Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پيشکسوت هندبال گفت: متأسفانه خودمان جايگاهي که در کنفدراسيون آسيا و جهان داشتيم را نابود کرديم و اين منطقي نيست که با حسادت به هندبال ايران لطمه بزنيم.

سرويس ورزش مشرق – بدهي هاي برجامانده از رؤساي قبلي فدراسيون هندبال و سست شدن جايگاه کرسي هندبال کشورمان در کنفدراسيون آسيا و جهان همه و همه باعث نگراني هايي ميان جامعه هندبال و پيشکسوتان اين رشته مفرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورزشي که طي 15 سال اخير توانست نام کشورمان را در اين رشته بلند کند حالا در سراشيبي سقوط با سرعت به سمت پايين در حال حرکت است!

حسن گل مينا در گفت و گو با مشرق، درباره برخي مشکلات اين روزهاي فدراسيون هندبال و راهکارهايي که مي توان با استفاده از آن از اين وضعيت خارج شد صحبت کرد.
متن کامل صحبت هاي وي که از داوران اسبق بين المللي، ناظر فني فدراسيون و از پيشکسوتان هندبال ايران است در ادامه مي آيد:

*اوضاع هندبال وخيم است
در حال حاضر هندبال کشور شرايط نامطلوبي دارد که جامعه هندبال را با مشکل مواجه کرده است. بدترين اتفاق اين است که ما در حال از دست دادن جايگاه هاي خودمان در مجامع بين المللي هستيم. يا از دست داده ايم و يا در حال از دست دادن شان هستيم. اوضاع وخيم است. هم اينکه شرايط مطلوبي در هندبال داخل کشورمان مشاهده نمي شود. اتفاقي که در شأن و جايگاه هندبال ايران نيست و طبيعي است که بايستي به گونه اي اين مسايل هندبال کشور برطرف شود.

* تجربه ام مي گويد وضعيت خوب نيست
البته با آمدن آقاي رحيمي ما پيش بيني مي کرديم که مشکلات برطرف مي شود و ايشان را از مديران کارکشته و خبره ورزش کشور مي دانستيم. اينکه رحيمي 16 سال سکاندار هندبال کشور بودند و در زمان تصدي ايشان اتفاقات خوبي در هندبال کشور افتاد و ما جايگاه هاي خوبي را در آسيا بدست آورديم ما را دلگرم مي کند. دوراني که صاحب جا و مکان و اعتبار در آسيا و دنيا شديم. دست کم اين است که داراي يک سالن، فدراسيون و وضعيت آبرومندانه اي هستيم. اگر الان درباره وضعيت فعلي ابراز نگراني مي کنم حاصل تجربيات بيش از 50 سال حضورم در هندبال کشور است. يادمان نرفته که فدراسيون هندبال ما زير پله هاي امجديه بود. جايي کوچک با دو تا اتاق که وضعيت نامناسبي داشت. نه سالني و نه امکاناتي. اما با آمدن رحيمي شرايط کم کم بهتر شد و جايگاهي هم در آسيا بدست آورديم و ليگي به شکل نصفه و نيمه برگزار مي شد که نه خيلي پويا بود نه فعال و فقط انجام مي شد.

*چند رييس فدراسيون چه ميراثي براي هندبال گذاشتند؟
در اين مدت داراي فراز و فرودهاي زيادي بوديم و به هر صورت آمديم تا زماني که ايشان رفت و پس از آن اتفاقات عجيبي رخ داد و عدم ثبات در مديريت و جايگاهي که دوستان قرار گرفته اند مشکلاتي را به بار آورد. فدراسيون آقاي کوزه گري و بعد آقاي نصيري و سپس فدراسيون سرپرستي آقاي اکبري و بعد آمدن حاج آقا مهدوي که ما تصور مي کرديم چون ايشان از خانواده هندبال است و از مديران برجسته ورزش کشور محسوب مي شود اتفاقات خوبي در هندبال کشور مي افتد!! ولي ديديم که همه آن افکار در حد تصورات و روياهاي ما بود. نه تنها اتفاق خاصي رخ نداد بلکه ما امروز وارث بسياري از نابساماني هاي اين چند فدراسيون گذشته هستيم.

*چرا رؤسا پس از رفتن حساب پس نمي دهند؟
بدهکاري هاي اين فدراسيون بايستي مشخص شود. اينکه دوستان در دوران رياست شان چه مي کردند؟ متأسفانه در مملکت ما ارزيابي و ارزش يابي پس از رفتن مديران ما وجود دارد. اينکه ببينيم شمايي که مدتي در فدراسيون بوديد حالا که مي رويد چه ارث و ميراثي از خودتان برجاي گذاشتيد؟ مثلا بايد پاسخگو باشند آنچه از فدراسيون آقاي مهدوي برجاي ماند چيست؟ که اين همه بدهي از کجا آمده است؟ هر مديري بايد جوابگوي عملکرد خودش باشد و حساب بدهد.

*فدراسيون ما فاقد اصول مديريتي است
مديريت 5 حلقه متصل به هم دارد. يکي هدفگذاري، يکي برنامه ريزي، يکي اجرا، يکي نظارت و يکي ارزشيابي است. اين 5 حلقه مديريت است که در دانشگاه ها تدريس مي شوند و جزو بديهيّات مديريتي است. متأسفانه ما در فدراسيون مان هيچ گاه اين حلقه ها را نداشتيم. نه جدا و نه متصل به هم!! هرگز نداشتيم و حاصلش مي شود اتفاقاتي که الان شاهدش هستيم.

*دود سهم خواهي ها به چشم هندبال مي رود
از آن سو بحث اين است که امروز آقاي رحيمي بايد به نحوي ميراث برجاي مانده در فدراسيون را مديريت کند. متأسفانه يکسري زمزمه هاي ناموزوني هم در حال مطرح شدن است و در نهايت قطعا دود اين مسايل در چشم جامعه هندبال خواهد رفت. نمي توان گفت دوستاني که در اين زمينه در حال بحث کردن هستند محق نيستند. به اعتقاد من هر کسي که در جامعه هندبال حضور دارد حق دارد که مدعي باشد و حق دارد که سئوال بپرسد و حق دارد که مسايل هندبال کشور را پي گيري کند ولي نوع عملکرد و نوع حق خواهي ها و سهم خواهي ها مهم و متفاوت به نظر مي رسد. امروز پيشکسوتان ما ارزشمند هستند حالا در هر رشته ورزشي. در هندبال هم به جاي خود افرادي را داريم که ارزشمند هستند و بايد اين افراد به شکل و شيوه خاصي به کار گرفته شوند و نظرات شان را مورد استفاده قرار دهند. بايد همسو و هم جهت باشند. اينکه با جهت دار کردن خواسته هاي شان آنها را مطرح کنند صحيح نيست و منطقي به نظر نمي رسد. اين رويه بايد اصلاح شود.

*مهره چيني هاي تازه موافق و مخالف داشته است
در فدراسيون پست هاي مختلفي وجود دارد که براي استفاده از مهره هاي کارآمد در آنها مهره چيني هايي صورت گرفته است. طبيعي است که يک عده ديگري هم با اين مهره چيني مهره ها موافق و يا مخالف باشند ولي بايد به شکل منطقي درباره شان بحث شود. من به رحيمي گفتم شما جايگاه پيشکسوتان را بايد الزاما پر رنگ کنيد. به اين موضوع تأکيد کردم که از تجربيات اين افراد مي توانيد قطعا بهره هاي خوبي ببريد. پيشنهاد کردم اتاق فکري را با پيشکسوتان هر استان تشکيل بدهيد. اين افراد ماهي يا هر دو ماه يکبار در قالب اتاق فکر راهکار هاي شان را ارائه داده ومسايل هندبال را بحث و بررسي کنند و پيشنهادات سازنده خودشان را مطرح کنند.

*اعراب پول خرج مي کنند ما حسادت مي ورزيم!
امروز به ويژه کشورهاي حاشيه خليج فارس دلارهاي نفتي شان را هزينه مي کنند که کرسي هاي آسيايي و جهاني را بدست بياورند چون از اين کرسي ها در آوردگاه هاي بين المللي استفاده مي کنند ولي متأسفانه ما جايگاهي که در کنفدراسيون آسيا و جهان داشتيم را هم خودمان با دست خودمان نابود کرديم. اين منطقي نيست و به اعتقاد من نه دلسوزي براي هندبال است نه اينکه منفعتي براي هندبال ما دارد. تنها حسادت است. اين حسادتها نه تنها منفعت نمي رساند بلکه ضربه به پيکر هندبال مملکت ما مي زند. "داود توکلي" شايد به زعم خيلي از دوستان هندبالي مخالفاني داشته باشد اما جايگاهي که در کنفدراسيون آسيا و فدراسيون جهاني دارد قطعا به نفع هندبال مملکت است. زماني بود که اصلا داوران ما اجازه حضور در آسيا را نداشتند. برخي دوستان يادشان رفته که تا همين 10، 15 سال پيش چه شرايطي داشتيم؟

*کرسي هاي جهاني را از دست بدهيم کارمان تمام است
امروز هندبال ما و داورانش در صحنه هاي آسيايي و جهاني حضوري فعال دارند و يکي پس از ديگري کوبل هاي مختلف را طي مي کنند. آقايان موسويان و کلاهدوزان از داوران مطرح هندبال فدراسيون جهاني هستند. اين افتخار جامعه داوري و هندبال ايران است. بايد دانست که پشت اين حضورهاي موفق نيروي محرکه اي وجود داشته؟ کسي بوده که اين افراد را به جلو هدايت و حمايت مي کرده است. اين فرد چه کسي بوده است که اين اتفاقات به واسطه آن رخ داده است؟ قول مي دهم اگر "توکلي" کرسي هايش را از دست بدهد جز اين کوبلي که موسويان و کلاهدوزان دارند پس از آن ديگر اتفاقي براي داوري هندبال ما رخ نخواهد داد. يعني اجازه نمي دهند که از ايران کسي آنجا برود و قد علم کند. اينها حاصل و نتيجه اش به ضرر هندبال کشور از است و بحثم در اين است که در قالب يک تعامل و گفت و گوي تخصصي و کارشناسي مي شود هندبال ايران را به حرکت درآورد و انشااله در آينده به جايگاه هايي که حق مان است برسيم و اين با توجه به پتانسيل هاي بسيار ارزشمندي که در ايران داريم دور از دسترس نيست.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۰۴۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به تاج برای قهرمانی فوتسال در آسیا

طرفداری| رئیس فدراسیون فوتبال عربستان با ارسال نامه ای به رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران،قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در رقابت های جام ملت های آسیا را تبریک گفت.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان، با ارسال نامه ای به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت های جام ملت های آسیا را تبریک گفت.

در نامه المسحل آمده است:

رئیس عزیز؛ آقای مهدی تاج عزیز

به نمایندگی از فدراسیون فوتبال عربستان و خانواده فوتبال این کشور، صمیمانه ترین تبریکات را به فدراسیون شما و تیم ملی فوتسال ایران بابت دستاورد ارزشمند کسب عنوان قهرمانی رقابت های جام ملت های آسیا اعلام می کنم.

در واقع تماشای عملکرد برجسته تیم ملی فوتسال ایران دراین تورنمنت، لحظه ای بزرگ و غرورآمیز برای کل جامعه فوتبال در قاره آسیا بود. علاوه بر این، گرم ترین تبریکات ما را بابت صعود تیم ملی فوتسال ایران به جام جهانی پذیرا باشید. اطمینان داریم تیم شما نماینده شایسته ای برای قاره آسیا در سطح جهانی خواهد بود. ضمن تبریک دوباره این موفقیت چشمگیر، برایتان تداوم موفقیت را در تلاش های آتی آرزو دارم.

یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • ورودرئیس فدراسیون فوتبال به کرمان
  • انتخاب صدیقه خادم به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون کبدی
  • نایب رئیسان فدراسیون کونگ‌فو مشخص نشدند
  • رشد تعرفه های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است
  • تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به تاج برای قهرمانی فوتسال در آسیا
  • قول باشگاه فولاد ‌خوزستان برای تشکیل تیم قایقرانی
  • قهرمانی آسیا ۱۹ ماه بدون پول؛ جام مفتی برای تاج!
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • ایران آقای فوتسال آسیا است/ جوان‌ها سنگ تمام گذاشتند
  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن