Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@21:18:14 GMT

ماسک های خانگی که برای پوست صورت تان معجزه می کنند!

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۰۴۱۹۶

ماسک های خانگی که برای پوست صورت تان معجزه می کنند!

به گزارش سرویس گوناگون جام نیوز، عوامل زیادی مثل استرس، کار کردن زیاد، کم خوابی و مشکلات سلامتی باعث می شوند پوست صورت خسته به نظر برسد. برای این مشکل هم مثل تمام مشکلات دیگر راه حلی وجود دارد. با این دستور ماسک های صورت زندگی و شادابی را به پوست تان باز گردانید و حس خوبی نسبت به ظاهرتان داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

_ ماسک لیمو و سیب زمینی

مواد لازم برای ماسک لیمو و سیب زمینی

1 عدد سیب زمینی

آب نصف لیمو

طرز تهیه ماسک لیمو و سیب زمینی

سیب زمینی را آسیاب کرده و داخل ظرفی بریزید. سپس آب لیمو را به آن اضافه کرده و هم بزنید.

ماسک را با حرکت دایره وار به صورت ماساژ دهید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب بشوئید.

این ماسک برای از بین بردن لکه هایی که در اثر آفتاب روی صورت بوجود آمده اند بسیار مفید است. بعد از ۳ شب استفاده از این ماسک متوجه ناپدید شدن لکه های روی پوست می شوید.

_ ماسک خیار

مواد لازم برای ماسک خیار

1 عدد خیار

1 عدد سفیده تخم مرغ

طرز تهیه ماسک خیار

سفیده تخم مرغ را با هم زن بزنید تا پف کند. سپس خیار را رنده کنید (۲ قاشق غذاخوری خیار رنده شده نیاز داریم) خیار را به سفیده تخم مرغ پف کرده اضافه کرده و هم بزنید.

هنگامی که ماسک آماده شد آن را به صورت بزنید و بعد از ۱۵ دقیقه بشوئید.

این ماسک پوست را تازه می کند، جوش ها را درمان می کند، منافذ پوست را باز می کند و چین و چروک های زیر چشم را از بین می برد.

_ ماسک لیمو

مواد لازم برای تهیه ماسک لیمو

1 عدد سفیده تخم مرغ

1 قاشق چای خوری عسل

1 قاشق چای خوری شیر

1 قاشق چای خوری آب لیمو

مقداری پودر بلغور جو

طرز تهیه ماسک لیمو

سفیده تخم مرغ را با هم زن بزنید تا پف کند. باقی مواد را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید. برای این که مواد چسبناک تر شود کمی پودر بلغور جو به آن اضافه کنید.

ماسک را با دقت به صورت بزنید و بعد از ۱۵ دقیقه با دستمال پاک کنید و بعد با آب بشوئید.

این ماسک جای جوش ها را از بین می برد، ئخشکی پوست را درمان می کند و رنگ پوست را روشن می کند.

_ ماسک بلغور جو

مواد لازم برای تهیه ماسک بلغور جو

1 قاشق غذاخوری بلغور جو

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 عدد سیب سبز

1 قاشق غذاخوری عسل

2 قاشق غذاخوری کفیر

آب 1 عدد لیمو

طرزتهیه ماسک بلغور جو

بلغور جو را در مخلوط کن آسیاب کنید و سیب را رنده کنید. ۳ عدد پیاله بردارید. در یکی بلغور جو آسیاب شده و روغن زیتون را مخلوط کنید. در ظرف دوم سیب رنده شده را با عسل مخلوط کنید. و در ظرف سوم کفیر و آب لیمو را مخلوط کنید.

ماسک ها را با برس به صورت لایه ای روی صورت بزنید. ابتدا لایه اول (مخلوط بلغور جو و روغن زیتون) را به پوست بزنید و بگذارید کمی خشک شود. سپس لایه دوم (مخلوط سیب و عسل) را بزنید و بگذارید به مدت ۵ دقیقه خشک شود. در آخر لایه سوم (کفیر و آب لیمو) را بزنید. ۱۵ دقیقه صبر کنید تا ماسک روی صورت خشک شود و بعد صورت را بشوئید.این ماسک برای پوست های چرب مناسب است و جوش ها و سلول های مرده را از بین می برد.

_ ماسک زردچوبه

مواد لازم برای تهیه ماسک زردچوبه

1/4 قاشق چایخوری زردچوبه

1 قاشق غذاخوری آووکادو

1 قاشق چای خوری ماسک یا کفیر

طرز تهیه ماسک زردچوبه

آووکادو را له کنید. زردچوبه و کفیر را به پوره آووکادو اضافه کرده هم بزنید.

برای استفاده ابتدا صورت را تمیز بشوئید.

ماسک را به صورت دایره ای به صورت ماساژ بدهید و بعد از ۵ دقیقه صورت را بشوئید.

برای درست کردن این ماسک باید از ماست طبیعی بدون نگهدارنده مثل ماست یونانی استفاده کنید.

این ماسک التهاب پوست را تسکین می دهد و سوختگی ها را درمان می کند و التهاب و قرمی پوست را از بین می برد.

_ ماسک شکلات و بلغور جو

مواد لازم برای تهیه ماسک شکلات و بلغور جو

1/3 پیمانه پودر کاکائو

1/4 پیمانه عسل

2 قاشق غذاخوری خامه سنگین

3 قاشق غذاخوری پودر بلغور جو

طرز تهیه ماسک شکلات و بلغور جو

بلغور جو را آسیاب کنید و باقی مواد را به آن اضافه کنید. سپس ماسک را به صورت بزنید و آرام ماساژ بدهید و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بشوئید.

این ماسک برای کسانی که پوست چرب دارند و از مشکلاتی چون جوش، پیری، خشکی و حساسیت پوست رنج می برند.

2024

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۰۴۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لبخند ساختگی ما را شادتر می‌کند؟

ایتنا - وقتی احساس افسردگی می‌کنید و فرصت ندارید کارهایی را انجام دهید که روحیه‌تان را عوض می‌کند، شاید این توصیه قدیمی را دنبال کنید که لبخند الکی بزنید تا شاد شوید.
اما آیا لبخند زورکی واقعا شادتان می‌کند؟ لایو ساینس می‌نویسد این سوال میان دانشمندان بحث‌برانگیز بوده است و پژوهش‌های سال‌های اخیر دست‌کم در محیط آزمایشگاهی نشان داده است اگر خودتان را وادار کنید لبخند بزنید، روحیه‌تان بهتر می‌شود، لبخند نه تنها حس شادی را تقویت می‌کند بلکه آن را ایجاد می‌کند.

در پژوهشی که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، محققان ۳۸۰۰ شرکت‌کننده از ۱۹ کشور جهان را بررسی کردند. آن‌ها از شرکت‌کنندگان خواستند به سه طریق لبخند بزنند: با نگاه کردن به تصویر فردی خندان و تقلید حالت چهره فرد توی عکس، با دنبال کردن دستور‌العمل‌های ماهیچه به ماهیچه در مورد نحوه لبخند زدن، با نگه داشتن یک خودکار با دهان.

در دو شیوه اول، شادی افراد افزایش پیدا کرد، اما نتایج گروه سوم نامشخص بود. در مجموع این تحقیق نشان داد که افراد با وجود ساختگی بودن لبخند می‌گویند احساس می‌کنند شادترند.

این مسئله که حالت‌‌های چهره می‌تواند بر احساسات تاثیر بگذارد به «فرضیه بازخورد حالت چهره» معروف است، و فقط در مورد لبخند صدق نمی‌کند؛ به‌عنوان مثال اخم کردن می‌تواند افراد را خشمگین‌تر کند.

سایر حرکات بدنی، مانند منقبض کردن ماهیچه‌‌ها، ممکن است باعث شود فرد از طریق نوع مشابهی از به‌اصطلاح بازخورد حسی‌ـ‌حرکتی احساس استرس و تنش بیشتری بکند.

اما دقیقا مشخص نیست که در مغز چه اتفاقی می‌افتد. برخی متخصصان معتقدند حالات چهره مانند لبخند یک مسیر عصبی خاص مرتبط با شادی را فعال می‌کند که یک واکنش بدنی کامل ایجاد می‌کند و مغز این واکنش را به شادی تعبیر می‌کند.

بر اساس پژوهشی دیگر، بازخورد چهره بر نحوه پردازش سایر اطلاعات احساسی تاثیر می‌گذارد یا سبب می‌شود افراد خاطرات توام با حالات چهره و احساسات خاص را به یاد بیاورند.

متخصصان مطمئن نیستند که آیا نتایج بیرون‌آمده از آزمایشگاه در دنیای واقعی صدق می‌کند یا نه، زیرا در زندگی واقعی داده‌های بسیار بیشتری به مغز وارد می‌شود. با وجود این، ضرری ندارد در طول روز چند بار لبخند بزنید و ببینید آیا روی خلقتان تاثیر دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • کرم معجزه
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • لبخند ساختگی ما را شادتر می‌کند؟
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • حراج تاریخی ایلان ماسک: خدمتکار خانگی انسان‌نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • حراج تاریخی ایلان ماسک : خدمتکار خانگی انسان‌ نما، زیر ۳۰ هزار دلار