Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران طی سخنانی اظهار داشت: رذالت تروریست‌های زبون و ذلیل‌ که جمعی از روزه‌داران و میهمانان خدا را در حرم امام و مجلس شورای اسلامی شهید کردند بر کسی پوشیده نیست.

وی تصریح کرد: خوشا به حال شهیدان این حادثه که میهمانان خدا بودند و مظلوم کشته شدند و این مظلومیت برای مردم تزریق بیداری و منشأ تقرب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ابراز داشت: جمعی از عزیزان ما را به خاک و خون کشیدند و ملتی را داغدار کردند که به امام زمان‌(عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت عظیم‌الشأن تسلیت می‌گویم.
امام جمعه موقت تهران یادآور شد: حوادث تروریستی از ساخته‌ها و فرآورده‌های دنیای استکبار است و بنا به وصیتنامه امام رژیم آمریکا یک تروریست بالذات است، اساسا کار اینها قتل و غارت است، اینها جز شر برای بشریت از همان ابتدا هیچ چیزی نداشتند و بعد هم غده سرطانی اسرائیل را به عنوان تروریست کاشتند و تروریست دولتی را رقم زدند.
وی خاطرنشان کرد: امروز جریان منحط استکبار تحت عنوان گروه‌های مختلف آمده است. حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: شهادت ارث اولیا است و مردم ما با این تحفه الهی انس دارند و با این خون‌ها به خدا تقرب می‌جویند به همگان به خصوص خانواده‌های داغدار تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.
امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: دنیای کفر برای اینکه بدلی درست کند از طریق سلفی‌ها، القاعده و طالبان درست کرد و نهایتا داعش که عصاره تمامی شرارت‌ها و بی‌هویت‌ها بود ایجاد کرد و فریب داد، با نام الله‌اکبر و شعارهای اسلامی می‌آیند اما اینها کپسولی است که روپوش آن زیبا است. این بی‌دین‌ها همان تکفیری‌هایی هستند که برای کشتن امام حسین‌(ع) در روز عاشورا با تکبیر الله‌اکبر به جنگ با فرزند پیغمبر آمده بودند.
وی تصریح کرد: اینها در کشور ما تازگی ندارد؛ ما در دهه شصت موارد و فجایع عظیمی را پشت سر گذاشتیم. نیروهای خطرناکی که شبکه‌ای بودند و بخشی از جوانان کشور ما را در وادی قتل، آدم‌کشی و درندگی قرار دادند هم ابتدای کارشان هم دم از نهج‌البلاغه و مقابله با آمریکا می‌زدند اما در نهایت نوک پیکان آمریکا شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی یادآور شد: آنها حتی رئیس‌جمهور و سایر مسئولان نظام را هم ترور کردند اما این چه انقلاب و ملتی است که همه این داغ‌ها را هضم کرد ولی موتور انقلابش حتی یک روز هم راکد نشد بلکه هر خونی ریخته شد مردم ما شتابشان در مسیر انقلاب بیشتر شد.
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب این ترقه‌ای بیش نبود مردم ما نه از این ترقه‌ها می‌ترسند و نه سابقه وحشت از این معانی دارند. اما این هشدار بود برای که کسانی دهه شصت را گویا نشناختند و یا گاهی تغافل می‌کنند و این جلادهای خون‌آشام و مردم کش و کودک کش که به صغیر و کبیر رحم نمی‌کردند را گویا جلاد نمی‌دانند اما اعمال قانون و پیاده کردن اراده یک ولی فقیه دارای مبنا را مورد خدشه قرار می‌دهند. وی اظهار داشت: جای بسی تأسف است که برخی‌ها خودشان در این جریانات بودند مگر از گذشته‌های خودتان پشیمان شده‌اید مگر هویت‌تان تغییر کرده و ملت و شهدای خودتان را از خود جدا می‌دانید. چگونه اینها روی‌شان می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی همچنین گفت: این نابکاران به درک واصل شدند و مجلس شورای اسلامی هم لحظه‌ای کار خود را در آن روز تعطیل نکرد و با روحیه علیرغم شنیدن صدای گلوله‌ها کار خود را ادامه داد، ‌این نظام، نظام علوی، حسینی و عاشورایی است و نظامی است که پرچم امام زمان(عج) را به دست یک فقیه شجاع خودساخته متوکل به خدا داده است.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: مردم احساس حمایت غیبی می‌کنند و با این چیزها هیچ تزلزلی بر آنها در حرکت انقلابی و دینی‌شان پیش نخواهد آمد.
وی تصریح کرد: در حقیقت رأی مردم رأی دادن به خون مقدس شهیدان است و کسی که منشأ این بسیج عمومی است روی ولایی است. اما باید توجه شود که خط را تغییر ندهید و انقلاب منحرف و گفتمان امام را تحریف نکنید و راه جهاد و شهادت را به انزوا نبرید. اسلام را در متن قرار دهید، این انقلاب و این خون برای پیاده شدن اسلام است لذا من به عنوان یک طلبه ناچیز که خدا را شاهد می‌گیریم زیر این آسمان عضو هیچ تشکل سیاسی نیستم و اساسا رنگ سیاسی ندارم و عرایضم از پایگاه حزبی نیست و هیچ حرصی ندارم عرض می‌کنم جناب رئیس‌جمهور و همه کسانی که سکان شهدای مملکت را به امانت دادند، اگر قدرت می‌خواهید ولایتمداری، با مردم بودن، هوای پابرهنگان را داشتن و از اشرافیت فاصله گرفتن را مورد توجه قرار دهید.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ابراز داشت: سر سفره شهدا نشستیم، بیایید بس کنیم و هم حرفمان در چارچوب‌ها و قالب‌های شرعی و اخلاقی باشد و هیچ گروهی را تحقیر نکنیم و به هیچ کسی متلک نگوییم و مقابل پرچمدار و علمدار و صاحب ولایت منشأ مشروعیت خود را نشان دهیم و حرفی نزنیم هر چند اراده‌اش را نکرده باشیم ولی نکند که دشمن بگوید در این نظام افرادی هستند که در سنگر نظام نشستند و با قانون نظام مسئولیت به عهده گرفتند ولی نقش اپوزیسیون ایفا می‌کنند این زیبنده هیچکس نیست و کسی که در لباس روحانیت است و باید الگوی اخلاقی جامعه باشد.
تروریست‌ها
تحت ولایت شیطان هستند
به گزارش تسنیم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی ‌بوشهری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران  با اشاره به موضوع «انسان و مسئولیت»، ابراز داشت: خداوند در قرآن نسبت به این انسان‌هایی که عمل به وظیفه نمی‌کنند و مسئولیت‌پذیر نیستند، فرموده ای پیامبر انسان‌هایی که مسئولیت نمی‌پذیرند را به حال خودشان رها کن و به سراغ انسان‌های بیداردل و انسان‌های مسئولیت‌پذیر برو.
وی با بیان اینکه انسان‌ها اساسا یا مسئولیت‌پذیرند و یا مسئولیت‌گریزند و بی‌تفاوت هستند، گفت: دایره مسئولیت‌پذیری انسان دایره گسترده‌ای است و انسان‌ها در برابر خدا مسئولند، در برابر پیامبران الهی مسئولند، در برابر پیشوایان دین مسئولند، در برابر دین مسئولند و همچنین انسان‌ها در برابر حاکمیت، خانواده و جامعه مسئولند.
آیت‌الله حسینی ‌بوشهری با اشاره به مسئولیت‌پذیری در برابر دین، تصریح کرد: مسئولیت‌پذیری در برابر دین این است که از حریم دین در بزنگاه‌ها دفاع کنیم و اجازه ندهیم خط انحرافی در دین به‌ وجود بیاید، اجازه ندهیم سلیقه‌ها حاکم بر دین‌داری و دین‌باوری مردم شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: افراد مسئولیت‌پذیر کسانی هستند که 8 سال دفاع مقدس را به شایستگی اداره می‌کنند و اینها به بسیجی بودن، روحانی بودن، حزب‌اللهی بودن، ارتشی و به مومن و اهل نمازجمعه بودن، می‌بالند.
وی با اشاره به ویژگی دیگر افراد مسئولیت‌گریز، تصریح کرد: افراد مسئولیت‌گریز تحت ولایت شیطان قرار می‌گیرند، به جای اینکه تحت ولایت الله قرار بگیرند. کسانی که یاد خدا را فراموش کرده‌اند و غرق در مادیات شده‌اند، تحت تاثیر فضاهای دیگر قرار گرفته‌اند، اینها تحت ولایت شیطان هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما یاد شهدای‌مان را گرامی می‌داریم، خاطرنشان کرد: شهدایی که توسط کسانی به شهادت رسیدند که یاد خدا را فراموش کردند و در مسیر اهل بیت قرار نداشتند و در رابطه با دین دچار تفسیر انحرافی بودند، لذا جریان‌های تکفیری و تروریستی یکی از ویژگی‌های بارزشان جمودگرایی و انحراف از مرحله دین‌داری و دین باوری است.
آیت‌الله حسینی ‌بوشهری با بیان اینکه دنیای استکبار دو جا را نشانه گرفته، ادامه داد: سرمایه‌گذاری روی نسل جوان امت اسلامی برای اینکه اینها را با فرهنگ غربی آشنا کند و هویت دین را از آنها بگیرد، دین‌زدایی کند و بحران ایجاد کند.
وی افزود: برنامه دومی که در تمام جهان اسلام شروع کرده‌اند، این است که به اسلام افراطی دامن بزنند. امروز بخشی از نسل جوان کشورهای اسلامی دچار اسلام افراطی هستند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اینها از دست ایران اسلامی ناراحت هستند، اظهار داشت: ایران به عنوان عضو جبهه مقاومت در سوریه در مقابل آنهاست و در عراق در مقابل آنهاست، در تمام سرزمین‌های اسلامی اگر سخن حقی به گوش می‌رسد، در حقیقت منادی اصلی آن ایران اسلامی و امام‌خمینی(ره) و امروز حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تنها راه برون‌رفت از این قضایا، وحدت ماست، گفت: تنها راه برون‌رفت از این قضایا، صفا و صمیمیت و همدلی است. کاری که اینها انجام دادند، تنها نمایش تبلیغاتی بود و ارزش عملیاتی نداشت و لذا معتقدیم که ما باید در مسیر همدلی و همراهی گام برداریم.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۰۳۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه اعتماد گفتگویی با جواد امام فعال سیاسی اصلاح طلب انجام داده که در آن به عفو بابک زنجانی واکنش نشان داده است.

جواد امام، دبیرکل مجمع ایثارگران درباره حکم عفو یکی از محکومان مالی و نجات وی از اعدام گفت: به نظر نمی‌رسد که هیچ انسان نوع‌دوستی از اعدام نشدن افراد یا عفو شدن‌شان ناخشنود باشد، اما درباره این پرونده سوالات و ابهاماتی نزد عموم جامعه وجود دارد که بهتر بود، مسوولان قبل از صدور حکم عفو، پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای به آنها می‌دادند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه یادآور شد: یکی از ابهامات اصلی این است که چه کسی یا بهتر است بگوییم چه کسانی چنین بستری را ایجاد و به این فرد در جرایم ارتکابی‌اش یاری رساندند، یا به تعبیر بهتر شرکای پشت‌پرده او که امکانات زیادی هم در اختیار داشتند، چه کسانی بودند؟ چرا هیچگاه درباره این پرونده اختلاس که در زمان خود رقمی قابل توجه بود، شفاف‌سازی نشد؟ کاش آقایان تحقیق کنند و ببینند که معطل‌سازی دو قوه برای سال‌ها و پخش اطلاعاتی ناقص از پرونده آقای «ز» در رسانه‌ها چه آثاری در افکار جامعه گذاشته است؟

او ادامه داد: امروز یک سوال دیگر این است که آیا مبلغ کلان ارزی که این فرد در حاشیه‌ای کاملا امن و با حمایت اشخاص و جریانی خاص برداشته و آن را سال‌ها در اختیار داشته، قرار است به ‌صورت ملک و املاک به بیت‌المال بازگردد؟ آیا مولفه‌هایی مثل نوسانات ارزی، تورم، عدم‌النفع و... را به این پرونده راه داده‌اند یا خیر؟ خوب است شفاف توضیح داده شود روند بازگشت پول ملت پس از این همه فراز و نشیب چگونه خواهد بود؟

امام یادآور شد: ما در گذشته پرونده‌های زیادی در خصوص جرایم مالی داشته‌ایم که متهم ردیف اول آن را بدون هیچ مماشاتی اعدام کرده‌اند. به عنوان نمونه، می‌توان به پرونده‌هایی نظیر سلطان سکه و قیر اشاره کرد. لذا ممکن است این شائبه ایجاد شود که یا اعدام آنها عجولانه و نادرست بوده، یا پشتوانه آقای «ز» آنقدر قوی بوده که او را از اعدام رهانیده است؛ مگر افراد نباید برابر قانون یکسان باشند؟ در هر صورت یکی از اصلی‌ترین مسائل در امر کشورداری، صداقت و شفافیت در قبال مردم است. نمی‌توان با اظهارنظرهایی ناقص و آشفته، به افکار پرسشگر پاسخ داد. به‌ویژه در جامعه‌ای که میلیون‌ها تحصیلکرده دانشگاهی و اشخاص فرهیخته دارد .به باورم هیچ چیز به اندازه صداقت با مردم و محرم دانستن آنها در خصوص پرونده‌های این‌چنینی، نمی‌تواند جامعه را از عادلانه بودن احکام مطمئن سازد.

دبیرکل مجمع ایثارگران گفت: بدون تردید بخش مهمی از جامعه امروز درباره بخشی از پرونده‌های قضایی، پرسش‌های قابل تأملی دارند، اما متأسفانه پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای به آنها داده نمی‌شود.

امام خاطرنشان کرد: آنچه در پایان می‌توان طلب کرد، درخواست از مسوولان قوه قضاییه جهت شفاف‌سازی هرچه بیشتر درباره پرونده‌های این‌چنینی است؛ اینکه دقیقا چه ابعاد و ارقامی داشته و چه کسانی به بهانه دور زدن تحریم و صدور چنین مجوزهایی بسترساز این جرایم شدند و با او در ارتکاب این جرم بزرگ همکاری و مشارکت داشته‌اند؟ به نظر می‌رسد که حکمرانی خوب که واجد شاخص‌هایی نظیر حاکمیت قانون، شفافیت و پاسخگویی است، ایجاب می‌کند که مقامات و کارگزاران تصمیم‌ساز، نسبت به این‌ شاخص‌ها توجه خاص داشته باشند.

او گفت: باید اضافه کرد که در اندیشه و عمل سیاسی امام خمینی نیز پر واضح است که تغییر وضع موجود به وضع مطلوب دنبال شده است. اندیشه و عمل بنیانگذار انقلاب در راستای شفافیت و پاسخگو کردن مقامات و کارگزاران حکومت بود و این مسیر به کارآمدی نظام و رضایتمندی عمومی رهنمون می‌شد و مشروعیت نظام را به‌دنبال داشت. مرجعیت رسانه‌ای در داخل کشور به ‌شدت متزلزل شده و رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران حرفه‌ای داخلی از نگرانی مواجه‌ شدن با اتهام‌هایی چون «تشویش اذهان عمومی» یا «نشر اکاذیب» و «اقدام علیه امنیت ملی» نمی‌توانند به رسالت حرفه‌ای خود به‌ طور کامل و مطلوب عمل کنند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903384

دیگر خبرها

  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • معمایی که امام درباره رژیم صهیونیستی مطرح کرد چه بود؟
  • پاسخگویی به مسائل شرعی فرصتی برای ارتباط مردم با روحانیت است
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • هشدار مهم هواشناسی به تهرانی‌ها
  • هشدار هواشناسی برای وزش باد شدید و احتمال رگبار و رعدوبرق در تهران
  • هشدار وزش باد شدید در تهران