ غزه از هفت اکتبر تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۸۸ شهید و ۷۷ هزار و ۴۳۷ زخمی رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • دومین تصادف وزرای اسرائیل در 24 ساعت گذشته
  • بازداشت عامل تیراندازی در گتوند
  • ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری
  • واژگونی خودروی پژو پارس در «صفی‌آباد» یک مجروح برجا گذاشت