Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@09:42:39 GMT

امارات به نقض تحریم‌های تسلیحاتی لیبی متهم شد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۰۹۹۵۰

امارات به نقض تحریم‌های تسلیحاتی لیبی متهم شد

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس یک گزارش سازمان ملل متحد، امارات متحده عربی با فروش بالگرد جنگی و هواپیمای نظامی به نیروهای دولت موازی لیبی که تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر قرار دارند، تحریم تسلیحاتی این سازمان علیه لیبی را نقض کرده است.

ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر دولت وحدت ملی مستقر در طرابلس را که مورد حمایت جامعه بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد است به رسمیت نمی‌شناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نیرو شهرها و پایگاه‌های نظامی مهم را در جنوب لیبی تحت کنترل دارد.

بر اساس گزارش کارشناسان سازمان ملل متحد که ماه مه به شورای امنیت ارائه شد، «امارات متحده عربی با پشتیبانی تجهیزاتی و حمایت مستقیم زمینه را برای افزایش توانایی هوایی ارتش ملی لیبی فراهم کرده است.»

در این گزارش آمده است: «کمک خارجی به گروه‌های مسلح در زمینه پشتیبانی مستقیم، آموزش و پشتیبانی فنی نیز افزایش یافته است.»

کارشناسان سازمان ملل متحد موفق شدند به محل تحویل بالگردهای جنگی ساخت بلاروس تا امارات متحده عربی رفته و تصاویری را ارائه کنند که نشان‌دهنده وجود آن‌ها در یک پایگاه هوایی در شرق لیبی است.

کارشناسان سازمان ملل متحد تلاش کردند تا اخباری را تایید کنند که از تحویل بالگردهای جنگی ام آی بیست و چهار پی Mi-24p به ارتش ملی لیبی در آوریل 2015 حکایت داشت. بلاروس نیز فروش چهار بالگرد به امارات در سال 2014 را تایید کرده است.

بر اساس این گزارش، امارات متحده عربی از پاسخگویی به درخواست کارشناسان سازمان ملل متحد خودداری کرده است.

لیبی بعد از سقوط رژیم معمر قذافی در سال 2011 با هرج و مرج رو به رو است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

305

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۰۹۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجمی حسن تفتیان در تور جهانی امارات

سریع‌ترین مرد ایران در تور جهانی امارات پنجم شد.

به گزارش ایسنا، در جریان برگزاری رقابت ماده ۱۰۰متر مسابقات بین‌المللی دوومیدانی امارات، حسن تفتیان با ثبت زمان ١٠.٣٠ ثانیه پنجم شد و به کار خود پایان داد.

در این رقابت نماینده ایتالیا با زمان ١٠.٠۶ ثانیه قهرمان شد و نمایندگان جامائیکا و سریلانکا به ترتیب با زمان‌های ١٠.١٢ ثانیه و ١٠.١٨ ثانیه به عناوین دوم و سوم دست یافتند.

به گزارش ایسنا، در این مسابقات حمیده اسماعیل‌نژاد در ۱۰۰ متر زنان برنز گرفت، علی امیریان در ۸۰۰ متر طلا گرفت و تیم ۴ در ۴۰۰ متر امدادی ایران در حالی که تنها شرکت‌کننده حاضر در این ماده بود به مدال طلا رسید. مریم طوسی هم در ۲۰۰ متر زنان چهارم شد.  

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ارتش اسرائیل رسما آغاز مرحله عملیات زمینی به شرق رفح را اعلام کرد
  • پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند
  • پیشنهاد باشگاه الاهلی به قایدی برای تمدید قرارداد
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • پنجمی حسن تفتیان در تور جهانی امارات
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی