Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر سمن کهکشان علم تاکید کرد: تفکیک وزارت ورزش و جوانان یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که منتج به خروج جوانان از انزوا می‌شود.

محسن واحد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه راه‌اندازی سازمان‌های مردم‌نهاد هیچ هزینه‌ای برای دولت ندارد، اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد درصورت هزینه‌کرد، در مدت زمان کوتاهی این هزینه را به خزانه دولت باز می‌گردانند؛ در واقع این سمن‌ها به حمایت معقول از سوی مسئولان دولتی نیاز دارند منوط بر اینکه آزادی عمل را از آنان نگیرد؛ چرا که حمایت به معنی وابستگی و دخالت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس هشتم بر اساس طرحی پس از سال 81، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را نقض کردند و به ادغام سازمان ملی جوانان با تربیت بدنی رای مثبت دادند. نکته قابل تامل این است که تشکیل چنین وزارتخانه‌ای در شرایطی به تصویب رسید که مرکز پژوهش‌های مجلس در ارزیابی خود ادغام سازمان‌های ملی جوانان و تربیت‌بدنی را به جهات گوناگون قابل تأمل و غیرقابل توصیه دانسته بود. همچنین کمیسیون فرهنگی مجلس نیز مخالفت خود را با ادغام سازمان ملی جوانان اعلام کرده بود.

واحد تصریح کرد: از همان بدو تاسیس و تولد وزارت ورزش و جوانان، اکثر قشر مرتبط (به خصوص جوانان) و مسئولان دولتی و کارشناسان مخالفت خود را به‌صورت مکرر اعلام کردند؛ چرا که ادغام سازمان تربیت‌بدنی و امور جوانان به دلیل هم‌سنخ نبودن کار دقیقی نبود.

دبیر سمن کهکشان علم افزود: رسیدگی به وضعیت ورزش فقط یکی از موضوعات مورد نیاز جوانان است و این قشر با ده‌ها موضوع دیگر مثل مسکن، اشتغال و ازدواج دست و پنجه نرم می‌کنند. علاوه بر این در موضوعات مربوط به جوانان، روی صحبت با قشر کثیری از جمعیت کشور است اما در ورزش با برخی از جوانان مواجه هستیم و این دو با یکدیگر تفاوت ماهیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید ادغام‌های صورت گرفته، کارشناسانه‌تر و مسئولانه‌تر صورت می‌گرفت، خاطرنشان کرد: با این ادغام‌ها هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل شد. ساختارهای زیادی تغییر کرد، ساختمان‌های زیادی جابه‌جا شد و امکانات زیادی توزیع شد. همچنین بسیاری از سازمان‌های مردم‌نهاد منحل شدند.

واحد همچنین افزود: با توجه به گستره حوزه ورزش متاسفانه حوزه جوانان در این میان مظلوم ماند و پس از ادغام، سازمان ملی جوانان به معاونتی تبدیل شد که از بی‌توجهی رنج می‌برد. علاوه بر این، متاسفانه بنا به شرایط شاهد انتصاب‌هایی بودیم که اطلاع چندانی از حوزه جوانان نداشتند و همین امر لطمات جبران‌ناپذیری به این حوزه وارد کرد.

دبیر سمن کهکشان علم یادآور شد: تولد سازمان‌های مردم‌نهاد در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اتفاق افتاد و امیدواریم که به‌زودی لایحه احیای سازمان ملی جوانان تقدیم مجلس شود. با توجه به محیا شدن زیرساخت‌های اجتماعی و مالی مناسب می‌توان آینده روشنی برای سازمان ملی جوانان ترسیم کرد. خوشبختانه این موضوع در برنامه ششم توسعه نیز گنجانده شده و این امر سبب اصلاح منابع مالی حوزه جوانان شد.

وی با بیان اینکه تجمیع سازمان‌های مردم‌نهاد زیر نظر یک مرجع و در جهت عدم موازی‌کاری ضروری به نظر می‌رسد، تصریح کرد: راه‌اندازی دوباره سازمان ملی جوانان فرصت بزرگی برای به فعل در آوردن پتانسیل جوانان در بخش‌های اقتصادی و اجتماعی و سایر بخش‌ها است. همچنین جوانان باید روحیه مطالبه‌گری داشته باشند و مسئولان نیز باید خود را درقبال مردم پاسخ‌گو بدانند؛ چرا که در غیر این صورت جامعه جوان و رو به رشد روز به روز منزوی‌تر می‌شود و این به نفع آیندهکشور نیست.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۰۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح آمایش سرزمین با هدف توسعه ورزش در استان اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عین الله دهقان ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: هدف مشترک فدراسیون و ورزش و جوانان استان، اعتلای ورزش کشتی کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با بیان اینکه این امر در سایه تعامل و همفکری تحقق خواهد یافت، گفت:، محمد مؤمنی منش پس از انجام رأی گیری در این مجمع انتخاباتی با کسب بیشترین آرا به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیئت کشتی استان انتخاب و معرفی شد.

دهقان تصریح کرد: توسعه ورزش در استان، به سلامت جامعه و جوانان و کاهش معضلات اجتماعی و آسیب‌های ناشی از آن منجر می‌شود.

کد خبر 6097251

دیگر خبرها

  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال گذشته
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • گزارش وزیر ورزش از اقدامات و افتخارآفرینی ورزش کشور به رئیس جمهور
  • رضا اطری مسئول ورزش و جوانان رودبست شد
  • هاشمی: طرح آمایش سرزمینی، ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید
  • طرح آمایش سرزمین با هدف توسعه ورزش در استان اجرا می شود