Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران گفت: در ۱۲ سال گذشته همیشه زیر فشار تحریم‌های داخلی و خارجی بوده‌ام و برای آنهایی که با اغراض سیاسی اظهارنظر می‌کنند متأسفم؛ زیرا حمل‌ و نقل عمومی همیشه در اولویت بوده است.

به گزارش مشرق،‌ محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح خط 8 متروی تهران گفت: به درستی فعل خواستن و توانستن را صرف کرده و به آن عمل شده است و در این شرایط سخت مالی و مشکلات تحریم با صراحت می‌گویم که در طول 12 سال گذشته همیشه تحت فشار تحریم‌های داخلی و خارجی تا امروز بوده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اما همیشه به مردم یک حرف را زده‌ام که در حوزه شهرداری، مسئول و پاسخ‌گو هستم و نباید از کاستی‌ها گله‌مندی کنم. زخم‌زبان خیلی شنیده‌ایم، برخی می‌گویند یک متر هم مترو جابه‌جا نشده و حالا در وصف شهر قلم‌افزایی می‌کنند.

شهردار تهران گفت: همواره به مردم دو قول داده‌ام که پایش ایستاده‌ام و آن کاهش فاصله شمال و جنوب شهر بوده است، البته همواره قبل و بعد از انقلاب هر اقدامی که شده، فاصله بیشتر شده و ما قول داده‌ایم که این شکاف بیشتر نشود، اما امروز مدعی آن هستیم که در تمام ابعاد شهر، فاصله شمال تا جنوب را کاهش داده‌ایم.

وی ادامه داد: در تهران یک چالش بزرگ بیشتر نداریم و آن آلودگی هوا، آب، خاک و صوت است که مهم‌ترین آن آلودگی هواست. 80 درصد آلودگی هوا به وسایل متحرک از موتور تا خودرو در شهر برمی‌گردد و یک راه در این زمینه وجود ندارد و آن توسعه حمل‌ونقل عمومی است.

قالیباف گفت: متأسفانه آنهایی که کارشناس نیستند و قلم می‌زنند و آنهایی که کارشناس هستند اما اغراض سیاسی دارند، برایشان متأسفم، چون در سال 85 مصمم شدیم حمل‌ونقل عمومی را در اولویت قرار دهیم تا هر شهروند به فاصله 350 متر به هر جهتی که حرکت کرد، به یک ایستگاه حمل‌ونقل عمومی برسد.

شهردار تهران افزود: آن روز همه مدیرانم در مقابل حرفم ایستادند، اما حالا باید از مدیریت شهری تشکر کرد؛ چراکه دو اتفاق بزرگ افتاده، 70 درصد بودجه شهر در حوزه زیرساخت‌ها هزینه و 30 درصد در حوزه جاری و نگهداری صرف می‌شود که از این بودجه زیرساختی، بیش را نیمی از آن متوجه حمل‌ونقل عمومی است.

وی ادامه داد: کسانی که مغرضانه در حوزه حمل‌ونقل عمومی قلم می‌زنند، بدانند که ما به تقاطع‌های غیر‌هم‌سطح، پل و تونل نیازمندیم، اما با مدیریت غلطی که شما هر روز هزار خودرو را به شهر اضافه کردید که می‌توانستید جلویش را بگیرید، در وظایف خود کوتاهی کرده و باری بر دوش شهرداری گذاشته‌اید.

قالیباف اظهار داشت: اگر اتوبان امام علی(ع) و آزادگان نبود، چه بر سر ما می‌آمد؟ یا اگر پل صدر ساخته نمی‌شد، اکنون خیابان‌ها قفل بود. برای آنهایی که رفتار سیاسی دارند و می‌گویند کار کارشناسی نشده، بگویم که بر روی تونل صدر دو سال بررسی کارشناسی کرده‌ایم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در گذشته نه چندان دور اتوبوس‌ها به حداقل‌ ممکن سرویس می‌دادند و خط بی‌آر‌تی نبود. اکنون 11 خط دارد.

وی اضافه کرد: برای کاهش اصلی‌ترین چالش شهر که آلودگی است، توسعه حمل‌ونقل عمومی را در برنامه داشته‌ایم، اکنون خط 6 مترو بیشتری رکورد را زده؛ چراکه در 18 ماه گذشته بیشترین ریل‌گذاری و حفاری انجام شده و طولانی‌ترین خط به مرز 40 کیلومتر رسیده، 80 درصد ایستگاه‌ها ساخته شده و در مرداد افتتاح می‌شود.

قالیباف با قدردانی از حمایت بانک شهر در اجرای طرح‌های عمرانی گفت: روزانه 21 هزار نفر در سه شیفت در پروژه خط 7 مترو کار کرده‌اند و بانک شهر حمایت خوبی کرد و به سراغ سوداگری مانند بانک‌های دیگر نرفت.

شهردار تهران با اشاره کوتاهی به حادثه تروریستی در روزهای گذشته، گفت: در مقابل این دشمنان غداره‌بند که به ما رحم نمی‌کنند، باید بایستیم و بهترین الگوی مدیریت خدمت را به مردم بدهیم. برای ما مهم نیست که این مردم چه گرایش سیاسی، سلیقه‌ای و دینی دارند چون در سایه نظام جمهوری اسلامی هستند، مکلفیم به آنها خدمت کنیم، مگر آنکه بخواهند به نظام خیانت کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۱۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: مشکل اصلی صنعتگران تحریم نیست، تنوع نرخ ارز ام الفساد است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه مشکل اصلی صنعتگران تحریم نیست، گفت: تنوع نرخ ارز ام‌الفساد است.

به گزارش مهر، عباس علی آبادی بعدازظهر سه‌شنبه در نشست با فعالان اقتصادی و تشکل‌های صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار کرد:

تولیدکنندگان باید بتوانند کالایی تولید کنند که ارزش افزوده داشته و قابلیت صادرات داشته باشد در این صورت مزیت رقابتی خواهد داشت در غیر این صورت کالا کیفیت لازم را ندارد.

وزیر صمت گفت: زمانبندی تخصیص ارز موضوع درستی است اما یک مساله ملی و وابسته به بسیاری از مؤلفه‌ها است و به وزارت متبوع مرتبط نیست.

علی آبادی بیان کرد: رویکرد محوری دولت سیزدهم، توسعه صادرات است و در این راستا هرساله آغاز و پایان سال، نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های صادراتی برگزار می‌کند تا اهداف مورد نظر تولید کنندگان محقق شود.

وی با اشاره به موضوع مغفول ماندن اکتشاف در معادن تاکید کرد: دولت از هر تشکیلاتی که آمادگی در اختیار گرفتن پهنه اکتشاف معادن را داشته باشد حمایت می‌کند.

علی آبادی افزود: هر ماشین آلات معدنی که در کشور تولید شود باید خریداری شود و ناترازی در کیفیت مورد قبول نیست.

وزیر صمت تاکید کرد: چنانچه ماشین آلاتی در کشور قابلیت تولید نداشته باشند و یا کیفیت لازم را نداشته باشد از سوی وزارت صمت، مجوز واردات صادر می‌شود.

وزیر صمت ضمن تاکید بر اینکه مسائل باید پیش از حل شدن اولویت بندی شود، افزود: به نظر بنده به عنوان یک صنعت گر اولویت اصلی مسائل تحریم نیست و تنوع نرخ ارز ام الفساد است.

علی آبادی تاکید کرد: تمام اختیارات وزیر در چهارچوب قانون به استان‌ها تفویض اختیار می‌شود و نیازی نیست مدیران به تهران مراجعه کنند و در این راستا رعایت قانون الزامی است.

وی تصریح کرد: مسائل و مشکلات در سطح ملی منتقل و پیگیری خواهد شد و قول مساعد داده می‌شود چنانچه مسائل به صورت مکتوب ارائه شود همان مسئله به مدیران مربوطه منتقل خواهد شد.

وزیر صمت بیان کرد: به نظر می‌رسد امسال تا ۵۰ میلیارد دلار ارز تأمین خواهد شد که نسبت به سال گذشته رشد داشته است و و چنانچه کسی ثبت سفارش انجام دهد تأمین ارز انجام می‌شود.

علی آبادی اضافه کرد: امتیاز صادراتی با بانک مرکزی توافق شده به این صورت که اگر کالایی صادر شود، ارز از تولید کننده مطالبه نخواهد شد.

وزیر صمت در خصوص انرژی و برق بیان کرد: برخی صنایع در کشور به امید برق ارزان و انرژی ارزان تأسیس شده‌اند و اگر انرژی و برق ارزان نباشد تعطیل می‌شود اما دیگر انرژی ارزان وجود ندارد.

علی آبادی با اشاره به شعار انتخابی سال از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: طبق این فرمایش باید در کیفیت و کمیت جهش داشته باشیم که این ظرفیت نیز وجود دارد و فعالان اقتصادی باید این ظرفیت‌ها را به نمایش بگذارند.

وی افزود: تمام تأسیسات و تشکیلات وزارتخانه و رایزنان اقتصادی در خدمت فعالان اقتصادی هستند و همکاری لازم را بدون هیچ چشمداشتی انجام خواهند داد.

وزیر صمت با اشاره به اینکه مشکل اساسی اراک آلودگی هوا است، گفت: نیروگاه نیازمند فیلتراسیون است و صنایع می‌توانند برای تأمین این مهم تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

علی آبادی با تاکید بر اینکه ایران باید صنعتی شود افزود: کشاورزی باید به سمت کشاورزی کم آب بر، سوق داده شود و کالای اساسی باید در جهت تولید استراتژیک و تولید صنعت استفاده شوند.

وی گفت: همچنین کیفیت در صنعت مهم است و صنایع باید به سمت دانش بنیانی و ارتقای کیفی بودن حرکت کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آرمین زارعی خواننده به دلیل فشار عصبی بستری شد
  • وزیر صمت: مشکل اصلی صنعتگران تحریم نیست، تنوع نرخ ارز ام الفساد است
  • بستری شدن آرمین زارعی خواننده به دلیل فشار عصبی
  • مادران دارای ریسک بارداری بالا، در محیطی با هوای پاک سکونت کنند
  • حل مشکل آلودگی هوای اراک نیاز به حمایت صنایع دارد
  • امشب؛ دهمین گفتگوی زنده تلویزیونی رئیسی با مردم
  • نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی در سنگاپور
  • مشهد شهری فرا ملی اما با اعتبارات محلی است
  • راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن
  • تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟