Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اردبیل از اختصاص 600 میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای کمک به تسهیل کار سرمایه گذاران در استان خبر داد.

استاندار اردبیل از اختصاص 600 میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای کمک به تسهیل کار سرمایه گذاران در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر مجید خدابخش در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل گفت: امسال 25 درصد از اعتبارهای عمرانی استان به عنوان کمک های فنی به سرمایه گذاری هایی در نظر گرفته شده است که در ارتباط با ایجاد اشتغال و فضاهای کسب و کار انجام می شوند و این بخش از اعتبارات عمرانی در استان بالغ بر 600 میلیارد ریال است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه مناطق محروم این استان باید برای سرمایه گذاری در اولویت باشند تاکید کرد: ارائه مشوق های لازم به سرمایه گذاران ، مناسبت ترین راه ایجاد اشتغال پایدار در نقاط کم برخوردار است.

این مشوق ها می تواند شامل ارائه تسهیلات با بهره بانکی کمتر و مواردی از این قبیل باشد که دولت می تواند با در نظر گرفتن آنها ، بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در حوزه های تولید و ایجاد فضاهای کسب و کار جدید تشویق کند.

وی با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات ارائه شده به متقاضیان سرمایه گذاری در بخش گردشگری مناطق محروم می بایست نسبت به مراتب پایین تر مناطق مشهوری مانند سرعین باشد افزود: این صرفه اقتصادی بیشتر است که بخش خصوصی را به سرمایه گذاری در نقاط کم برخوردار متمایل کند.

استاندار اردبیل سه شهرستان خلخال ، کوثر و گرمی در استان اردبیل را از نقاط کم برخوردار این استان دانست و افزود: به منظور جلوگیری از مهاجرت ساکنان این شهرستان ها به شهرهای بزرگ ، مناطق یاد شده باید در اولویت سرمایه گذاری بخش خصوصی قرار بگیرند.

رئیس شورای اداری استان اردبیل همچنین با بیان اینکه ارگان ها و اداره های دولتی امکان و توان ایجاد اشتغال را ندارند گفت: دستگاههای اجرایی فقط می توانند امکانات ، فضا و راهنمایی های لازم را برای کارجویان ارائه دهند.

دکتر خدابخش اظهار کرد: راهنمایی و ارائه مشاوره به سرمایه گذاران برای پیشگیری از ایجاد مشکل های احتمالی آینده در مسیر تولید از وظایف خطیر دستگاه های اجرایی است.

دکتر خدابخش اردبیل را از لحاظ دارا بودن نمونه های موفق کسب و کار و کار آفرینی از استان های مطرح ایران ذکر و اظهار کرد: بهتر است این نمونه ها مورد توجه ارگان ها و اداره های ذیربط قرار بگیرند.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۰۵۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سرمایه‌گذاران باور داشته باشند، مجموعه دولت در آذربایجان‌غربی از ابتدای سرمایه‌گذاری تا پایان آن و افتتاح طرح‌ها، در کنار آنها قرار دارد و در تمام مراحل از آنها حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارد، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی در راستای اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم در این حوزه فعال و جذب سرمایه‌گذار از اولویت‌های استان است.

وی همچنین با بیان اینکه سرمایه‌گذار در روند سرمایه‌گذاری نباید دغدغه‌ای داشته باشد، افزود: مجموعه مدیریت دولت در استان، در کنار سرمایه‌گذاران ایستاده است تا با تأمین نیازهای آنها، روان‌سازی در صدور مجوزها و رفع موانع و مشکلات، طرح‌های سرمایه‌گذاری در کوتاه‌ترین زمان به سرانجام برسد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سرمایه‌گذاران باور داشته باشند مجموعه دولت در آذربایجان‌غربی از ابتدای سرمایه‌گذاری تا پایان آن و افتتاح طرح‌ها، در کنار آنها قرار دارد و در تمام مراحل از آنها حمایت می‌کند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه درخواست‌ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه تولید پارچه جین و کتان و طرح توسعه پتروشیمی ارومیه در حوزه تولید اوره و آمونیاک، بررسی شد و استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روان‌سازی و تأمین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری‌ها را صادر کرد.

کد خبر 748725

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران