Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، «علی یزدانی» امروز (شنبه) در جریان بازدید از زیرساخت های عمرانی سه شهرک صنعتی «نصیرآباد»، «بهاریه» و «قلعه میر» در رباط کریم واقع در غرب استان تهران، در نشستی با جمعی از کارآفرینان و صنعتگران این شهرستان، مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی دولتی و غیردولتی و موانع پیش روی تولید را در این شهرستان بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: تعامل بین دستگاه‌های مختلف را فرمانداری به‌عنوان نماینده عالی دولت در منطقه ایجاد می‌کند؛ بنابراین بخشی از مشکلات این شهرک باید در خود شهرستان حل شود.
یزدانی با اشاره به لزوم تقویت امکانات زیربنایی شهرک صنعتی نصیر آباد گفت: تصفیه‌خانه شماره یک این شهرک صنعتی با تلاش جمعی در مسیر مطلوبی قرار گرفته و عملیات اجرایی طرح توسعه آن نیز به‌زودی آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به قرارداد ممیزی HSEE با دانشگاه تهران برای تهیه گزارش از وضعیت ایمنی واحدهای صنعتی، افزود: این قرارداد اقدام بسیار شایسته‌ای است و باید مورد به مورد در بنگاه‌ها اجرایی و مورد پایش قرار گیرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که پروژه «بازچرخانی پساب» یکی از سیاست‌های اصولی امسال سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است، اضافه کرد: این پروژه در شهرک صنعتی نصیر آباد نیز به‌عنوان یک شهرک جامع باید اجرایی شود.
یزدانی با اشاره به بحث سیمای شهری شهرک‌های صنعتی، بر لزوم اقدامات جدی در این راستا تأکید کرد و گفت: افراد دارایی خود را به این منطقه آورده‌اند و شهرک صنعتی به‌عنوان محیط زندگی صنعتگران باید محیط شادابی باشد.
وی در ادامه با تأکید بر لزوم زیباسازی مسیرهای دسترسی در شهرک‌های صنعتی افزود: به‌غیر از نام یک شهرک که هویت آن را تشکیل می‌دهد، مواردی همچون تابلوی ورودی، مسیرهای دسترسی و آراستگی مناظر نیز بخشی از هویت شهری است و برای جذب سرمایه‌گذاران لازم است بهسازی و مرتب شوند.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ابراز امیدواری کرد تا مشکلات حقوقی و معارضان این شهرک با همکاری دستگاه‌های مربوطه برطرف شوند.
یزدانی در ادامه با بازدید از شهرک‌های صنعتی غیردولتی بهاریه و قلعه میر، در نشست مشترک با اعضای هیات امناء این شهرک‌ها، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، همه شهرک‌های صنعتی، اعم از دولتی و غیردولتی از حریم شهرها مستثنی بوده و به استناد قانون، همه شهرک‌های غیردولتی از مزایای شهرک‌های دولتی برخوردار می شوند.
وی با تأکید بر اهمیت شهرک‌های صنعتی غیردولتی شهرستان رباط کریم، تصریح کرد: در دو شهرک بهاریه و قلعه میر افزون بر یک هزار و 300 واحد صنعتی با اشتغال 10 هزار نفری فعالیت می‌کنند که این تعداد شاغل در سطح کشور بی‌نظیر است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور برنامه‌های متنوعی را به منظور صیانت از بنگاه‌های صنعتی با نگاه صادراتی ابلاغ کرده است، یادآوری کرد: مسوول پنج مورد از این برنامه‌ها در کشور، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.
یزدانی با اشاره به مشکلات مربوط به اراضی خالی در این شهرک‌ها اظهار کرد: مصوبه تازه دولت تکلیف را روشن کرده است و این موضوع در کارگروه شهرسازی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و سازمان حفاظت محیط زیست نیز مطرح و در دستور کار قرار دارد.
یزدانی در پایان بر تمهید مقدمات برگزاری انتخابات مجامع عمومی برای تشکیل شرکت‌های خدماتی در شهرک‌های صنعتی غیردولتی شهرستان رباط کریم تأکید کرد.
به گزارش ایرنا، این مقام مسئول پیشتر عنوان کرده بود، سال گذشته احیای هفت هزارو 500 صنعتی تکلیف ما بود و امسال در پیشنهاد وزارتخانه احیای 10 هزار بنگاه راکد و کم ظرفیت در دستور کار قرار گرفته و پنج هزار بنگاه نیز نوسازی خواهند شد.
وی اظهار کرد: علاوه بر بنگاه های راکد بیش از 13 هزار طرح صنعتی بالای 60 درصد در کشور داریم که اگر همت کنیم می توانیم این طرح ها را به اشتغال برسانیم.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام** 3065 **1561** تنظیم: محمد ملک دار ** انتشار:مژگان توانا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۳۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان یاری‌رسان مدیریت شهری اهواز + فیلم

سرپرست سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان گفت: تجهیزات سازمان خدمات موتوری در شهر اهواز حضور دارند و با توجه به وجود آبگرفتگی در نقاط مختلف این شهر، تحت فرماندهی مدیریت بحران شهر اهواز، به ارائه خدمات می‌پردازند.

هادی اسحاقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به نزول رحمت الهی در چند روز اخیر در شهر اصفهان و برخی دیگر از کلان‌شهرها، ناوگان سازمان خدمات موتوری در آماده‌باش قرار داشته است و در صورتی که آبگرفتگی یا مشکلی در سطح شهر اصفهان وجود داشته باشد در کوتاه‌ترین زمان به ارائه خدمات خواهد پرداخت.

وی افزود: این سازمان با توجه به رسالت خود و لزوم یکپارچگی و ایجاد وحدت در کشور، همیشه در صورت بروز بحران در نقاط مختلف کشور و لزوم حضور جهت ارائه خدمات و کمک به مدیریت بحران، در صحنه حضور داشته و سعی کرده است تجهیزات خود را در مواقع بحران در کشور بسیج کند.

سرپرست سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به بارندگی سیل‌آسا در استان خوزستان و شهر اهواز، در ساعات پایانی روز پنجم فروردین درخواست اعزام تجهیزات از طرف مدیریت شهری اهواز از اصفهان صورت گرفت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تیم بحران سازمان خدمات موتوری تشکیل جلسه داد و با ارتباط‌گیری با مدیریت شهری اهواز مشکلات موجود مشخص و نیازهای تجهیزاتی جهت جلوگیری از بحران و رفع آبگرفتگی معابر این شهر تعیین و همان شب ناوگان و تجهیزات مورد نیاز رهسپار شهر اهواز شدند و از صبح روز ششم فروردین در شهر اهواز به خدمت‌رسانی پرداختند.

وی ادامه داد: از صبح ششم فروردین تجهیزات سازمان خدمات موتوری در شهر اهواز حضور دارند و با توجه به وجود آبگرفتگی در نقاط مختلف این شهر، تحت فرماندهی مدیریت بحران شهر اهواز، به ارائه خدمات می‌پردازند و تا موقعی که آبگرفتگی این شهر به طور کامل رفع نشود و نیاز به حضور در این شهر باشد، نیروهای سازمان خدمات موتوری در این شهر حاضر خواهند بود.

کد خبر 740160

دیگر خبرها

  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان یاری‌رسان مدیریت شهری اهواز + فیلم
  • صنعت نفت با اقدام‌ جهادی به صنعتی پویا بدل شد
  • صنعت نفت با اقدام‌های جهادی به صنعتی پویا بدل شد
  • ۱۶۱۷ پرونده تخلف صنفی ویژه نوروز ۱۴۰۳ در قم تشکیل شد
  • توسعه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش غیردولتی در سال ۱۴۰۳
  • تشکیل پرونده تخلف برای ۳ واحد خبازی در قائمشهر
  • ۲۸ پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف در زابل تشکیل شد
  • شناسایی ۴ واحد صنفی گرانفروش در تنکابن
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سازمان فاوا شهرداری مشهد