Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سیاسی-
روزنامه زنجیره‌ای بهار در سرمقاله روز پنجشنبه خود با عنوان «اتحاد بر علیه تروریسم» درباره حادثه تروریستی روز 17 خرداد تهران نوشت: «به نظر می‌رسد بعد از عملیات تروریستی ، برخی سهوا یا عامدا در داخل کشور برآنند که این امر امنیتی و مربوط به منافع ملی و امنیتی عمومی را وسیله‌ای قرار دهند برای پیشبرد اهداف جناحی و گروهی و با حمله به جناح مقابل و یا مخالفان فکری و نظری خویش و ماهی نامبارک خویش از این آب گل‌آلود بستانند و به این فکر نمی‌کنند که داعش و داعشیان از هر نوعش نه چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصولگرا برایشان مهم است و نه شیعه و اهل سنت و اقلیتهای دیگر ایرانی و نه قومیت‌های ایرانی و تنها و تنها به ایجاد یک ایران ضعیف و پاره پاره می‌اندیشند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزنامه زنجیره‌ای همچنین به زعم خود در بررسی آسیب‌های روانی ناشی از حملات تروریستی روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با یک روان‌شناس و آسیب‌شناس اجتماعی، عنوان «آفت استفاده ابزاری از ترس مردم» را برگزیده و آن را تقبیح کرده است.
این روزنامه زنجیره‌ای اما ننوشت که چه کسانی در تبلیغات انتخاباتی با حمله و هجمه به نهادهای امنیتی و نیروهای مسلح و بسیج و سپاه به عنوان حافظان امنیت و اقتدار این کشور در منطقه‌ای سراسر بحران و آشوب و جنگ ، منافع ملی و امنیت عمومی را جناحی کردند و وسیله‌ای برای پیشبرد و اهداف جناحی و گروهی خود قرار دادند و با اظهارات ساختارشکنانه به تحریک گسل‌های قومی، نژادی، جنسیتی و مذهبی پرداخت و چه کسانی برای آنان کف و سوت زدند و این عبارات را تیتر یک رسانه‌های خود کردند .
این روزنامه زنجیره‌ای حامی دولت همچنین در‌باره اینکه چه کسانی در جریان تبلیغات انتخاباتی وحشت و ترس مردم را به ابزاری برای کسب رای تبدیل کردند و با هیولا سازی از رقیب و پنجه کشیدن به دستاوردهای 38 ساله نظام در برخورد با منافقان و متجاوزان به امنیت کشور موضوعات موهنی همچون دیوارکشی و اعدام و زندان را مطرح کرده و استراتژی وحشت‌افکنی را برای پیروزی در انتخابات در پیش گرفتند، ترجیح داد سکوت اختیار کند و پاسخ ندهد چه کسی بود که برای چند رأی دست روی تحریک گسل‌های قومی و مذهبی گذاشت.

وزارتخانه‌های اقتصادی در دوره قبل هماهنگ نبودند!
روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: « مسئله‌ای که دولت دوازدهم با آن روبه‌روست، مسئله اقتصاد است که باید بدان اهمیت ویژ‌ه‌ای داد. اگر دولت دوازدهم نتواند آن‌طور که باید مسائل اقتصادی جامعه را حل کند، با مشکل مواجه خواهد شد. این مسئله می‌تواند بر رأی مردم نیز در انتخابات‌های بعدی تاثیرگذار باشد... وزارتخانه‌های اقتصادی خیلی مهم‌اند. از وزارت اقتصادی و دارایی گرفته تا صنعت و معدن و مسائلی که مربوط به اقتصاد کشور است، اهمیت بسیاری دارد. در دولت یازدهم این وزارتخانه‌ها با هم چندان هماهنگ نبودند. علاوه بر این وزارتخانه‌ها در سازمان برنامه و بودجه نیز باید تغییراتی صورت گیرد».

رحمانی فضلی و دم خروس طایفه بازی و قبیله‌گرایی مدعیان اصلاحات
روزنامه آفتاب یزد در مطلبی با عنوان «رحمانی فضلی با دولت خداحافظی می‌کند؟» نوشت:«رحمانی فضلی وقتی چهار سال پیش ردای وزارت کشور را بر تن کرد خیلی‌ها از خود می‌پرسیدند که از بین تمام این آدم‌ها‌ و شخصیت‌ها‌ چرا او؟ چرا حسن روحانی که با کنار رفتن محمدرضا عارف و با حمایت همه‌جانبه اصلاح‌طلبان به روی کار آمده، علم حساس‌ترین و کلیدی‌ترین بخش سیاست داخلی کشور را به ید یک اصولگرای قدیمی و پیر کهنه کار جریان راست سپرده است؟ ...رحمانی فضلی اگرچه در این انتخابات جزو کسانی بود که ناعهدی و بی‌وفایی به دولت نکرد، اما به واسطه همه انتقادهایی که در این چهارسال به دلایل مختلف نسبت به او بوده است می‌تواند جزو یکی از همان‌هایی باشد که به زودی ناقوس تغییرش به صدا درخواهد آمد».
در بخش دیگری از این مطلب آمده است:«عبدالرضا رحمانی فضلی از دید خیلی‌ها نه به خاطر بد بودن، بلکه به علت خنثی بودن در برابر بدی‌ها، مورد نقد است و از همین رو نباید در کابینه دوازدهم قرار بگیرد».
مدعیان اصلاحات که به رفتارهای قبیله‌ای شهره هستند، در سال 92 در بدو معرفي رحمانی فضلي با این پیش‌فرض که حضور وي را شكست خودشان در راهيابي به منفذهايي براي ورود به سياست داخلي تعبير كردند، هجمه گسترده‌ای را از طریق روزنامه‌های زنجیره‌ای علیه وی تدارک دیدند. مدعیان روشنفکری منتسب به اردوگاه اصلاح‌طلبان، برخلاف شعارهای همیشگی در خصوص پایبندی به قانون و... با توهین به جایگاه مجلس شورای اسلامی، انتخاب رحمانی فضلی را ناشی از فشار مراکز قدرت معرفی کردند!

همچنان محرمانه ماندن قراردادها!
روزنامه اعتماد در گزارشی به قرارداد صادرات گاز به ترکیه که در زمان دولت اصلاحات منعقد شد پرداخته و همچنان در تلاش است تا انتقادها در مورد شیوه عملکرد دولت یازدهم را سیاسی کاری جلوه دهد. این نوشتار در این باره آورده است: «٢١ سال پس از عقد قرارداد صادرات گاز ايران به تركيه هنوز هم اين قرارداد چالش‌برانگيز است؛ اگرچه اين قرارداد گاهي هم در رسانه‌هاي اين كشور داغ مي‌شود، در ايران هم شرايطي مشابه دارد. خصوصا حالا كه بيژن زنگنه، وزير نفت است، مخالفان سياسي او بيشتر بر اين قرارداد و حواشي آن دامن مي‌زنند. انتقادهايي كه بيشتر رنگ و بوي سياسي دارد.»
این گزارش در ادامه به ضعف دستگاه دیپلماسی در دولت یازدهم پرداخته و نوشته است: «ماجراي صادرات گاز به تركيه چند ماهي است كه مجددا برسر زبان‌ها افتاده است. قراردادي كه ابتداي كار تامين‌كننده منابع ايران بود، اما دولت كه تغيير كرد، ديپلماسي اقتصادي نتوانست در مقابل خواسته‌هاي طرف مقابل بايستد و ناگهان دچار تحولات اساسي شد تا جايي كه كار به تخفيف و اصلاح قيمت كشيده شد.»
در حالی که دولت یازدهم همواره شعار شفافیت سر داده است اما در عمل با این موضوع فاصله زیادی دارد چنانکه این روزنامه حامی دولت نیز به این موضوع اشاره کرده و نوشته است: «درباره چند و چون حكم تازه خبري در دست نيست و بيژن زنگنه هم از اعلام جزييات حكم تازه خودداري كرده اما آنچه مسلم است اينكه ايران بايد كاهش 13/5 درصدي قيمت را به زودي اجرايي كند.»

نوبت تکذیب وعده‌ها و ادعاها رسید!
روزنامه شرق در شماره پنجشنبه خود اظهارات اخیر زنگنه وزیر نفت را تیتر زد که گفته بود خودکفایی بنزین ادعای کیهان بود نه من!
زنگنه در بخشی از اظهارات خود گفته است « دیروز، وزیر نفت ایران در حاشیه نشست هیئت دولت در واکنش به پرسشی از سوی یکی از خبرنگاران مبنی بر کاهش تولید بنزین پالایشگاه خلیج‌فارس پس از افتتاح، به کنایه گفت: روزنامه کیهان گفت در بنزین خودکفا شدیم که خودش هم باید جواب بدهد. بروید و از آقای شریعتمداری بپرسید که چرا ادعای خلاف کرده است.»
این اظهارات در حالی است که روزنامه دولتی ایران در شماره روز 3 اردیبهشت سال جاری از جشن خودکفایی بنزین پس از 36 سال خبر داده بود.
روزنامه ایران در این شماره خود در گزارشی اعلام کرده بود « سرانجام انتظار برای تأمین تمام نیاز کشور به بنزین از تولید داخل و پیوستن به باشگاه صادرکنندگان بنزین به سرآمد. اواسط هفته جاری با به مدار آمدن فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس پس از 36 سال پرونده واردات بنزین در ایران بسته خواهد شد و پس از آن ایران به صادرکننده این فرآورده نفتی استراتژیک تبدیل می‌شود.»
روزنامه ایران همچنین در شماره 10 اردیبهشت خود نیز به نقل از معاون وزیر نفت نوشته بود «در سال 95 میانگین 11/5 میلیون لیتر در روز بنزین وارد کشور کردیم ، پیش‌بینی می‌شود که مصرف بنزین کشور در سال‌جاری میانگین روزی 76 میلیون لیتر در روز باشد. اردیبهشت امسال با به تولید رسیدن پالایشگاه بندرعباس، پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس و پالایشگاه لاوان از واردات این حجم از بنزین بی‌نیاز خواهیم شد و می‌توانیم جشن خودکفایی واقعی را برگزار کنیم.»
حال مشخص نیست که آیا زنگنه روزنامه دولتی ایران را مطالعه می‌کند و یا نه ولی ادعای خودکفایی بنزین پیش از این در روزنامه ایران و به نقل از معاون زنگنه منتشر شده بود و دولتی‌ها بهتر است به جای تکذیب و فراموشی ادعاها و وعده‌ها به فکر عملی کردن آن‌ها باشند.

دشمنی داعش با ایران برای زنجیره‌ای‌ها اثبات شد
روزنامه زنجیره‌ای شرق همچنین در تحلیلی به موضوع عملیات تروریستی اخیر داعش در تهران پرداخت و با این ادعا که پیش از این داعش برای ایران خطری مستقیم به شمار نمی‌رفته نوشت : اين گروه تقريبا ايران را دشمن اصلي خود نمي‌دانست و بيشتر در سوريه و عراق درگير بود و اگر در کشورهاي غربي نيز عملياتي انجام مي‌داد، به دليل حملات ضدتروريستي آنها يا تشکيل ائتلافي عليه اين گروه بود. حمله داعش به دو مرکز مهم در تهران، نشان مي‌دهد به هر دليلي اين گروه ايران را نيز جزء يکي از اهداف خود قرار داده و اين مي‌تواند يک هشدار امنيتي مهم براي تمام کشور باشد.
این تحلیل در حالی از سوی روزنامه زنجیره‌ای شرق مطرح می‌شود که داعش از روز نخست ایجاد از سوی غرب به ویژه آمریکا و انگلیس امنیت ایران اسلامی را هدف گرفته بود و اگر تا به حال نتوانسته بود خطری ایجاد کند نه به علت عدم توجه به ایران که به دلیل قدرت و قوت نهادهای اطلاعاتی ، امنیتی و نظامی ایران بوده است. کشف و خنثی سازی دهها عملیات تروریستی از سوی داعش و همپیمانان این گروهک موید این واقعیت است.

نعل وارونه زنجیره‌ای‌ها درباره حوادث تروریستی تهران
مرتضی مبلغ معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات در سرمقاله روز پنج شنبه روزنامه ایران درباره حوادث تروریستی 17 خرداد تهران اگرچه بر ضرورت توجه به قدرت و وحدت ملی در رقابت‌های سیاسی تأکید کرد اما محض دوام ارادتش به روحانی نوشت: «نکته قابل تأمل در این فضا، خیز احتمالی برخی برای سوء استفاده‌های جناحی از این رخداد است!»
نویسنده با فرافکنی تمام، طوری وانمود می‌کند که انگار این رقبای روحانی بودند که در مناظرات سخنان خلاف وحدت و اقتدار ملی زدند و حالا احتمالا به دنبال سوءاستفاده‌اند!
در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: «مردم حتما توجه دارند که حفظ وحدت ملی همیشه از اولویت‌های کشور و نظام است و حال در چنین شرایطی به رخ کشیدن این انسجام ضروری‌تر از هر موقعیت دیگری است».
در این یادداشت آمده است: «نباید فراموش کنیم رقابت‌های سیاسی در کشور ما که یک نظام مردمسالار دینی است، هیچ وقت تعطیل نشده و اساسا جزو ماهیت این نظام است. منتها رقابت‌های سیاسی نباید به موضوع‌های مهم ملی و امنیتی تسری داده شود. این هشیاری البته همیشه در بین مردم و مسئولان وجود داشته و همین مسئله هم رمز موفقیت نظام ما بوده که با وجود رقابت‌های سیاسی، وحدت ملی کما کان حفظ شده است.»
مردم حتما به چنین ضرورت‌ها و اولویت‌هایی باور و توجه دارند. این روزنامه بهتر است به جای خطاب قرار دادن مردمی که با اهدای هزاران هزار شهید و جانباز، پایبندی و تعلق قلبی خود با انقلاب و این نظام مقدس را اثبات کرده‌اند، این توصیه را صراحتا به کسانی کند که در مناظرات انتخاباتی، به جای حمایت از اقدام قاطعانه نظام در برخورد با منافقان و جلادهای آدم‌کش، در مقام وکیل مدافع آنان حاضر شد و جای شهید و جلاد را عوض کرد.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۰۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبقه کارگر به تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پیوست

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، کارگران و برخی از فعالان که خود را «کارگران نیویورک» می‌نامند، برای اولین بار در تظاهرات حامیان فلسطین که دو روز است در محوطه دانشگاه سیتی کالج در منهتن ادامه دارد، شرکت کردند.
 
کمپ همبستگی غزه که توسط دانشجویان سیتی کالج در محوطه دانشگاه ایجاد شد،برای نخستین‌بار به خیابان‌ها آمده و با مردم متحد شدند.
 
در حالی که جوانان مسلمان نماز جمعه را با هم در پارک محل استقرار اردوگاه همبستگی در محوطه دانشگاه اقامه کردند، سایر معترضان به احترام آنها اعتراضات خود را متوقف نمودند. برخی از اعضای جامعه یهودی ارتدوکس مقیم نیویورک نیز با در دست داشتن بنرهای ضداسرائیلی و ضدصهیونیسم در این تظاهرات شرکت کردند و به صراحت اعلام نمودند که در کنار آرمان عادلانه فلسطین ایستاده‌اند.
 
پس از اینکه حملات اسرائیل به غزه ششمین ماه خود را به پایان رساند و متوقف نشد، اعتراضات از دانشگاه‌های آمریکا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آتی دوباره شتاب بیشتری گرفت و با مشارکت برخی سازمان‌های غیردولتی و اتحادیه‌های کارگری، امکان تبدیل شدن به یک جنبش خیابانی در مقیاس بزرگ شبیه به «جان سیاهان مهم است» را تقویت می‌کند.
 
 تاکید دانشجویان بر مسالمت‌آمیز بودن اعتراضات
در روز دوم، کمپ همبستگی غزه در شهر کالج، یکی از معترضان تلاش کرد وارد باغ محوطه دانشگاه شده و با انجام اقدامات تحریک‌آمیز قصد تحریک دانشجویان در محوطه را داشت که توسط جوانان فلسطینی متوقف شد. جوانان فلسطینی عامل تحریک کننده را که به گفته آنها اسرائیلی بود از منطقه بیرون راندند.
 
ما قوی‌تر از همیشه هستیم
یک نماینده در کمپ همبستگی غزه در سیتی کالج که به نمایندگی از گروه معترض در دانشگاه کلمبیا، که مرکز اولیه اعتراضات دانشگاه بود، سخنرانی می‌کرد گفت که دانشجویان در پردیس‌های دانشگاهی قوی‌تر از همیشه هستند و تا رسیدن به خواسته‌هایشان به مبارزه ادامه خواهند داد.
 
علاوه بر این، بیانیه‌­ای در یک گروه واتس‌اپ به اشتراک گذاشته شد که تظاهرکنندگان در آن ارتباط برقرار می کنند، مبنی بر اینکه مدیریت کالج شهر " با گروه نماینده دانشجویان تظاهرکنندگان برای مذاکره بر سر میز موافقت کرده است." این برای آنها "به معنای پیروزی بزرگ" تلقی می‌شود.
 
از سوی دیگر، تنش بین مدیریت دانشگاه کلمبیا و دانشجویان نیویورک بر سر اعتراضات غزه که از هفته گذشته آغاز شده است، همچنان ادامه دارد. الکساندریا اوکاسیو کورتز، عضو دموکرات مجلس نمایندگان نیویورک، به کمپ همبستگی در محوطه دانشگاه آمد و قول حمایت داد. ایلهان عمر، عضو مجلس نمایندگان مینه سوتا نیز روز گذشته از کمپ همبستگی غزه در کلمبیا بازدید کرد و در کنار حامیان فلسطینی عکس گرفت.
 
حمایت بسیاری از اساتید، اساتید و برخی از سیاستمداران از اعتراضات طرفدار فلسطین که به دانشگاه‌های سراسر آمریکا سرایت کرده است، پایان دادن به این تظاهرات را برای مدیریت دانشگاه‌ها دشوار می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • طبقه کارگر به تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پیوست
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • آیا ادعای سید حسین نصر درباره‌ی همکاری شریعتی با ساواک حقیقت دارد؟
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور