Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی همایش بازسازی استخوان و نسج نرم در ارتوپدی گفت: مصرف خودسرانه دارو در مادران باردار به ویژه در 3 ماهه اول بارداری می تواند سبب بروز مشکلات ارتوپدی در جنین شود. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی انجمن جراحان ارتوپدی ایران، دکتر مهران رضوی پور درباره برگزاری همایش بازسازی استخوان و نسج نرم در ارتوپدی افزود: این همایش ویژه متخصصان ارتوپدی، جراحی عمومی، جراحی ترمیم و پلاستیک، فیزیوتراپی، کاردرمانی، کارشناسان آرتروز و پروتز و کارشناسان اتاق عمل است و جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه ارتوپدی در این همایش ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: هدف ما از برگزاری این همایش افزایش آگاهی همکاران در ارتباط با ضایعات نسج نرم و استخوان در ارتوپدی و روش های نوین برای درمان آنهاست.
رضوی پور همچنین گفت: جایگاه ایران در حوزه درمان بیماری های ارتوپدی با توجه به تعداد عمل های جدیدی که انجام می شود به روز بوده و پیشرفت قابل توجهی دارد.
دبیر علمی همایش بازسازی استخوان و نسج نرم در ارتوپدی افزود: شایع ترین بیماری ها در حوزه ارتوپدی، تروما، آرتروزهای مفاصل و ضایعات مادرزادی است.
وی با اشاره به اینکه عمده مشکلات ارتوپدی تروما است، گفت: با ارتقاء‌ فرهنگ عمومی، تدوین قوانین محکم، ایجاد ایمنی بیشتر و آگاهی بهتر می توانیم از آسیب ها و مشکلات ترومایی همچون حوادث ترافیکی پیشگیری کنیم تا تخت های بیمارستانی خلوت تر و فشار کاری همکاران ارتوپد کمتر شود.
رضوی پور با بیان اینکه در دوران جنینی یک سری از بیماری های ارتوپدی به وجود می آید، افزود: بیشتر اختلالات مادرزادی در هفته 6 تا 8 جنینی به وجود می آید و ناشی از مصرف خودسرانه دارو، بی اطلاعی خانم ها از بارداری خود و در معرض اشعه قرار گرفتن مادران باردار است.
وی ادامه داد: در 3 ماهه اول بارداری مادران باید در مصرف دارو دقت کنند و به هیچ عنوان خودسرانه دارو مصرف نکنند و تحت نظر پزشک باشند.
همایش بازسازی استخوان و نسج نرم در ارتوپدی 22 تیر با حضور صاحبنظران و استادان این حوزه در هتل سالاردره مازندران برگزار می شود.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۰۷۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، رحمانی مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: بدهکاران گاز یا پرمصرف‌های انرژی مشترکین صنعتی بزرگ، مصرف گاز زیادی در دوره قرائت دارند که با توجه به این مصرف گاز بهای بالایی دارند که بیش از ۱۳ همت میزان مصرف صنایع بزرگ کشور است که اگر یک دوره قرائت خود را پرداخت نکنند عملاً ۱۳ همت عقب افتاده و مجموع مطالبات دولت از آنها اگر سه ماه طول بکشد مبالغ بسیار هنگفت خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اقدامات توسعه‌ای کشور و هدفمندی یارانه‌ها، عدم پرداخت گاز بها تبعات زیادی دارد که باید به موقع پرداخت کنند تا دولت از منابع به خوبی استفاده کند.

رحمانی بیان کرد: بزرگترین بدهکاران صنایع پتروشیمی، بعد از آن فولادی‌ها و سومین هم سیمانی‌ها بزرگترین مصرف کننده و بدهکاران گازی هستند.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در مصاحبه رادیویی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ۲۵ میلیون و ۷۰۰ مشترک خانگی داریم این مقدار مصرف، فقط به صنایع برمی گردد که به صورت دوره‌ای کمیته‌ای تشکیل شده تا با برگزاری جلسات مربوطه پرداخت بدهی‌ها انجام پذیرد.

کد خبر 6095639

دیگر خبرها

  • خودداری از مصرف خودسرانه هرگونه قارچ خود رو در طبیعت
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • دانشمندان چهره یک نئاندرتال ۷۵ هزار ساله را بازسازی کردند + عکس
  • بازسازی چهره زن عراقی از ۷۵۰۰۰ سال پیش / عکس
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • دانشمندان چهره یک نئاندرتال ۷۵ هزار ساله را بازسازی کردند
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید