Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سفرا و دیپلماتهای کشورهای مختلف و مقامات محلی برای امضای این دفتر یادبود و ابراز همدردی برای حملات تروریستی اخیر در تهران به سفارت ایران مراجعه کرده و ضمن امضای دفتر یادبود با سفیر کشورمان دیدار و گفت وگو داشتند.
پیشتر ، در روز 17 خرداد پس از انتشار اخبار حملات تروریستی تهران، وزارت روابط خارجی مکزیک طی پیامی که در سایت این وزارتخانه منتشر شد ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با دولت و ملت ایران، به شدت اینگونه حملات را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رسانه های کشور مکزیک پوشش خبری وسیعی از اخبار این حادثه ناگوار داشتند و تا امروز آخرین اخبار مرتبط با این حملات را پیگیری می کنند.
به گزارش ایرنا، در دو حمله تروریستی جداگانه که صبح چهارشنبه این هفته رخ داد، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، 17 نفر شهید و 56 نفر مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیریها به هلاکت رسیدند.
وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویستها اعلام کرد: «تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند 5 نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.»
گروهک تروریستی داعش روز چهارشنبه مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را برعهده گرفت.
وزیر اطلاعات نیز ظهر امروز(جمعه) در حاشیه مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی در محل مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، عقبه تیم تروریستی توسط وزارت اطلاعات شناسایی و افراد متعددی دستگیر شدند؛ همچنین با شناسایی محلی که این تروریستها در آن هم پیمان شده بودند، تعدادی از افرادی که هنوز آنجا حضور داشتند همراه با تجهیزات و مواد منفجره و کمربند انفجاری دستگیر شدند.
به گزارش ایرنا، پیکر پاک شهدای ترور امروز(جمعه) بعد از نماز جمعه تهران با حضور چندصدهزار نفری مردم روزه‌دار از مقابل دانشگاه تهران تا خیابان حافظ تشییع و به بهشت زهرا(س) منتقل شد.
همچنین صبح امروز آیین وداع با شهدای حادثه تروریستی تهران با حضور سران سه قوه حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از وزیران، مسئولان لشگری و کشوری و خانواده شهدای ترور در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
شبک**اروپام *5*491**1708**انتشار: علیرضا ارشادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۰۳۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی کل سپاه، مراسم گرامی‌داشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس سرلشکر محمدرضا زاهدی و همراهان در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق برگزار می شود.

این مراسم با سخنرانی سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حضور خانواده معظم شهدا، مقامات کشوری و لشکری و آحاد مردم شریف تهران فردا سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰ صبح در حسینیه شهدای بسیج، واقع در بزرگراه بسیج مستضعفین خیابان شهید رحیمی برگزار می‌شود.

در جنایت حمله موشکی هواپیماهای رژیم صهیونیستی در ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، سرداران رشید مدافع حرم سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی‌رحیمی از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از مستشاران و افسران همراه آنان به نام های حسین امان‌اللهی، سیدمهدی جلالتی، محسن صداقت، علی آقابابایی و سیدعباس صالحی روزبهانی به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903388

دیگر خبرها

  • اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل
  • راند دوم
  • اسرائیل از مقاومت فلسطینیان خسته شده است/جنبش دانشجویی شکل گرفته،برخلاف تصور صهیونیسم جهانی است
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • «نادری» سرلیست «جام» برای مرحله دوم انتخابات شد
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران 
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران