Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@10:27:57 GMT

دم نوش گیاهی برای افزایش حافظه و یادگیری تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۰۸۵۱۰

دم نوش گیاهی برای افزایش حافظه و یادگیری تولید شد

یک شرکت مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی توانست با مهندسی معکوس چهار محصول گیاهی را برای اولین بار در ایران تولید کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه‌آزاداسلامی، علی مازوجی دانشیار گروه زیست‌شناسی واحد رودهن دانشگاه آزاد، گفت: این شرکت که در حوزه گیاهان دارویی فعالیت می‌کند با هدف تولید داروهای گیاهی بومی و خودرو در ایران راه‌اندازی شد و تاکنون موفق به تولید چهار محصول شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این شرکت از گیاهان بومی و خودرو داخل ایران به صورت مهندسی معکوس داروهای گیاهی را تولید می‌کنیم.

این محقق اظهار داشت: تاکنون چهار محصول پماد کاهش طول درمان زخم، مکمل دارویی ۱۰۰ درصد گیاهی، دم‌نوش گیاهی با هدف افزایش حافظه و یادگیری و کرم برطرف کننده خطوط شکم از سوی این شرکت تولید شده است.

ما زوجی عنوان کرد: پماد کاهش طول درمان زخم یکی از محصولات تولیدی این شرکت است که مدت بهبود زخم‌ها را به یک ‌سوم کاهش می‌دهد.

وی تاکید کرد: همچنین دم‌نوش گیاهی با هدف افزایش حافظه و یادگیری، محصول دیگر این شرکت است که به تقویت حافظه، برطرف کردن فراموشی و آلزایمر کمک می‌کند.

این محقق افزود: کرم برطرف کننده خطوط شکم قادر است خطوط ناشی از چاقی و لاغری و بارداری را برطرف کند.

مازوجی یکی از فعالیت‌های این شرکت را مهندسی معکوس داروهای گیاهی خارجی عنوان کرد و گفت: این شرکت داروهای خارجی را با استفاده از گیاهان تولید شده مورد بررسی و تجزیه قرار می‌دهد و پس از تحلیل این گیاهان، نمونه آن دارو را با استفاده از نوع بومی آن گیاه در ایران تولید می کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۰۸۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۰۹ محصول جدید در مرکز رشد پارک فناوری پردیس در ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، محسن علی اکبریان گفت: در حال حاضر ۵۱ شرکت در این مرکز مشغول به فعالیت هستند. این شرکت ها در حوزه های مختلف فناوری از جمله الکترونیک، هوش مصنوعی، تجیهزات پزشکی، قطعات مصرفی صنایع و.. فعالیت دارند که در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۰۹ محصول جدید در این شرکت ها تولید و به بازار عرضه شده است.

رئیس مرکز رشد فناوری نخبگان افزود: عضویت در مرکز رشد پارک فناوری پردیس از طریق رویداد مسیر است که در سال ۱۴۰۲ سه فراخوان منتشر شد و در مجموع بیش از ۱۷۰ شرکت و استارتاپ تمایل خود را برای عضویت در این مرکز اعلام کردند.

علی اکبریان گفت: پس از برگزاری رویداد مسیر و آموزش استارتاپ ها و شرکت ها، تاکنون ۲۴ شرکت جدید به مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس اضافه شدند. البته فراخوان سوم، اسفند سال جاری منتشر شده و فرایند بررسی تیم‌ها و استارتاپ ها برای حضور در دوره مسیر ادامه دارد.

وی در خصوص خروج شرکت ها از این مرکز هم گفت: در سال جاری، ۱۹ شرکت با طی مراحل رشدیافتگی از این مرکز خارج شده و در پارک فناوری پردیس یا مناطق دیگر به فعالیت خود ادامه می دهند.

علی اکبریان از برگزاری نشست سراسری مدیران مراکز رشد کشور در پارک فناوری پردیس خبر داد و افزود: در این نشست دو روزه، دستاوردهای مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس به اشتراک گذاشته شد. همچنین هم اندیشی مدیران مراکز رشد با هدف رشد و توسعه فناوری از دیگر برنامه های این نشست بود.

بر اساس این گزارش، مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده و طی این مدت نرخ خروج موفق از مرکز ۴۸ درصد بوده که بالاتر از متوسط آمارهای جهانی است.

کد خبر 6057442 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • افزایش ۴ برابری کاشت گیاهان دارویی در دیمزار‌های فارس
  • افزایش بیش از ۴ برابری کاشت گیاهان دارویی در دیمزار‌های فارس
  • تولید آتل‌های هوشمند با قابلیت سفت‌شدن در ۵ دقیقه
  • تولید آتل‌های منعطف و هوشمند با قابلیت سفت‌شدن در ۵ دقیقه (+عکس)
  • تولید آتل‌های منعطف و هوشمند با قابلیت سفت‌شدن در ۵ دقیقه
  • تولید بیش از ۱۰۹ محصول جدید در مرکز رشد پارک فناوری پردیس
  • تولید ۱۰۹ محصول جدید در مرکز رشد پارک فناوری پردیس در ۱۴۰۲
  • روایتی از برگ‌های زرین حوزه داروسازی
  • تولید ۱۲ محصول ویژه جدید در فولاد مبارکه
  • پروبیوتیک گیاهی جایگزین قارچ‌کش شیمیایی شد