Web Analytics Made Easy - Statcounter

رقابت‌های وزنه‌برداری جانبازان و معلولین قهرمانی کشور برای چهارمین بار با نظارت کمیته بین‌المللی پارالمپیک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، انجمن وزنه برداری با همکاری فدراسیون در تدارک برگزاری این مسابقات است که که طی روزهای 25 تا 30 تیر ماه در تهران برپا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمد رضا میرشفیعی، دبیر انجمن وزنه برداری در خصوص این مسابقات گفت: تا این لحظه آمادگی 15 استان کشور به انجمن اعلام شده و در مجموع 120 وزنه‌بردار که 25 نفر از آنها در گروه سنی جوانان هستند، برای شرکت در این رقابت‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: البته طبق آیین نامه ارسالی به هیئت‌های استانی، ورزشکاران معرفی شده بر اساس حد نصاب های تعیین شده از سوی انجمن برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور انتخاب شده‌اند و در واقع یک‌بار در استان‌های خود رکوردگیری از آنها به‌عمل آمده است.

دبیر انجمن وزنه برداری خاطر نشان کرد: در کنار مسابقات قهرمانی کشور، یک دوره داوری با حضور داور بین‌المللی برگزار می شود. در این دوره 9 داور ایرانی که اسامی آنها به عنوان داور IPC به ثبت رسیده است حضور دارند و آنهایی که از نظر زبان مشکلی ندارند، ارتقای بین‌المللی می گیرند و مدرک داوری ملی سایر داورها نیز مورد تثبیت قرار خواهد گرفت.

میرشفیعی افزود: در دوره های گذشته داوران خارجی مسابقات را قضاوت می کردند و داوران داخلی ما صرفا به عنوان کمک در کنار آنها بودند، اما در این دوره از مسابقات همه امور قضاوت بر عهده همین 9 داور داخلی است که اسامی آنها به عنوان داور IPC ثبت شده است.

وی گفت: میهمانان خارجی که شامل یک نفر کلاس‌بند، یک نماینده فنی IPC و یک داور هستند، 19 تیر ماه وارد ایران می‌شوند و پس از آن طی دو روز کلاس‌بندی ورزشکاران انجام می شود و پس از تشکیل جلسه فنی که 24 تیر ماه خواهد بود، مسابقات از 25 تیر ماه آغاز می شود.

دبیر انجمن وزنه‌برداری تصریح کرد: رقابت ها در دو گروه سنی جوانان و بزرگسالان در 10 وزن برگزار می شود و همه ورزشکارانی که موفق شوند حداقل رکوردی معادل نفر سوم جهان در رنکنیگ سال 2016 به ثبت برسانند، وارد جدول رنکینگ جهانی خواهند شد.

میر شفیعی در پایان گفت: سال گذشته قرار بود در مسابقات امارات شرکت کنیم که به دلایلی این اعزام لغو شد. از این رو برگزاری این مسابقات با امتیاز نظارت کمیته بین‌المللی پارالمپیک، فرصت خوبی است که ضمن استعداد یابی و حضور نیروهای جوان و تازه نفس، پشتوانه خوبی برای سال‌های آتی تیم ملی فراهم آید و از سوی دیگر ورزشکاران بیشتری در جدول رنکینگ جهانی قرار می‌گیرند.

وی در پایان گفت: کمیته بین‌المللی پارالمپیک با برگزاری این مسابقات در ایران به دلیل دارا بودن استاندارهای مورد نظر در بخش سخت افزار، نرم افزار و داوری، و نیز پیشینه‌ای قابل قبول در برگزاری دوره‌های گذشته این رقابت ها با نظارت IPC، موافقت کرده است و امیدواریم در این دوره از مسابقات نیز به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

R1351/P1435/S3,33/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۱۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی کشتی گیر سیرجانی در مسابقات کشوری

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،محمدامین آذر پیرا ،کشتی گیر ۴۱کیلوگرمی آکادمی گل گهر موفق شد در اولین روز مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی، با شکست کلیه رقیبان و پنج برد با اقتدار به مقام قهرمانی کشور دست یافت و صاحب گردن آویز طلا شود.

مسابقات نونهالان قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی جهت حضور در مسابقات آسیایی در سالن هفتم تیر تهران برگزار شد.
آذرپیرا با این نشان،جواز حضور در مسابقات کشتی فرنگی نونهالان آسیا را بدست آورد.

دیگر خبرها

  • سورپرايز قهرمانان وزنه‌بردارى براى معلمان (عكس)
  • همدان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری
  • قهرمانی کشتی گیر سیرجانی در مسابقات کشوری
  • حضور شناگر سندروم‌داون مهابادی در مسابقات کشوری
  • شناگر نابغه سندروم داون مهابادی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارد
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • تالاخادزه ایران کجاست؟