Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در فرازی از سخنانش در مراسم امروز نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان با اشاره به حملات تروریستی تهران و سایر حوادث مشابه، از سران کشورهای اسلامی و نخبگان جهان اسلام خواست برای پیشگیری از چنین حوادثی «چاره‌اندیشی» کرده و «راهکار» ارائه دهند. آفتاب‌‌نیوز : مولانا عبدالحمید ضمن محکوم کردن حملات تروریستی تهران، اظهار داشت: حمله به مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه در مرکز کشور و در قوه مقننه صورت گرفت در نوع خودش تکان‌دهنده بود که دنیا را تکان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه ملت ایران ملت جسور و دلیری است و مشابه این حوادث را بارها تجربه کرده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: چیزی که بیش از هر چیز جای تاسف دارد اکثر قربانیان و زخمی‌های این حادثه مراجعه‌کنندگان به نمایندگان مجلس بودند که در حالت روزه کشته شدند. کشتن انسان‌های بی‌گناه و روزه‌دار عمل بسیار شنیع و زشتی است. یکی از سران کشورهای غربی با طعنه خطاب به مسلمانان گفته بود: شما به‌جای اینکه خود را از خوردن و نوشیدن باز می‌دارید، بهتر است دست از آدم‌کشی بردارید. اگرچه خود قدرت‌های غربی با انداختن بمب‌های چند تُنی بر سر مسلمانان دست به آدم‌کشی‌های وسیع می‌زنند، اما این جمله قابل تأمل است.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه بر لزوم «بیداری» و «ارائه راهکار برای حل بحران‌های موجود» تاکید کرد و گفت: حمله به مجلس شورای اسلامی و انفجار اخیر در کابل که ده‌ها کشته برجا گذاشت و دنیا را تکان داد و حوادث و اتفاقات مشابه در واقع این هشدار را به مسلمانان می‌دهند که در قبال اوضاع جهان بی‌تفاوت نباشند؛ مسلمانان نباید فقط به محکوم کردن این حوادث اکتفا نمایند، بلکه باید بیدار باشند و برای پیشگیری و حل این مشکلات و بحران‌ها فکر کنند و راه حل ارائه دهند.
وی خاطرنشان کرد: سران کشورهای اسلامی و سایر صاحب‌نظران و نخبگان در جهان اسلام باید برای حل بحران در عراق، سوریه، افغانستان، فلسطین، یمن، لیبی و سایر کشورهای بحران‌زده طرح و راهکار ارائه دهند تا بحران در این کشورها خاتمه حاصل کرده و ملت‌ها کنار یکدیگر قرار گیرند.
مولانا عبدالحمید «خروج قدرت‌های بیگانه از کشورها اسلامی» را در حل بحران خاورمیانه مفید و مؤثر دانست و تصریح کرد: حضور قدرت‌های منطقه در افغانستان و عراق نه‌تنها سبب برقراری امنیت در این کشورها نشد، بلکه ناامنی و بحران را افزایش داد. آمریکا با ادعای نابودی دیکتاتوری به عراق حمله کرد. روسیه، آمریکا و سایر قدرت‌ها سبب گسترش ناامنی و افراط‌گرایی در منطقه شده‌اند.
خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان تاکید کرد: این قدرت‌ها برای برقراری امنیت نیامده‌اند، بلکه آتش جنگ و ناامنی را در جهان اسلام شعله‌ور کردند و هنوز هم شعله‌های این آتش زبانه می‌کشد. اگر این قدرت‌ها پای خود را از کشورهای اسلامی بردارند و از خاورمیانه عقب‌نشینی کنند مسلمانان با یکدیگر کنار می‌آیند، زیرا حمایت‌های نابه جای همین قدرت‌ها از گروه‌های مورد نظر خودشان سبب شده است مسلمانان نتوانند کنار یکدیگر قرار گیرند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: افراط‌گرایی و تندروی که به جهان اسلام ضربه زده است، نتیجه زورگویی قدرت‌ها، تن ندادن به عدالت و عدم آسیب‌شناسی بحران‌ها و برخورد نادرست با مسائل است.
به گزارش ایسنا،امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان تاکید کرد: سازمان ملل نه‌تنها مشکلات جهان اسلام را حل نکرده، بلکه بر پیچیدگی مشکلات افزوده است. شورای امنیت نیز سبب افزایش ناامنی در جهان شده است. لذا این سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی از کشورهای اسلامی فاصله بگیرند تا مسلمانان بهتر و راحت‌تر بتوانند مشکلات‌شان را حل کنند.


منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۰۲۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ نائب رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان با بیان اینکه همکاری دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران بهترین راه حل برای بحران انرژی پاکستان است، تصمیم مستقل از سوی دولت اسلام آباد و بی توجهی دولتمردان پاکستانی به سنگ اندازی‌های آمریکا را برای تقویت روابط دوجانبه این کشور با ایران خواستار شد.
«علامه سید اقبال رضوی» نائب رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در مصاحبه‌ای گفت: جمهوری اسلامی ایران به راحتی می‌تواند مسئله بحران انرژی پاکستان را حل کند.
وی با اشاره به سنگ اندازی‌های آمریکا در روابط دوجانبه ایران و پاکستان همزمان با سفر اخیر «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد گفت: اگر پاکستان خود را کشوری مستقل می‌داند به هیچ عنوان نباید برای توسعه روابط با کشور همسایه خود تحت فشار آمریکا و تهدید تحریم‌های اقتصادی این کشور قرار بگیرد.
اقبال رضوی افزود: درحالیکه بزرگترین مسئله پیش روی پاکستان بحران انرژی است و از طرفی نیز کشور همسایه ایران با ظرفیت بالای خود می‌تواند برق، گاز و بنزین ارزان برای شما فراهم کند ضروری است تا از این ظرفیت استفاده شود.
این مقام حزبی پاکستان افزود: همسایگی، مرز مشترک، مقرون به صرفه بودن تجارت، کاهش هزینه حمل و نقل تمامی مواردی هستند که باعث می‌شود جمهوری اسلامی ایران به مراتب شریک تجاری بهتر از غرب برای پاکستان جهت بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت مردم باشد.
وی در بخش پایانی مصاحبه خود تاکید کرد: بحران انرژی مسئله حیاتی مردم پاکستان و کاملا داخلی است از این رو دولت پاکستان باید با واردات انرژی از ایران که خواست همه مردم پاکستان است به این بحران خاتمه بخشد.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک است/ گذشت زمان به قدرت اشغالگر مشروعیت نمی‌بخشد
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است
  • کنایه معنادار نماینده زاهدان به مولانا عبدالحمید /مردم نگران هستند/علت حملات تروریستی چندماه اخیر چیست؟
  • تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات غزه ناشی از ترویج اومانیسم در مراکز آموزشی است
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند