Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر یادبود شهدای حملات تروریستی تهران در سارایوو در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین با استقبال قابل توجه مقامات و شخصیت‌های بوسنیایی و دیپلمات‌های مقیم رو به رو شد.

به گزارش ایسنا، هم‌زمان با مراسم تشیع پیکر شهدای حادثه تروریستی تهران، روز جمعه سفرا و دیپلمات‌ها، شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مقیم در سارایوو با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران نوشته‌های خود را در دفتر یابود سفارت کشورمان ثبت و این حادثه تروریستی را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفرا و دیپلمات‌های کشورهای ژاپن، هلند، سوئد، واتیکان، اسپانیا، مجارستان، اوکراین، اسلوواکی، اسلوونی، پاکستان، اتریش، روسیه، فلسطین، چک، رومانی، مالزی و ترکیه ضمن حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو و اعلام پیام تسلیت دولت‌های متبوع خود، دفتر یادبود شهدای این حادثه جانگذار را امضاء کردند.

مقامات ارشد سیاسی بوسنی نظیر شفیق جعفروویچ رئیس مجلس نمایندگان بوسنی، کاپیتانوویچ دستیار ارشد وزیر خارجه، دستیار بین‌الملل نخست‌وزیر، مشاور وزیر صنعت و شهردار سابق سارایوو نیز با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین دفتر یادبود را امضاء و تسلیت خود را به خانواده‌های شهدا، مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران ابراز کردند.

هم‌چنین حسین کاوازوویچ رئیس العلمای بوسنی، شفیق جعفروویچ رئیس مجلس نمایندگان، باریشاچولاک رئیس مجلس اقوام، میلوراد دودیک رئیس‌جمهور صربسکا، رفعت اشکرلی رئیس دانشگاه سارایوو، ادین موشیچ رئیس پارلمان نمایندگان فدراسیون، ملیکا محموتبگوویچ معاون رئیس‌جمهور فدراسیون و تعدادی دیگر از مقامات بوسنیایی با ارسال پیام‌های کتبی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو حوادث تروریستی تهران را محکوم و با خانواده‌های شهدا، ملت و دولت ایران ابراز همدردی کردند.

پیش‌تر نیز در مراسم افطار سفارت کشورمان در سارایوو باقر عزتبگوویچ عضو مسلمان شورای ریاست جمهوری و رهبر حزب اقدام دمکراتیک، صفت سوفتیچ نائب رئیس مجلس اقوام، عادل عثمانوویچ وزیر امور مدنی، رامیز سالکیچ معاون رئیس جمهور صربسکا، ادین موشیچ رئیس پارلمان فدراسیون، حسن چنگیچ رئیس پارلمان جامعه اسلامی و شمس‌الدین ددیچ وزیر کشاورزی فدراسیون بوسنی و هرزگوین در دیدار با سفیر کشورمان حوادث تروریستی اخیر در تهران را محکوم و شهادت تعدادی از هموطنان بی‌گناه را تسلیت گفتند.

رئیس حزب برای بوسنی، معاون بین‌الملل جامعه اسلامی، مسوولان انجمن مادران سربرنیتسا و قربانیان جنگ، انجمن حمایت از فلسطین، انجمن دوستی ایران و بوسنی، مسئولین و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، جمعی از روسا و اساتید دانشگاهی نیز از دیگر شخصیت‌های بوسنیایی بودند که در طول دو روز گذشته ضمن محکوم کردن اقدام کور تروریست‌های افراطی در تهران، مراتب همبستگی خویش را با دولت و ملت ایران ابراز کرده‌اند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین به منظور گرامیداشت یاد شهدای حملات تروریستی تهران، روز جمعه ۱۹ خردادماه، اقدام به گشایش دفتر یادبود در محل سفارت کشورمان در شهر سارایوو کرده است.

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۲۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله‌ی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران و مخالفان پاسخ ایران

محمدحسین واحدی؛ اخیرا بعد از اینکه اسرائیل (رژیم) به سفارت ایران حمله کرد و باعث تخریب کل سفارت ایران شد. تمام کشور‌های مطرح دنیا در سازمان ملل و شورای امنیت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. اما به سبب اینکه یهودیان در جهان و سازمان‌های بین المللی نفوذ زیادی دارند این امر راه به جایی نبرد. حتی کشور‌های غربی به ناحق طرف اسرائیل را گرفتند با این حال مشکلات ایران صرفا در حوزه‌های سیاست خارجی نیست.

در داخل ایران نیز افراد و جریان‌های به ظاهر روشنفکر منتقد هرگونه پاسخ ایران بودند؛ که با حمله‌ی مستقیم ایران به اسرائیل (رژیم) که دستاورد‌های زیادی داشت به شدت مخالفت کردند و حتی تا جایی پیش رفتند که قدرت نظامی ایران را به دروغ ضعیف شمردند؛ و جمهوری اسلامی تا آمد به حق با برخی از این افراد طبق قانونی و تشکیل دادگاه برخورد کند برخی از مردم و جریان‌هایی که حامی اسرائیل (رژیم) هستند. از آن‌ها دفاع کردند مانند اپوزیسیون و اعراب خود فروخته و تنها منطق نامعقول شان این است که، چون جمهوری اسلامی دشمن شان می‌پندارند باید از این رژیم حمایت کنند.

هرچه که می‌اندیشم می‌بینم که جامعه ایران چقدر به قهقرا رفته که دشمن خود را دوست خود قلمداد می‌کند؛ و اینجا من این مجوز را به جمهوری اسلامی می‌دهم که با این افراد و جریانات به شدت برخورد کند. زیرا که ما همان طور که در غزه شاهد بودیم اسرائیل هیچ‌ملاحظه‌ای را نمی‌کند و تا کنون به اندازه سه بمب هسته‌ای بر سر مردم غزه بمب ریخته است. چه برسد به ایران که این حکومت آن را دشمن اصلی خود می‌داند و اگر به ایران حمله ور شود چه کار‌ها که نمی‌کند.

زمانی که ایران مستقیم به اسرائیل(رژیم) حمله کرد مردم فلسطین خوشحال بودند و می‌گفتند اولین روزی است که هیچ جنگنده اسرائیلی بر آسمان ما مشاهده نمی‌شود. شما عمق ماجرا را نگاه کنید حالا این جماعت به ظاهر اصلاح طلب و روشنفکر با هر گونه اقدام بازدارنده که مخالفت می‌کنند. در حمله اکتبر نیز می‌گفتند حماس نباید حمله می‌کرد به اسرائیل در صورتی که اگر این عملیات صورت نمی‌گرفت. تمام کشور‌های عربی با اسرائیل عادی سازی می‌کردند که در این صورت ملت فلسطین تنها می‌ماند اگر بخواهیم ایران را فاکتور بگیریم.

این جماعت لیبرال و طرفدار مکتب سازه انگاری طوری صحبت می‌کنند انگار در دنیا روابط بر اساس قدرت نیست و بر اساس روابط حسنه جریان دارد. به فرض مثال اگر بتوان  طبق این نظریه به طور سازنده با دیگر کشور‌های  دنیا تعامل کرد. اما در مورد اسرائیل که یک حکومتی مبتنی بر زور است که هیچ توجهی به قواعد بین المللی ندارد چگونه می‌توانند عمل کنند.

حمله اخیر ایران بزرگترین حمله موشکی و پهپادی در دنیا بود که نظیر نداشت و به نوعی مقابل به مثل ایران بود. صبر استراتژیک ایران نیز  با حمله اسرائیل به سفارت ایران و با به شهادت رسیدند هفت سردار ایرانی به سر رسید؛ و ما شاهد دوران جدیدی از تقابل ایران و اسرائیل (رژیم) پس از عملیات ۷ اکتبر هستیم؛ و این دستاورد غیرقابل انکاری است که برخی‌ها قصد کوچک شمردن آن را دارند.

دیگر خبرها

  • امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله‌کننده به بخش کنسولی
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان
  • حمله‌ی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران و مخالفان پاسخ ایران
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی