Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@23:26:30 GMT

شکایت تهیه‌کننده «زندگی و دیگر هیچ» از پخش‌کننده

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۱۲۶۵۶

شکایت تهیه‌کننده «زندگی و دیگر هیچ» از پخش‌کننده

ابراهیم شفیعی تهیه‌کننده و کارگردان مستند «زندگی و دیگر هیچ» از مجتبی بیطرفان پخش کننده این اثر شکایت کرد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - ابراهیم شفیعی تهیه‌کننده مستند «زندگی و دیگر هیچ»‌ با محوریت زندگی داریوش اسدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی مشرق گفت: در پی کارشکنی‌های مجتبی بیطرفان مدیر موسسه فرهنگی فیلمسازی بیطرف فیلم که مسئولیت تکثیر و توزیع این مستند در شبکه نمایش خانگی را بر عهده داشت از وی شکایت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به کارشکنی‌های مجتبی بیطرفان که در 12 مورد مرتکب خلاف شده و حتی در بخش تکثیر و توزیع فیلم مستند «زندگی و دیگر هیچ» نیز به تعهدات خود پایبند نبوده است شکایت خود را به وزارت ارشاد و انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلم‌سازی ایران ارائه کردم و در انتظار اعلام نتیجه آن هستیم.

به گفته تهیه‌کننده «زندگی و دیگر هیچ»، مجتبی بیطرفان از راه‌های مختلف اقدام به اغفال کردن و فریب عوامل تولیداین مستند را داشته که در این راه از هیچ تلاشی دست نکشیده و با راههای مختلف موفق به این کار شد و حتی با مجوز فیلمسازی در جهت توزیع این مستند در شبکه نمایش خانگی اقدام کرد که خود گویای تخلف دیگری است.

شفیعی اضافه کرد: یکی دیگر از تخلفات مجتبی بیطرفان این است که با توافق انجام شده قرار بود فیلم مستند «رندگی و دیگر هیچ» پس از رونمایی و اکران خصوصی، در اختیار شبکه نمایش خانگی قرار بگیرد که حتی در این زمینه هم کارشکنی‌ها و بدعهدی‌هایی صورت گرفت و سرنوشت این فیلم را نابود کرد.

کارگردان «زندگی و دیگر هیچ» تصریح کرد: تمامی اقدامات قانونی برای تخلفات انجام شده از سوی مجتبی بیطرفان مدیر موسسه فرهنگی فیلمسازی بیطرف فیلم انجام شده و امیدوارم که وزارت ارشاد راهی برای نجات شبکه نمایش خانگی از دست این گونه افراد چاره اندیشی کند تا تولید این گونه فعالیت‌های فرهنگی به نابودی کشانده نشود.

مستند «زندگی و دیگر هیچ» در ۷۵ دقیقه به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم شفیعی و تهیه‌کنندگی ابراهیم شفیعی و حمایت فرش اعیان تهیه و تولید شده است.

این مستند به روایت زندگی هفتاد ساله هنرمند پیشکسوت داریوش اسدزاده و فعالیت‌های هنری وی می‌پردازد که در شهرهای مختلفی چون تهران، شیراز و کاشان تصویربرداری شده است.

در این مستند، بازیگران شاخص و مطرحی چون علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، اکبر عبدی، حسن پورشیرازی، محمد کاسبی، علیرضا خمسه، امین‌الله رشیدی، علی اوسیوند، نادر سلیمانی، علیرام نورایی و کامران تفتی حضور داشته‌اند و اجرای صدای آن بر عهده ماهان شجاعی است.

مستند «زندگی و دیگر هیچ» پیش از این در جشنواره مریدای مکزیک مورد تقدیر قرار گرفته و همچنین در جشنواره فیلم سینما حقیقت، ونکوور کانادا و سانتیاگو شیلی حضور داشته است.

عوامل این فیلم عبارتند از: کارگردان و نویسنده ابراهیم شفیعی، مشاور کارگردان علی شاه‌ حاتمی، مدیر تصویربرداری: مجید طرقی، تصویربردار: تیام کیانی، تدوین: میثم بستانی، آهنگساز: اکبر بلالی، طراح صحنه و لباس: وحیده بخشی، طراح گریم: مرجان یاری، صدابردار: جلال سعادت، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: ابوالفضل نعمتی، مدیر تولید: میلاد عسگریان، مجری طرح: ندا مردانی، مشاور رسانه‌ای: فرانک‌ قنبری و صدای ماهان شجاعی.

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۲۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات هیئت کشتی استان تهران قانونی اعلام شد

انتخابات هیئت کشتی استان تهران با رد شکایت مطرح شده، قانونی اعلام شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت فدراسیون کشتی در این مورد نوشت: «رئیس برکنار شده هیئت کشتی استان تهران که تاکنون بیش از 10 شکایت از فدراسیون کشتی داشته و اکثر آنها نیز از طرف دادگاه رد شده است، در یکی از شکایت‌های خود به قانونی بودن مجمع انتخابات هیئت کشتی استان تهران اعتراض داشت که بر اساس رأی صادر شده از شعبه 45 دیوان عدالت اداری، این شکایت رد و انتخابات قانونی اعلام شد».

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!
  • گل مجتبی فخریان به استقلال (استقلال 3-2 شمس آذر)
  • اعلام رای کمیته انضباطی درباره شکایت ذوب‌آهن از پرسپولیس
  • اهدا ۴۲ هزار سی سی خون در بیضا
  • ضرب العجل دستگاه قضا برای حل ترافیک در ایست و بازرسی خنجی بندرخمیر
  • انتخابات هیئت کشتی استان تهران قانونی اعلام شد
  • مجتبی ذوالنوری: کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی
  • مجتبی ذوالنوری: کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند /با سلبریتی‌ها و هنجارشکن های متعمد برخورد تند می شود
  • قابی کمتر دیده شده از رهبر انقلاب | تصویر به‌جامانده از بارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام | عکس