Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روزنامه آلماني "هندلزبلات" نوشت تلاش هاي دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا براي متحد کردن اعراب به پراکنده شدن آنها و بهره برداري ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه از اين فرصت براي دستيابي به نتايج اين تلاش ها، انجاميده است.

به گزارش پايگاه روسيا لاليوم، اين روزنامه نوشت: همزمان با اين تحولات، اختلافات ميان اتحاديه اروپا و آمريکا شدت يافته است و دو کشور به وضعيتي مشابه وضعيت داخلي اعراب گرفتار شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسيه اين ابتکار را از دست آمريکا گرفته و نقشش را به عنوان يک نيروي تعيين کننده تقويت مي کند.
هندلزبلات افزود: رئيس جمهور آمريکا به جاي اجراي شعار "اول آمريکا" که در هنگام تبليغات انتخاباتي آن را مطرح کرده بود در حال به آتش کشيدن سوخت سريع الاشتعال خاورميانه است. اين در حالي است که ولاديمير پوتين با بهره گيري از اين "لطف" آمريکا به وي در منطقه خليج فارس، در حال بهره برداري از آن است.
ماتياس بورگمن نويسنده مقاله بر اين باور است که سياست دولت جديد آمريکا در خاورميانه تنها به تقويت مواضع پوتين در منطقه و تقويت بيشتر آن مي انجامد و باعث مي شود رئيس جمهور روسيه در نبرد ژئوپولتيک جهاني که تا مدتها کرملين در آن شکست خورده به نظر مي رسيد به پيروزي دست يابد.
بورگمن با يادآوري وضعيت اروپا و دنيا قبل از مطرح شدن طرح هاي خاورميانه اي حساس ترامپ، نوشت: تحريم هاي غرب عليه روسيه پس از انضمام شبه جزيره کريمه به آن کشور، باعث تضعيف اقتصاد روسيه و از دست رفتن ميلياردها دلار از صندوق ذخيره ارزي اين کشور شد.
اين نويسنده آلماني افزود: در سوريه، بشار اسد آخرين همپيمان روسيه در منطقه به لبه پرتگاه رسيده بود. اين در حالي است که کرملين به اظهار نارضايتي از سقوط نظام قذافي پرداخته و ائتلاف غرب در ليبي را به منزله نقض قوانين بين المللي دانسته بود.
اين نويسنده آلماني مي افزايد: اما وضعيت امروز دنيا کاملا متفاوت است. به طوري که روابط ميان آمريکا و اروپا، مانند روابط داخلي کشورهاي عربي رو به وخامت گذاشته است. اين در حالي است که پوتين تصميم گرفته است اندکي درنگ کند تا فرصت براي ديگران فراهم شود تا شايد بتوانند اختلافاتشان را حل کنند.
به نوشته بريوگمن، اهميت روسيه در جامعه جهاني فقط به جايگاهي که به آن رسيده است محدود نمي شود، بلکه به دلايل متعددي از جمله روش ترامپ و سياست هاي کابينه اش، به جايگاه والاتري خواهد رسيد.
وي افزود: اختلافات کنوني در ميان کشورهاي عربي نه تنها باعث افتادن قطر به دامن روسيه اي خواهد افتاد که اخيرا بخش زيادي از سهام شرکت نفت بزرگش را به دوحه فروخته است، بلکه حتي ليبي را نيز به سوي ليبي سوق خواهد داد. به ويژه اينکه روسيه اخيرا توانسته است روابطش را با نظم جديد ليبي تقويت کند و برخلاف رقبايش جاي پاي شرکت هايش را در ليبي تقويت کند.
به نوشته اين روزنامه آلماني حتي ترکيه، با وجود عضويتش در ناتو به اروپا پشت کرده است و مسکو را به عنوان شريک قابل اعتمادي مي بيند. علاوه بر اين ايران، تلاش مي کند شراکتش با روسيه را در همه زمينه ها به ويژه در سوريه حفظ کند و اين امر باعث شده است تا روسيه بار ديگر به نيروي داراي نفوذ و تأثير در منطقه تبديل شود. بر اين کشورها، چين را بايد افزود که ماندن در کنار روسيه را ترجيح داده است و به دنبال اهانت ترامپ به اين کشور با موضع گيري اش درباره موضوع توافق نامه پاريس درباره تغييرات آب و هوايي هرگز موضعش را تغيير نخواهد داد.
بريوگمن در پايان نوشت: امريکا به خودش اجازه نخواهد داد روسيه را ناديده بگيرد. اما همزمان تلاش مي کند شرکاي ديگري براي کمک در زمينه مبارزه با تروريسم بيابد. علاوه بر اين، در غرب درخواست ها براي لغو تحريم هاي روسيه افزايش يافته است.
منبع: روسيا اليوم
216
 

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۰۴۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

کد خبر 6088761

دیگر خبرها

  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • تظاهرات طرفداران فلسطین در آمریکا را پوتین سازماندهی می کند!
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا