Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراخوان سازمان بورس در خصوص اصلاح برخی دستورالعمل‌های قانونی بسیار بجا، شایسته و نشان دهنده اشراف کامل مدیران و مسولان در سازمان بورس نسبت به مسایل حاکم بر بازار سرمایه است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، درباره فراخوان بازار سرمایه برای اصلاح دستورالعمل‌های قانونی گفت:: دیدگاه سازمان بورس به عنوان مقام ناظر و متولی بازار سرمایه ایران در باره بازنگری و اصلاح رویه توقف نمادهای معاملاتی و نحوه انتشار اطلاعات از سوی ناشرین، حرکتی سازنده و بسیار باارزش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی این تصمیم را پس از تهیه، تدوین و تصویب قانون بازار اوراق بهادار درسال ۸۴ یکی از اثرگذارترین عملکردهای مسولین در حوزه بازار سرمایه دانست و تاکید کرد: در این شرایط مطالعات تطبیقی وضع بورس در داخل کشور ما در مقایسه با تجربه دیگر کشور‌ها همواره باید مورد توجه باشد.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به حساسیت موضوع و چالش هایی که اجرای این تصمیم‌ها می‌تواند در برداشته باشد، نکاتی را مطرح کرد و گفت: اصولا توقف نماد معاملاتی بدلیل ابهام در ارائه اطلاعات و یا تغییرات ایجاد شده در وضعیت مالی ناشران، این ذهنیت را ایجاد می‌کند که بازبودن نماد معاملاتی و یا بازگشایی نمادهایی که بسته بودند، به منزله عدم وجود ابهام است.
وی با تاکید بر اینکه اساسا توقف نماد معاملاتی راهکار مناسبی برای مجاب کردن شرکت‌ها برای ارائه اطلاعات مالی نیست، افزود: بازنگری در رویه‌های معمول باید همواره در جریان باشد.
مدیر عامل کارگزاری بانک آینده با اشاره به موضوع مهم دیگر این فراخوان در ارتباط با ارائه اطلاعات از سوی ناشران گفت:: در دو سال گذشته ارائه اطلاعات از سوی ناشران و ارتباط آن با قیمت سهام تاحدودی متفاوت‌تر از سال‌های پیش نمود داشته است.
در دو سال گذشته شرکت‌های زیادی بوده اند که با تغییرات با اهمیت در پیش بینی EPS مدتی متوقف بوده و سپس بعد از بازگشایی با اقبال خاصی متاثر از درصد تغییر در پیش بینی (مثبت و منفی) مواجه نشده اند و این موضوع موید این است که اساسا کلیه تغییرات قیمت سهام به تغییرات در پیش بینی سود بستگی ندارد یا اینکه قبل از توقف نماد معاملاتی اطلاعات به نحوی در قیمت سهم خود را نشان داده و تاثیر گذاشته است.
آقابزرگی در ادامه با تاکید بر اینکه این فراخوان بسیار بجا، شایسته و نشان دهنده اشراف کامل مدیران و مسولان در سازمان بورس نسبت به مسایل حاکم بر بازار سرمایه است، اظهار داشت: باید درنظر داشته باشیم که زمان اخذ تصمیم و اجرایی کردن تصمیمات نیز در این بین بسیار با اهمیت است و لازم است همواره و بدون انقطاع رویه‌های موجود را بررسی و به دور از مصلحت اندیشی نسبت به اصلاح آن‌ها اقدام کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۲۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم

مصطفی صفاری گفت: اگر شوک‌های سیاسی و اقتصادی که از عوامل خارجی است کاهش پیدا کند می‌توان پیش‌بینی کرد، امسال شاهد بهبود شاخص‌ها در بورس خواهیم بود.

مصطفی صفاری کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو گفت: شوک‌های سیاسی کوتاه مدت هستند و سریعا از بین می‌روند. اما شوک‌های اقتصادی اینطور نیستند و اثر بلند مدت دارند، گرچه اگر شوک سیاسی تبدیل به شوک اقتصادی شود، اثر آن بلند مدت می‌شود.

صفاری در ادامه بیان کرد: مرداد سال ۹۹ که ارزش بازار ۴۳۰ میلیارد دلار شده بود، سقوط وحشتناکی را تجربه کرد. پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ارزش بورس به ۲۲۰ میلیارد دلار رسیده بود و آقای رئیسی قول دادند که به این وضعیت رسیدگی کنند. اما به دلیل برخی سیاست‌های اقتصادی که در این دولت انجام شد و شوک‌های سیاسی که اتفاق افتاد، ارزش بورس به ۱۲۰ میلیارد دلار رسید.


این کارشناس اقتصادی درباره وضعیت آینده بازار بورس گفت: هرچقدر که حوادث سیاسی کمتر اتفاق رخ دهد، طبیعی است که انتظار داشته باشیم بازار سرمایه جاماندگی خود را برطرف کند. دو سال است که شاخص بورس جا مانده است. پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران این است که اگر شوک‌های سیاسی و اقتصادی صورت نگیرد، امسال شاهد افزایش شاخص بورس خواهیم بود. البته در قانون بودجه امسال مواردی ذکر شده بود که مخالف صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های بورس است امیدواریم مجلس جلوی آن‌ها را بگیرد.


وی درخصوص اعتراض شرکت‌های تامین سرمایه درباره بند ۳ بودجه ۱۴۰۳، گفت: قانون بند ۳ این بود که افراد حقیقی تا ۵۰ میلیارد و افراد حقوقی تا ۵۰۰ میلیارد مشمول معافیت‌های مالیاتی می‌شوند و بیش از این مقدار باید مالیات بپردازند. واقعیت این بود که اکثر صندوق‌های سرمایه‌گذاری، نهاد‌های مالی و هزار فعال بازار گفتند که این قانون مخالف سرمایه‌گذاری غیرمستقیمی است که قانونگذار تعیین کرده بود. در واقع قرار بود که این قانون کمک‌کننده باشد و این موضوع را برای بازار سرمایه مستثنی کنند.

وی در پایان گفت اگر بازار بورس مثبت شد، مردم مانند سال ۹۹ سریعا سرمایه خود را وارد بازار نکنند و از طریق سبدگردان‌های یا سرمایه‌گذاری غیرمستقیم وارد بازار سرمایه شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد