Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید محمد علی افشانی جمعه شب در مراسم رونمایی از کتاب و پوستر جایزه ادبی ریحانه (س) در شیراز اظهار داشت : زهرای اطهر (س) در جامعه ای متولد شد که نظام قبلیه ای بر آن حاکم بود ، در این جامعه متعصب رفتار فاطمی به گونه ای شکل گرفت که حضرت پیامبر (س) زن را موجب فخر جامعه دانست و بر دست حضرت زهرا (س) بوسه زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار فارس در ادامه گفت: زهرا (س) چراغ هدایت و رستگاری را در آن جامعه متعصب روشن ساخت و چون گوهر تابناکی درخشید .
افشانی با بیان اینکه برگزاری همایش ریحانه نبی در استان فارس افتخاری برای این استان است گفت : از هیچ کوششی برای برگزاری هر چه بهتر دومین همایش ریحانه در استان فارس فروگذار نخواهیم کرد.
حجت الاسلام سید عبدالواحد موسوی لاری رئیس مرکز اسلامی فاطمیه و رئیس همایش ریحانه (س) نیز بر لزوم الگو گیری از رفتار و منش فاطمی تاکید کرد و گفت : فاطمه زهرا (س) حجت همه اولیا و ائمه هدی است ، جامعه ما اگر می خواهد فاطمی باشد باید از رفتار فاطمه الگو بگیرد ، صرف اشک ریختن برای فاطمه (س) کافی نیست بلکه باید از ظرفیت های فرهنگی برای معرفی منش و رفتار فاطمی بهره جست.
حجت الاسلام موسوی لاری با بیان اینکه از طریق دانش و هنر باید به معرفی الگوی فاطمی پرداخت گفت : باید ظرفیت اخلاق فاطمی را در جامعه متبلور سازیم و برای انتقال فاطمه شناسی از ظرفیت های فرهنگی بهره گیری کنیم .
بهزاد مریدی دبیر همایش ریحانه (س) و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی در معرفی اخلاق فاطمی گفت : حضرت زهرا (س) بانوی نمونه جهان اسلام ، در تربیت فرزند نیز الگویی ماندگار از خود بر جای گذاشته است، حضرت زهرا (س) در دانشگاهی که در خانه کوچک خود ایجاد کرده بود ضمن تربیت برجسته ترین افراد، مادران تمام تاریخ را با سبک زندگی فاطمی در تربیت فرزند، یاری رسانده است.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
6113 / 1876

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۰۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در همه زمینه‌ها اعم از جهاد تبیین، سایر عرصه‌های اعتقادی و مبنایی گفت: شهید مطهری بر اساس وظیفه عمل می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، امروز _چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در نشست صمیمی با اساتید مدارس علمیه ارومیه ضمن تاکید بر تبیین شخصیت شهید مطهری اظهار کرد: آن چیزی که شهید مطهری را متمایز کرده بود، وظیفه‌شناسی و تواضع آن شهید والامقام بود و در هر زمینه‌ای احساس نیاز می‌کرد، وارد عمل می‌شد.

وی با تاکید بر لزوم تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در همه زمینه‌ها اعم از جهاد تبیین، سایر عرصه‌های اعتقادی و مبنایی افزود: شهید مطهری بر اساس وظیفه عمل می‌کرد و از سویی با ورود به مسائل فلسفی شرح منظومه مرحوم سبزواری را به رشته تحریر درآورده بود، از سوی دیگر به تفسیر قرآن هم پرداخته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: امروز باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند.

قریشی تصریح کرد: سخنرانی‌ها و خطابه‌های شهید مطهری از عمق وجود بود و این به معنای باور به گفته‌ها توسط ایشان است و اینکه فردی به گفته‌های خود اعتقاد و ایمان داشته باشد، این معنای ایمان واقعی است.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری امور و احساس وظیفه توسط علما و روحانیون در جامعه، خاطرنشان کرد: ایمان دینی جزو موضوعاتی است که باید به آن تقید داشته باشیم و همانند شهید مطهری و دیگر شهدای اندیشمند در جایگاه دفاع از دین و اسلام قدم برداریم.

کد خبر 749738

دیگر خبرها

  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • بزرگداشت معلم تکریم سنت‌های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • یزد؛ میزبان مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا
  • مکتب «گل آقا» در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • امروز با صائب تبریزی: شرم یوسف مانع رسوایی یعقوب ماست
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود