Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین رستمی، قاری بین‌المللی كشورمان در حاشیه تلاوت در جمع قرآنیان بهزیستی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج تلاوت‌های معناگرا در كشورمان گفت: اگر كسی بخواهد تلاوت‌های معنامحور را ارائه كند یقیناً باید به ملزومات آن پایبند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، نخستین لازمه این كار را آشنایی با آیات قرآن و در بعد بعدی مفاهیم آیات دانست و افزود: همان‌طور كه مقام معظم رهبری فرمودند معانی آیات به ما لحن را نشان می‌دهند لذا اگر كسی بر معانی و یا بالاتر از آن تفاسیر قرآن و صرف و نحو عربی كاملاً تسلط نداشته باشد یقیناً از عهده این كار بر نمی‌آید و نمی‌تواند آیات را طوری تلاوت كند كه برای مستمع خوشایند باشد.

رستمی با بیان اینكه ارائه تلاوت معناگرا موجب می‌شود كه معانی آیات به صورت زیبا و به وجه احسن به شنونده القا شود، به وضعیت تلاوت‌های قاریان كشورمان در این نوع تلاوت اشاره كرد و گفت: مسلماً هر كسی به تناسب زحماتی كه كشیده است، می‌تواند این نوع تلاوت را ارائه كند.

قاری بین‌المللی كشورمان ادامه داد: هر فردی كه بیشتر با صرف و نحو عربی و همچنین تفسیر و معانی قرآن آشنایی داشته باشد، اشراف بیشتری نیز برای ارائه تلاوت‌های معناگرا دارد و طبیعی است كه بیشتر می‌تواند معانی را به شنونده القا كند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۰۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود

مهدی عقیل، استاد دانشگاه و نویسنده لبنانی با بیان اینکه آنچه در شب ۱۳ و ۱۴ آوریل رخ داد، یک نقطه عطف استراتژیک در سطح قواعد بازدارندگی یا قواعد درگیری در خاورمیانه بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران از صبر استراتژیکی که از سال ۲۰۱۰ پیشه کرده بود به بازدارندگی استراتژیک یا بازدارندگی فعال منتقل شد.

دریافت 52 MB

خبرنگار: منصوره حسنی / تدوینگر: حمیدرضا برزگر 

دیگر خبرها

  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • جنگ‌افروزی دشمنان در منطقه برای تسلط بر خلیج فارس است
  • تلاوت آیات سوره بقره از سوی گروه تواشیح بین المللی تسنیم
  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • کتاب «سقوط اسرائیل» به چاپ ششم رسید
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت