Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورزش>والیبال - ورود بانوان به ورزشگاه در روز بازی با بلژیک در سالن والیبال، مخالفانی داشته که این حضور را نمایشی می‌دانند اما این گامی در راه بازشدن ورزشگاه برای خانواده‌هاست.

فرهاد عشوندی-آرش خوشخوی عزیز از حضور حداقلی بانوان در ورزشگاه آزادی نوشته بود. از اینکه درک می کند شرایط را اما تمثیل او از شباهت های این حضور نمادین بانوان در آزادی به حاضرین ورزشگاه پیونگ یانگ شاید در منطق درست باشد اما حداقل حالا بهترین راهکار در مرحله چذار به سوی باز کردن درهای استادیوم ها روی بانوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وعده ای که سلطانی فر قول داده در دولت دوم روحانی عملی شود. نکته اینجاست که آرش عزیز اگرچه گفته و در تیتر مطلبش آورده «درک می کند اما کاش نمی دیده» ولی تنها قسمت خالی لیوان را دیده است.قسمت احساسی که در این سال ها همه ما زیاد به آن پرداختیم و شاید برایش هزینه های زیادی پرداخته شده است.

خانم ها و آقایانی که روز بازی با بلژیک و بازی های بعدی والیبال در سالن آزادی بودند بیشترشان ، نه تحت نظر وزارت ورزش و حراستش بودند و نه از نیروهای محترم انتظامی برای حضور و برقراری امنیت شان برنامه ریزی شده بود. آنها که آمده بودند شاید اصلا خیلی علاقه ای به والیبال هم نداشتند.بی شک آرش درست می گوید ، همان طور که طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران درست گفته بود. شاید کمی بیشتر از انگشتان دو دست از این جمع بانوانی که در ورزشگاه بودند، اگر قرار بود بلیت بخرند ، خود را به سایت مسابقات می رساندند و بلیت می خریدند تا آن شب و آن ساعت در ورزشگاه آزادی باشند.

اصلا شاید خیلی از این خانم های محترم به عنوان ماموریتی کاری کنار تیم ملی ایران در ورزشگاه دوازده هزار نفری قرار گرفته بودند اما از یاد نبریم آنها اگر نبودند ، امروز این هیجان برگزاری مسابقات را در تهران لمس نمی کردیم.

یادم هست سال 1384 ؛تیم ملی با بحرین بازی داشت. مسابقه ای که اگر می بردیم ، می رسیدیم به جام جهانی. بازی افتاده بود درست در کوران انتخابات ریاست جمهوری. رئیس دولت اصلاحات آن روز خودش تصمیم گرفته بود به ورزشگاه برود. آن روز گروهی از فعالان حقوق زنان جمع شده بودند که بیایند ورزشگاه . 40 یا 50 نفری بودند. مهرعلیزاده و محمد باقر قالیباف در ورزش و نیروی انتظامی (ان روز فرمانده میدان محمد طلایی بود از نزدیکان به قالیباف که هنوز در نیروی انتظامی بود) ، هر دو نمی خواستند موضعی منفی درباره ورود بانوان داشته باشند تا شاید اثری منفی در نتایج برای شان نداشته باشد. دولت اصلاحات هم که اصلا دلیلی برای ممانعت از ورود بانوان به ورزشگاه ها نمی دیدند و مجبور به اجرای تکلیفی بودند که گروه های ارزشی بر اجرایش پافشاری داشتند.

آن جماعت اما با پلاکاردهای رادیکال آمده بودند.فکر می کردند سد را می شکنند ، می روند داخل و دیگر درهای استادیوم ها تا ابد به روی دختران باز می شود.آنها آن روز ابتدا برخورد تندی را دیدند و در نهایت به شکلی وارد شدند و دو ردیف از وی آی پی ورزشگاه در اختیارشان قرار گرفت. اتفاقی که اخرین حضور بانوان در ورزشگاه های فوتبال شد. حتی برای دختران خبرنگار!

آن زمان دخترها هم والیبال می دیدند و هم بسکتبال . لیگ برای شان آزاد بود. بعد از آن اتفاق و آن روز اما سختگیری ها خیلی بیشتر شد. فشارها به سمتی رفت که در دولت احمدی نژاد مراجع مذهبی به طور رسمی مخالفت شان را که تا قبل از این نظر مشورتی بود ، علنی کردند. دیگر درهای سالن های والیبال و بسکتبال را هم روی خانم ها بستند. شرایط مان شد شرایطی که امروز برای ورود بانوان به استادیوم ها داریم

حالا هم همه ما دنبال حل یک مشکلیم. ورود خانواده ها به ورزشگاه ها. تازه قبل از همه ما ، دولت ، وزارت ورزش و معاونت بانوان است که دارد در خط مقدم می جنگد. روزی محمود گودرزی می گفت:«رفتم نشستم و گفتم تکلیف را مشخص کنید ، یا خانم ها می آیند و ما در تهران والیبال برگزار می کنیم یا قیدش را می زنیم.» این حضور 300 نفری حاصل همان نشست است. سال بعد این 300 نفر احتمالا می شوند 700 نفر و سال های بعدش با کم شدن حساسیت ها و دیدن اینکه قرار نیست با آمدن خانم ها به ورزشگاه ، سقف ورزشگاه روی سرمان آوار شود ، حساسیت ها هم کم می شود.

این حقیقتی است که باید همه یادمان باشد. ما برای رسیدن به آزادی های مشروط نیاز به رفتارهای رادیکال نداریم. باید رفرم کنیم. باید دنبال تغییر محسوس باشیم. دنبال تغییری که نیاز به تنش نداشته باشد. بیایید باور کنیم آن خانمی که به حکم وظیفه مامور شده تیم ملی والیبالش را تشویق کند ، درست هم سو با همه آنهایی پیش می رود که هدف شان بازکردن درهای استادیوم ها به روی بانوان است.

41258

کلید واژه‌ها : والیبال -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۱۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت

مرد ۶۷ ساله که در بررسی‌های به عمل آمده و به دلیل تومور وسیع کلیه چپ که چسبندگی زیادی هم به بافت‌های اطراف داشت، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

تیم جراحی این بیمار شامل : آیت اللهی (پزشک متخصص اورولوژی)، احراری (پزشک متخصص اورولوژی)، کیانفر (پزشک متخصص بیهوشی) و پرسنل اتاق عمل بیمارستان شهید بهشتی تفت، آقایان سرخی زاده، طباطبایی و صباغچی بود.

هم اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

 منبع: روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی تفت

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در این بزرگراه تهران
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم تهران
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟
  • پرسپولیسی ها ما را مسخره کردند | مشکل بازیکن استقلال بود که بی دلیل در زمین ایستاده بود
  • مدیرعامل آلومینیوم: سیدحسین باید زودتر می‌رفت
  • رجاییان: عده‌ای در جایگاه ویژه پرسپولیس را تشویق کردند/ بردن استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد+فیلم