Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@02:28:23 GMT

مبارزه با سرطان با مصرف پیاز قرمز

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۱۲۵۳۹

مبارزه با سرطان با مصرف پیاز قرمز

پول‌نیوز - نتایج یک مطالعه نشان می دهد که پیاز قرمز مملو از ترکیبات قدرتمندی است که به از بین بردن تومورهای سرطانی کمک می کند.

بر اساس نتایح این مطالعه که توسط محققان دانشگاه گوئلف در کانادا انجام شده است، گمان می رودآنتوسیانین ها که عامل رنگ تیره پیاز هستند از گسترش سرطان جلوگیری می کنند.

همچنین یک فلاونوئید به نام کورستین نیز با کوچک کردن اندازه توده های سرطانی همان تاثیرات را ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با این وجود محققان کانادایی ادعا می کنند که هر نوع پیاز صرف نظر از رنگ آن می تواند به از بین بردن سرطان کمک کند.

عبدالمنعم موراین از دانشگاه گوئلف که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: در این مطالعه متوجه شدیم که مصرف پیاز برای از بین بردن سلول های سرطانی عالی است.

وی افزود: پیازها مسیرهایی را فعال می سازند که سلول های سرطانی را به انجام مرگ سلولی تشویق می کنند.

این محقق ادامه داد: پیازها با ایجاد یک محیط نامطلوب برای سلول های سرطانی ، ارتباط میان سلول های سرطانی را مختل می سازند که این کار مانع رشد سرطان می شود.

وی خاطر نشان کرد: اما در میان پیازها، پیاز قرمز که تیره ترین رنگ را دارد بیشترین تاثیر را در مبارزه با سرطان دارد.

دیگر فواید مصرف پیاز قرمز

یک مطالعه دیگر که پیش از این انجام شده بود نیز نشان داده است که مصرف پیاز قرمز که از سایر گونه های پیاز شیرین تر است، به پیشگیری از ابتلا به بیماری قلبی کمک می کند.

محققان هنگ کنگی که این مطالعه را انجام داده اند متوجه شدند که پیاز قرمز، کلسترول بد را که باعث ابتلا به حملات قلبی و سکته های مغزی می شود، از بدن پاک می کند.

هم زمان پیاز قرمز کلسترول خوب را که به پیشگیری از ابتلا به بیماری قلبی کمک می کند، در بدن حفظ می کند.

همچنین مطالعات بیشماری از جمله مطالعه محققان دانشگاه کورنل در دهه گذشته نشان داده اند که ارتباطی میان مصرف پیاز قرمز و کاهش ابتلا به سرطان وجود دارد؛ بطوریکه میزان ابتلا به سرطان در برخی از قسمت های جهان که بیشترین میزان مصرف پیاز قرمز را دارند، کمتر است.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۲۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، تامین هزینه و خدمات درمانی بیماران سرطانی و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی و راه اندازی مجدد درمانگاه هلال احمر خبرهای مطرح شده در نخستین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مهاباد در قالب کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زنان و خانواده بود.

فرماندار ویژه مهاباد با اعلام این خبر در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان از راه‌اندازی مجدد درمانگاه هلال احمر در هفته‌های آتی هم خبر داد.

حسن عباسی افزود: در حال حاضر حدود 80 درصد از هزینه های خدمات و درمان بیماران سرطانی که مراحل شیمی درمانی را طی می کنند پرداخت می شود.

او اضافه کرد: هر چند این امر برای نیازمندان به صورت کامل پرداخت می شود اما دولت در حال برنامه ریزی است تا  این هزینه ها را به صورت کامل برای همه بیماران سرطانی پرداخت و نیازهای دارویی آنها را تامین کند.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: همچنین تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی که یکی از نیازهای منطقه بود در حال اتمام و بهره برداری است.درمانگاه هلال احمر که مدت ها راکد بود قرار است به زودی راه اندازی و دوباره فعال شود.

درادامه این نشست از ویژه برنامه های هفته سلامت با الگوگیری از شعار سال گفته شد.

 علیزاده آذر رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: گلباران مزار شهدای مدافع سلامت، زنگ سلامت، راه اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی به مدت سه روز، ویزیت رایگان در قالب بسیج جامعه پزشکی در مناطق کمتر برخوردار، برپایی ایستگاه سلامت در حاشیه برپایی نماز جمعه، آموزش مردم با محور حفظ و ارتقای سلامت در پایگاه های سلامت توسط مراقبین سلامت از ویژه برنامه های هفته سلامت در شهرستان مهاباد است.

تشدید نظارت ها بر نحوه عملکرد رستوران ها و غذاخوری ها، ارایه برنامه های ادارات در مسیر حفظ و ارتقای سلامت عمومی، فراهم کردن بستر فرهنگ سلامت اجتماعی  با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی و تجلیل از فعالان حوزه سلامت از دیگر برنامه‌ها و محورهای مهم این جلسه بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان