Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،

اشرف بروجردی، ضمن بیان آنکه زنان بسیاری در ایران می‌توانند در قامت وزارتخانه‌های مختلف قد علم کنند و تنها راه چاره، اعتماد به زنان متخصص و با تجربه کشور است گفت: در دولت دوازدهم براساس انتظارات جامعه زنان شاهد تغییراتی در انتخاب مدیران دولتی خواهیم بود و در این دوره زنان در عرصه مدیریت کلان هم چون مقام وزارت و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. حضور خواهند داشت.

وی درادامه ضمن بیان آنکه در زمان انتخابات ریاست جمهوری زمانیکه برای تبلیغات می رفتیم و مردم را به مشارکت دعوت می کردیم، یکی از نکات جدی مطرح شده از سوی زنان آن بود که آقای روحانی در حوزه زنان خیلی پررنگ وارد نشدند افزود: در آن زمان ما توجیه می کردیم که در دولت یازدهم لازم بود تغییر رویکردی به مشارکت زنان در عرصه تصمیم گیری و مدیریت به وجود بیاید زیرا در دوره قبل از روحانی ضعف این رویکرد را داشتیم و بسیاری از افراد و شخصیت‌ها اساسا اعتقادی به حضور زنان در عرصه مدیریت نداشتند اما در دولت یازدهم این فرهنگ و ادبیات در کشور ایجاد شد که زنان باید به عرصه تصمیم گیری وارد شوند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ادامه داد: طبیعی است در دولت دوازدهم زنان در حوزه مدیریت کلان و تصمیم گیری‌های عالی نظام مشارکت داشته باشند؛ بنابراین باید به انتظارات زنان پاسخ داده شود و مطالبه آنها مورد توجه قرار گیرد زیرا نباید این طور باشد که همچنان بعد از گذشت 39 سال از انقلاب شاهد این باشیم که زنان فقط طرح موضوع کنند بلکه حضور زنان در عرصه مدیریت کلان باید در ذهنیت مدیران ارشد شکل بگیرد.

بروجردی در ادامه با تاکید برآنکه مطالبه زنان برای حضور در عرصه سیاست و تصمیم گیری انتظار نابجایی نیست بلکه به صورت طبیعی شکل گرفته است گفت: طبیعتا آقای رئیس جمهور که در بحث‌های انتخاباتی خود بر این مسئله تاکید داشتند حتما به این موضوع نیز جامعه عمل خواهند پوشید و این امر باید به مسئله ای الزامی تبدیل شود، نه آنکه بر اساس مصالح صورت گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر آنکه در تمام وزارت خانه ها چنانچه زن توانمندی در آن عرصه حضور داشته باشد که هم تخصص داشته وهم جایگاه آن در جامعه شناخته شده باشد،می توان او را برای تصدی یک وزارتخانه معرفی کرد و تفاوتی ندارد کدام وزارتخانه‌ باشد گفت: نباید بحث حضور زنان در قامت وزیر به چند وزارتخانه خاص مثل آموزش و پرورش، آموزش عالی، ارشاد، وزارت کار و امور اجتماعی محدود شود.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی تصریح کرد: هر چند شاید امکان حضور زنان در این وزارتخانه ها بیشتر باشد اما به این معنا نیست که آنها فقط در این وزارتخانه‌ها می‌توانند تصدی امور را به عهده گیرند.

بروجردی در ادامه خاطرنشان کرد: درحال حاضر فقط بحث وزارتخانه را پیگیری می کنیم اما قاعدتا در آینده وقتی وزارتخانه‌ها شکل گرفتند به جایگاه‌هایی همچون معاونت وزیر، مدیران کل، سفرا، رایزنان فرهنگی و ... تسری خواهد یافت.

وی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر زنان در عرصه سیاست و تصمیم گیری یا حضور ندارند یا حضورشان بسیار کمرنگ است؛به طوریکه شاید الان حدود سه نفر معاون وزیر زن در کشور داشته باشیم در حالیکه این حضور باید افزایش یابد یا در سفارتخانه‌ها فقط یک سفیر زن داریم که باید این حضور نیز ارتقاء یابد.

گمانه‌زنی‌ها در خصوص حضورم در وزارت علوم شایعه است

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در ادامه در پاسخ به این سوال که برخی گمانه زنی ها از انتصاب وی بعنوان وزیر علوم حکایت می کند گفت: اصلا رویکردمان در وزارت علوم این نیست که حتما یک زن وزارت این وزارت خانه را برعهده گیرد بلکه در این حوزه نیازمند وزیری قوی هستیم و تا زمانیکه فردی مانند فرجی دانا را در کشور داریم در صورت رای مجلس به ایشان، برای ما بهترین انتخاب، معیار و ملاک در وزارت علوم خواهند بود.

بروجردی ادامه داد: گمانه زنی ها درخصوص حضور من در وزارت علوم نیز شایعه‌ای بی ربط است که هیچ ارتباط موضوعی با بنده ندارد چند هنوز مرکب حکم من در کتاب خانه ملی خشک نشده است و طرح این جابجایی هیچ ضرورتی ندارد بلکه این صحبت ها بیشتر شایعات و تصورات افراد است که به زبان آورده می‌شود.

مولاوردی، گزینه خوب دولت یازدهم

وی در خصوص عملکرد معاونت زنان و امور خانواده در دولت یازدهم نیز گفت: مولاوردی به شدت توانست در مقابل تهدیدها، ارعاب‌ها، انگ‌زنی‌ها مقاومت کند و درحالی‌که انرژی زیادی از فرد گرفته می‌شود تا بتواند این مسائل را اصلاح کند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در پایان گفت: بسیاری از دروغ‌هایی که درباره مولاوردی و معاونت زنان و امور خانواده دولت یازدهم از سوی برخی گفته می شود باید بررسی و مشخص شود زیرا معتقدم مولاوردی گزینه ای بسیار خوب در دولت یازدهم بود و همانطور که رئیس جمهور در دولت دوازدهم بهتر می‌تواند اقدامات خود را عملیاتی کند، او نیز بهتر می‌تواند منویات دولت را در این معاونت اجرایی کنند.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۰۷۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید

به گزارش خبرآنلاین از کانال خبری چندثانیه، محسن حاجی میرزایی وزیر اسبق آموزش و پرورش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «جناب آقای صحرایی، حفظ صندلی لرزان وزارت و پوشاندن ناکارامدی‌ها ارزش آن را ندارد که شأن و شرافت انسانی خود را پایمال کنیم. آنچه درباره سند ۲۰۳۰ و سند تحول در دولت قبل گفته‌اید نادرست است و تعدی در حق کسانی که دلسوزانه و مجدانه برای تحقق تحول در آ.پ تلاش کرده اند. از خدا پروا کنید.»

مرادصحرایی، وزیر اموزش و پرورش مدتی قبل درباره سند 2030 گفته بود: «وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مرگ سند ۲۰۳۰ در این دولت اجرایی شد، اظهار داشت: البته هنوز هم بودند کسانی که به ۲۰۳۰ اعتقاد داشتند؛ این افراد حتی در بدنه وزارتخانه هم بودند، زیرا این سند به عنوان یک رویکرد در بخشی از دولت پیشین وجود داشت و در حالی برای آن ردیف بودجه و دفتر در نظر گرفته بودند که برای اجرای سند تحول بنیادین ردیف بودجه وجود نداشت.

صحرایی با یادآوری اینکه این رویکرد دولت قبل پس از تذکرات رهبر معظم انقلاب حتی مورد اعتراض نمایندگان مجلس نیز قرار گرفته بود، اظهار داشت: بخشی از وزرای پیشین به سند تحول بنیادین اعتقاد داشتند جدی هم کار کردند ولی سند ۲۰۳۰ از بین نرفت تا دولت آقای رئیسی روی کار آمد و در بدنه اجرایی وزارتخانه به طور قطع مرگ سند ۲۰۳۰ رقم خورد.»

٤٧٢٣٦

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903065

دیگر خبرها

  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد/ مرتضوی: وزرات نفت بخش قابل توجهی از عقب‌ماندگی اقتصادی کشور را رفع کرد 
  • جای خالی وزرای علوم و بهداشت در سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی و انتقاد دانشجویان
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در دولت سیزدهم ساخته شده است
  • واکنش یحیی گل‌محمدی به یک شایعه جنجالی
  • دانشگاه تهران در نجف دانشجو می‌پذیرد
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • دانشگاه تهران از سال آینده در شعبه نجف اشرف دانشجو می‌پذیرد
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید