Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@23:37:19 GMT

فعالیت 72 کمپ ترک اعتیاد در شهرستان کرج

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۱۰۹۱۰

فعالیت 72 کمپ ترک اعتیاد در شهرستان کرج

سرپرست معاونت برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری کرج گفت: ‌اعتیاد‌ پشت در خانه همه اقشار جامعه کمین کرده است و این آسیب اجتماعی‌ می‌تواند همه را در معرض خطر قرار دهد.

‌‌به گزارش ‌ایسنا ، محمد مجرد در نشست کمیته مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرج گفت: معضل اعتیاد ‌یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی است که امروزه در سراسر جهان ‌همه جوامع به نوعی با آن درگیر هستند اما تفاوت کشورهای در گیر این معضل‌ در اجرای طرح‌های پیشگیرانه، ‌درمان و مقابله با این آسیب اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در برخی کشورها با اجرای طرح‎‌های موفق در حوزه‌های مختلف پیشگیری و درمان اعتیاد و‌ همچنین مقابله با مواد مخدر‌ توانسته‌اند این معضل را به صورت جدی کاهش داده و آن را تحت کنترل قرار دهند.

مجرد افزود: آگاهی و آمادگی در مقابل این آسیب بایستی آموزش داده شود تا جامعه بتواند در جهت مقابله و مبارزه با مواد مخدر توانمند شود.

وی با تاکید به ضرورت هماهنگی دستگاه‌های همسو در جهت کاهش معضل اعتیاد و سو مصرف از مواد مخدر خاطرنشان‌کرد: اجرای طرح‌های خلاقانه در آموزش پیشگیری از اعتیاد، عدم موازی کاری و یا اجرای طرح‌های ناموفق گذشته توسط دستگاه‌ها‌ و هماهنگی بین بخشی جهت استفاده از امکانات و توانمندی‌ها برای اجرای طرح‌های مشترک، مهم‌ترین عوامل موفقیت در پیشگیری از اعتیاد است که آنها را در مواجهه با این معضل بزرگ اجتماعی‌ ایمن می‌کند.

سرپرست معاونت برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری کرج، در ادامه به نقش مهم آموزش و پرورش و دستگاه‌های اجرایی و اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر ‌در حفاظت از جامعه در برابر مواد مخدر تاکید کرد.

مجرد، در بخش دیگری از سخنان خود ارائه مستمرگزارش عملکرد ادارات عضو کمیته‌های مختلف کارگروه مبارزه با مواد مخدر را خواستار شد و گفت: اجرا و تداوم ‌طرح‌های پیشگیری از اعتیاد در شهرستان کرج یک ضرورت است.

وی افزود: در حال حاضر 72 مرکز اقامتی میان مدت(کمپ)ترک اعتیاد در شهرستان کرج وجود دارد که می‌بایست با همکاری اعضای تیم بازرسی، نظارت مستمر بر عملکرد آنها وجود داشته باشد. نظارت بر مراکز درمان اعتیاد، غربالگری بیماران مستقر در اردوگاه ماده 16 و مراکز ماده 15، همچنین بازدید و بازرسی مستمر از مراکز کاهش آسیب(DIC) که د رحال حاضر سه مرکز کاهش آسیب در کرج وجود دارد، بسیار حائز اهمیت است و گزارش این بازرسی‌ها باید به صورت ماهانه به فرمانداری اعلام گردد.

مجرد‌ در پایان پیگیری مصوبات جلسه تا حصول نتیجه و ارزیابی عملکرد ادارات ذیربط و اثربخشی هزینه‌های انجام شده و اعتبارات تخصیص یافته را از برنامه‌های فرمانداری اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۰۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان در راستای مقابله جدی وبی امان با قاچاق مواد مخدر ومبارزه با سوداگران مرگ در محور بخش رودخانه این شهرستان پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت‌های لازم و گشت زنی‌های پنهان و هدفمند به دو دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور توقف دادند.

وی گفت: رانندگان با مشاهده ماموران بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده اقدام به فرار کردند که پس از تعقیب و گریز سریع متهمان، چون عرصه را بر خود تنگ دیدند با استفاده از موقعیت منطقه و تاریکی هوا با رها کردن خودرو‌ها از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان افزود: در بازرسی از خودرو‌های توقیفی ۳۸۴ کیلو مواد مخدر تریاک کشف و ضبط و تلاش ماموران برای دستگیری متهمان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه