Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با انتقاد از وضعیت نظام آموزشی کشور گفت: مسئولان ما به جای پذیرش سند ۲۰۳۰ از غرب، سند اسلام در حقوق بشر، تربیت و آموزش را به آنها ارائه دهند.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) به میزبانی حسینیه حضرت علی اصغر (ع)اراک برگزار شد که در این مراسم اقشار مختلف مردم، هیئات مذهبی، جمعی از مسئولان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که به مناسبت نیمه ماه مبارک رمضان در اراک برگزار شد،دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) به عنوان سخنران برنامه به ایراد سخنرانی و تشریح مسائل مختلف روز جامعه پرداخت.

آیت‌الله شیخ محسن اراکی در تبیین چرایی نام گذاری روز «جمعه» و پیوند آن با حضرت ولی عصر(عج) اظهار داشت: جمعه روز جمع شدن و اجتماع مسلمین است و آن چیزی که سبب جمع شدن مسلمانان می‌شود وجود مقدس امام زمان(عج) است.

وی با بیان اینکه محبت و دوست داشتن دارای آثاری در وجود و زندگی انسان است افزود: در زندگی‌مان این را تجربه کرده‌ایم که گاهی برخی افراد هرچه به انسان خوبی ‌می‌کنند هم محبتشان در دل انسان نمی‌نشیند، این تجربه را در طول تاریخ انقلاب اسلامی زیاد داشتیم، یکی از شخصیت‌های برجسته انقلاب که اگر اسم بیاورم شاید همه او را بشناسنددر سال 54 یا55 نوشته‌هایی از بنی صدر را آورد و گفت نظر شما نسبت به این متن چیست من گفتم این آدم از لحاظ فکری منحرف است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) تصریح کرد: همین بنی صدر در وقایع انقلاب آمد و یک سری حرف‌ها زد و عده‌ای را جذب کرد ولی ما هر چه تلاش کردیم که دلمان محبت او را بپذیرد نشد و معلوم شد از جنس دیگری است.

آیت‌الله اراکی بیان کرد غیر از بنی صدر آدم‌های دیگری هم داشتیم که خوب به نظر می‌آمدند ولی مانند او بودند البته این احساس در همه یکسان نیست اما این یک حقیقت است که برای محبت به دیگری یا باید بین دو نفر یک تشابه باشد یا باید در اثر القاانسان به تدریج و با تلاش تغییر یافته و با آن آدم تشابه پیدا کند یعنی حب و بغضش عوض ‌شود.

وی با اشاره به آیه 68 سوره مبارکه انعام گفت: محبت قلبی عنصری است که انسان را با آن طرفی که به او محبت دارد هم‌سان، هم‌نوع و هم‌جنس می‌کنداستهزا و به مسخره گرفتن معارف دینی در این آیات همان چیزی است که امروز از آن به عنوان کار تبلیغاتی یاد می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) عنوانکرد: امروز می‌بینیم با کار تبلیغاتی یک چیزی را که هیچ کمالی در آن وجود ندارد با تبلیغات و رسانه و کارهای روانی، برای انسان محبوب و چیز دیگری را مبغوض می‌کنندشخصیت‌هایی هستند که نه دانشی دارند که بتوان به دانش آنها دل خوش داشتنه اخلاق خوبی، نه خدمتی به بشر کردندهیچ چیزی ندارند فقط روی بعضی مسائل ومنافعبا تبلیغات صرف آن قدر از او تعریف می‌شود که خود او هم باورش می‌شود که یک آدم حسابی است اما بعدا معلوم می‌شود که هیچ آدم حسابی نبوده برعکس این هم وجود دارد.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: گاهی در حال مطالعه کتب و بررسی تاریخ از شرایطی که برای امیرالمومنین(ع)، امام مجتبی(ع) ساختند گریه می‌کنمپس از آن صلح ادعایی با معاویهشرایط بسیار سختی برای امام حسن(ع) پیش آمد به گونه‌ای که افراد از آن طرف دنیا به مدینه می‌آمدند و وسط مسجد رسول الله(ص) در برابر مردمامیرالمومنین(ع) را سب کرده و بدترین دشنام‌ها را می‌دادندبنابراین حلم حسنی کمتر از صبر حسینی نیست.

آیت‌الله اراکی در ادامه با انتقاد وضعیت نظام آموزشی کشور تاکید کرد: بچه شیعه‌ها در مساجد و مدارس باید با قرآن،نهج البلاغه و صحیفه سجادیه آشنا شوندالبته ما در نظام آموزش و پرورش مشکل داریمحتی همان سعدی و حافظ را هم دیگر به بچه هایمان یاد نمی‌دهند‌دانش‌آموزان ما پس از ششم ابتدایی از ادبیات فارسی چیزی بلد نیستندادبیات و خط فارسی را که از ما گرفتنداز دین که چیزی نمانده، گویا از ملیت ما هم چیزی باقی نمانده استمی‌خواهند تحت عنوان 2030 و مزخرفاتی از این قبیل دین ما را بگیرند.

وی اضافه کرد: در نظام آموزش و پرورش باید علاوه بر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را بشناسیم و با شخصیت‌ها و آثار بزرگانی هم چون سعدی، حافظ و جامی که روح محبت محمد و آل محمد(ص) در آنها هست آشنا شویم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) قله اخلاق استگفت: اگر می‌گذاشتند اهل بیت (ع) حکومت کنند، معلوم می‌شد که چگونه عدالت در جامعه اجرا می‌شدحضرت زهرا (س) علیها ثمره جلوگیری از حکومت اهل بیت(ع) را سلطه ظالمان، درو شدن جامعه اسلامی و به تاراج رفتن ثروت مردم و بیت‌المال عنوان می‌کنند.

عضو هیأت رئیسه جامعۀ مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ما فرهنگ محمدی داریماساسش هم محبت رسول خدا(ص) و اهل بیت ایشان استهر چه محبت ما به اهل بیت(ع) بیشتر شود تشابه ما به ایشان بیشتر می‌شوداین محبت برای پیروی از آنهاست.

آیت‌الله اراکی با اشاره به اجرایی شدن سند 2030بیان کرد: چرا رهبر معظم انقلاب از ماجرای اجرایی شدن سند 2030 دلشان می‌سوزد؟ مگر غرب از این فرهنگبه کجا رسیده است؟ الآن در خانواده‌های ما محبوب‌ترین افراد پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها هستند و این فرهنگی است که می‌خواهند از ما بگیرند، پیرمردها در غرب اغلب افسرده هستند گرچه ممکن است ظاهر برخی این طور نشان ندهد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه کرد: ما بهتر از سند 2030 را که بهترین برنامه حقوق بشری، تربیتی و آموزشی در اسلام داریم. مسئولین ما به جای پذیرش سند 2030 از غرب، سند اسلام در حقوق بشر، تربیت و آموزش را به آنها ارائه دهند. در غرب هر جا رفتیم حرف اسلام را زدیم با استقبال مواجه شد. حتی دانشمندان غرب در برابر این معارف و کسی که آن را ارائه می‌کرد بسیار متواضعانه رفتار می‌کردند.

آیت الله اراکی اضافه کرد:مشکل ما این است که غرب‌رفته‌های ما یا زبان بلد نبودند یا با دین و معارف دینی آشنا نبودند که بتوانند معارف ناب دینی را به خوبی عرضه کنند، اگر این کار را کنیم آنها در عرصه‌های اخلاق، حقوق بشر، عرفان، تربیت، آموزش در برابر اسلام زانو زده و شاگردی می‌کنند.

به گزارش تسنیم، مدیحه سرایی در مدح کریم اله بیت عصمت و طهارت(ع) امام حسن مجتبی(ع) از دیگر برنامه‌های جشن بزرگ نیمه ماه رمضان در شهرستان اراک بود.

انتهای پیام/

R41371/P1336/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۱۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران

معاون پژوهش فنی و حرفه ای گفت:پشتیبانی از حقوق کارگران می‌تواند به بهبود شرایط کاری، افزایش رضایت شغلی و تقویت روابط کارگر-کارفرما و رونق تولید و رشد اقتصادی منجر شود. - اخبار اقتصادی -

علی حسین شهریور، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفت وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، در یادداشتی به مناسبت هفته کارگران با عنوان گرامیداشت دستاورد کارگران نوشت:

روز کارگر روزی است که در آن مشارکت کارگران و جنبش کارگری جشن گرفته می شود. در این روز، دستاوردهای اجتماعی و اقتصادی کارگران گرامی داشته می شود و به کمک هایی که آنها در قدرت و رفاه کشور انجام داده اند، ادای احترام می شود.

روز کارگر به عنوان زمانی برای تأمل در تاریخ جنبش کارگری و مبارزات جاری برای حقوق کارگران و رفتار عادلانه در محل کار عمل می کند.
روز کارگر روزی است برای شناسایی و قدردانی از کمک‌های ارزشمند کارگران به جامعه و ارج نهادن به فداکاری و تعهد آنها به شغلشان.
برای حمایت از کارگران و بهبود شرایط کاری آنها، می‌توان اقدامات مختلفی انجام داد، از جمله:

1. پرداخت حقوق و دستمزد منصفانه و به موقع به کارگران.2. ارائه شرایط کاری ایمن و سالم برای کارگران، از جمله ارائه تجهیزات و لوازم حفاظتی.3. ارائه فرصت‌های آموزش و رشد حرفه‌ای برای کارگران به منظور بهبود مهارت‌های آنها.4. ایجاد فضای کاری دوستانه و پذیرایی برای کارگران.5. ارائه بیمه‌های بهداشتی و پزشکی مناسب برای کارگران و خانواده‌های آنها.6. حفظ حقوق کارگری و جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و تبعیض‌های نژادی یا جنسیتی.7. حمایت از حقوق کنونی و تلاش برای بهبود قوانین کاری و حقوق کارگران در سطح ملی و بین‌المللی.

پشتیبانی از حقوق کارگران می‌تواند به بهبود شرایط کاری، افزایش رضایت شغلی و تقویت روابط کارگر-کارفرما و رونق تولید و رشد اقتصادی منجر شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • طلوع خورشید اسلام، روح نشاط و امید در کالبد زن دمید
  • دین اسلام مدافع اصلی حقوق زنان است
  • اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • شهرداری توان پرداخت حقوق به کارگران را ندارد؛ مسئولان کمک کنند
  • آیت‌الله نوری همدانی: دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • بانوان آمریکای لاتین نسبت به کشتار زنان در غزه موضع بگیرند
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • زن و مرد در رسیدن به مقامات معنوی برابر هستند/ دین اسلام؛ مدافع‌ اصلی حقوق زنان است
  • روز عشق ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر Global Love Day