Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد سبزوار گفت: نشان ملی حمید سبزواری به شاعران برتر عرصه ایثار و مقاومت اهدا می‌شود.

محمدعلی‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سبزوار اظهار داشت: پیگیری برای اخذ مجوزستاد استانی مهدویتاز ابتدای امسال آغاز شد که پس از پیگیری‌های لازم مجوز این راه‌اندازی این مجموعه صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر اعضایحقیقی و حقوقی این ستاد مشخص شده و تنها نبود مکانی برای استقرار این کمیته از مشکلات استقرار این ستاد است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد سبزوار عنوان کرد: قرار است این مکان توسط ستاد نمازجمعه سبزوار اختصاص داده شود که در انتظار اختصاص این مکان توسط این ستاد هستیم.

وی با اشاره به استقرار دبیرخانه کشوری قصه‌های قرآنی در سبزوار عنوان کرد: وجود 11 موسسه قرآن و عترت، قاریان و حافظان برتردر این شهرستان سبب شده تا درخواست این دبیرخانه برای استقرار در شهرستان مطرح و مجوز گرفته شود. همچنین در راستای حمایت از نخبگان قرآنی شورای عالی قرآن و کمیته نخبگان در این شهرستان ایجاد شد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار با بیان اینکه استقرار دبیرخانه جشنواره 2 سالانه ملی فیلم نامه نویسی در سبزوار به تصویب رسیدهافزود: این دبیرخانه در وزارت فرهنگ و ارشاد به شهرستان اختصاص داده شد که هم اکنون این دبیرخانه فعالیت خود را آغاز کرده است.

علی‌آبادی با بیان اینکه مجوز برگزاری نمایشگاه استانی مطبوعات در این شهرستان گرفته شد، افزود:این مراسم در روز خبرنگار برگزاروهمزمان با برگزاری آن، مراسم سالروز ارتحال استاد قندی پدر روزنامه نگاری نوین ایران هم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 20 نمایش تئاتر در شهرستان برگزار شد، افزود: امسال نیز 2 مجوز برگزاری تئاتر در این شهرستان صادر شد که صدور این پروانه‌ها از مهمترین شاخصه‌های فرهنگی در شهرستان محسوب می‌شود.

علی‌آبادی با بیان اینکه 12 گروه موسیقی در این شهرستان ساماندهی و در حال فعالیت هستند، گفت:هم اکنون چهار درخواست برای برگزاری چهار کنسرت به این اداره ارسال شده که در حال بررسی برای صدور مجوز است.

وی با اشاره به طرح خواهرخواندگی شهر سبزوار با شهر هراتافغانستان عنوان کرد: این طرح به تصویب شورای فرهنگ و عمومی شهرستان و استان خراسان رضوی رسیده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار با اشاره به برگزاری بزرگداشت مرحومشریعتی در یک چارچوب مدون و با همکاری خانواده ایشان گفت: امسال برنامه ریزی شد تا سالگرد درگذشت استاد حمید سبزواری در روز 22 خرداد در محل مزار ایشان برگزار شود.

علی‌آبادی افزود: با توجه به وجود آرامگاه استاد سبزواری در سبزوار دبیرخانه سرودهای انقلابی در این شهرستان مستقر می‌شود و علاوه بر برگزاری ویژه برنامه‌های این جشنواره نشان ملی حمید به برترین شاعر کشور در عرصه انقلاب و مقاومت اهدا می‌شود.

انتهای پیام/

R41347/P41362/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی بعد از ظهر یکشنبه در نشست هماهنگی مراسم سوم خرداد، سالروز آزادی سازی خرمشهر عنوان داشت: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر نقطه عطفی بر پیروزی‌های ایران در هشت سال دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ رزمنده از بخش مرکزی تنگستان در عملیات بیت المقدس آزاد سازی خرمشهر حضور داشتند تصریح کرد: حضور مردم در عرصه‌های مختلف در دفاع از دستاوردهای انقلاب سبب خنثی شدن بسیاری ازتوطئه‌های دشمنان شد و عملیات بیت‌المقدس آزادسازی خرمشهر یکی از مهمترین عملیات‌های دفاع مقدس و برگ زرینی در ثبت شجاعت رزمندگان اسلام است.

فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: حماسه فتح خرمشهر مرهون مقاومت مردم، ایستادگی و از خودگذشتگی رزمندگان است و آنان بازیگران اصلی این رویداد تاریخی در برابر ارتش متجاوز رژیم بعث عراق است.

وی آزادسازی خرمشهر را حاصل تدبیر امام راحل و توکل رزمندگان اسلام به خدا و امدادهای غیبی عنوان و یادآور شد: رزمندگان اسلام تنها با پشتوانه معنوی، اتحاد، یکدلی، مقاومت و ایستادگی توانستند در برابر دشمن پیروز شوند و خرمشهر را با عملیات ۲۰ روزه به آغوش میهن باز گردانند.

لطفی اضافه کرد: پیام برگزاری سالروز فتح خرمشهر باید با ۲ هدف صورت گیرد که یک برنامه تجلیل از کسانی است که در عملیات بیت المقدس آزاد سازی خرمشهر و پیام دیگر انتقال دفاع، مقاومت و ایثار گری رزمندگان هشت دفاع مقدس به نسل جوان باید باشد که با همراهی، همکاری و تعامل مناسب در حوزه مرکز شهرستان و پشتیبانی رزمندگان و بسیجیان برنامه محتوایی خوبی برگزار شود.

فرماندار تنگستان از دستگاه‌های اجرایی در شهرستان خواست تا با همکاری و همراهی بیشتر با سپاه زمینه برگزاری هرچه بهتر مراسم سوم خرداد آزاد سازی خرمشهر را با حضور گسترده مردم در شهرستان فراهم آوردند.

کد خبر 6097483

دیگر خبرها

  • انتقال دبیرخانه دائمی مُد زاگرس به لرستان
  • برگزاری جلسه کارگروه مشارکت و میراث فرهنگی در شهرستان اشنویه    
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی در ارومیه برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • حمید نیلی مدیرکل جدید هنرهای نمایشی شد
  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • نمایشگاه کتاب؛ بهترین فرصت برای ارتباط‌ فرهنگ‌های بومی
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند