Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@06:44:03 GMT

میزان سرعت مجاز در معابر برون‌شهری و درون‌شهری

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۱۱۳۱۵

میزان سرعت مجاز در معابر برون‌شهری و درون‌شهری

تین نیوز |

رئیس پلیس ترافیک شهری ضمن اعلام میزان سرعت مجاز در معابر برون‌شهری و درون‌شهری، گفت: سرعت‌های مجاز هر منطقه بر اساس ترافیک و تصادفات آن منطقه تعیین می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ داوود قاسمیان در تشریح این خبر، اظهارداشت: حداکثر سرعت مجاز در حوزه برون‌شهری (آزادراه‌ها) ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و حداقل سرعت ۷۰ کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، حداکثر سرعت مجاز در حوزه درون شهری در بزرگراه‌ها، ۱۰۰کیلومتر بر سرعت تعیین شده مگر بزرگراه‌هایی که سرعت مجاز در آنها با تابلو، کمتر مشخص شده است.

رئیس پلیس ترافیک شهری با بیان اینکه بزرگراه‌های درون شهری حداقل سرعت ندارند، گفت: حداکثر سرعت در خیابان‌های شریانی اصلی در معابر درون شهری، ۶۰ کیلومتر بر ساعت، در خیابان‌های فرعی درون شهری ۵۰ کیلومتر و دور میدان و معابر محلی۳۰ کیلومتر است.

سرهنگ قاسمیان به گلایه برخی از شهروندان مبنی بر اینکه در بعضی معابر مانند «روی پل صدر»، متوسط تعیین شده برای سرعت بسیار پایین است، اشاره کرد و گفت: سرعت‌های مجاز هر منطقه بر اساس ترافیک و تصادفات منطقه تعیین می‌شود؛ از ورودی «پل صدر»، متوسط سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت است؛ به علت ارتفاع زیاد روی پل و نیز احتمال اینکه سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت، وسیله نقلیه از حالت تعادل خارج شود، سرعت مذکور، سرعت مطمئنه‌ای است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۱۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، دکتر علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گفت: کشتار غیر مجاز دام در معابر و منازل ضمن گسترش آلودگی و ایجاد رعب و وحشت در افراد علی الخصوص کودکان، باعث انتشار بیماری‌های مشترک از جمله بیماری‌های تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، بروسلوز وسیاه زخم می‌ شود
وی افزود: با توجه به اینکه دام ناقل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو فاقد هر گونه علائم بالینی است، آگاهی افراد جامعه از راه‌های انتقال این بیماری (گزش کنه، له کردن کنه‌ها با دست، تماس با خون و ترشحات دام آلوده، تهیه گوشت قرمز از مراکز غیر معتبر، کشتار خانگی، مصرف گوشت و جگر خام و نیم پز) و روش‌های پیشگیری مانند سم پاشی دام و جایگاه نگهداری دام، استفاده از تجهیزات فردی در زمان مراجعه به دامداری ها، نگهداری گوشت تازه گرم در بسته بندی بدون نشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۰ تا ۴ درجه سانتی گراد، تهیه گوشت قرمز صرفا از مراکز عرضه معتبر و دارای مهر و لیبل دامپزشکی نقش موثری در کنترل این بیماری در جوامع انسانی دارد.

دیگر خبرها

  • کمیته فنی شورای ترافیک دیلم بر نقاط حادثه خیز نظارت کند
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری (فیلم)
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • (ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان