Web Analytics Made Easy - Statcounter


نخستین رویداد تولید محتوای دیجیتال قرآنی با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.

به گزارش بی‌باک، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) امسال نیز با استقبال گسترده مردم برگزار شده است اما تفاوتی عمده با دوره‌های پیشین خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنگ و بوی نمایشگاه امسال خبر از برگزاری یک رویداد فناورانه می‌دهد و دانشگاهیان و حوزویان جوان در یک رویداد فناورانه آن‌هم در عرصه تولید محتوای دیجیتال قرآنی به رقابت می‌پردازند.

پیش از این نیز اما رویدادهای رقابتی در حوزه تولید محتوای دیجیتال با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشجویان برگزار شده است، اما این رویداد تفاوتی عمده با دیگر رویدادها دارد وتولید محتوا در این رقابت از جنس قرآنی و سبک زندگی دینی است.

به گفته پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری این ماراتن در عرصه تولید محتوای دیجیتال حوزه قرآن از ۱۸ خردادماه سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کار خود را با حضور ۳۰ تیم متشکل از دانشگاهیان و حوزویان در موضوعاتی چون قرآن و سبک زندگی، قرآن و معارف اسلامی، قرآن و کارآفرینی و رزق حلال، قرآن و هنراسلامی آغاز کرده است و بامداد ۱۹ خردادماه سال جاری به نقطه پایان رسید.

فرصتی برای یادگیری و کسب تجربه در عرصه محتوای دیجیتال قرآنی

پرویز کرمی، هدف اصلی این رویداد را استعدادیابی، آموزش، ترویج و فرهنگ‌سازی برای ورود فعالان عرصه تولید محتوا به حوزه کسب و کارهای دیجیتال در حوزه قرآنی عنوان کرد و گفت: با برگزاری این رویداد قرآنی در عرصه تولید محتوا، تیم‌های نوپا خود را در معرض آموزش، رقابت و تجربه قرار می‌دهند تا در مسیر ایجاد یک کسب و کار فناورانه قرار بگیرند که بر همین اساس انتظار می‌رود ظرف ۳ ماه آینده و بر مبنای رشد فعالان این رویداد ضمن ایجاد شدن حدأقل ۲۰ شغل تا پایان امسال ۳ مورد از این کسب و کارها به بلوغ لازم برای حضور در عرصه کسب و کار رسیده باشند.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری با اشاره به ضرورت ایجاد آمادگی لازم جامعه برای حرکت جامعه به سوی اقتصاد دانش‌بنیان و مبتنی بر توانمندی‌های نیروی انسانی جوان و تحصیل‌کرده افزود : حمایت از کسب و کارهای نوپا و رویدادهای کارآفرینی یکی از اقدامات معاونت علمی و فناوری در راستای فرهنگ‌سازی عمومی به منظور ورود به این فضاست و بر همین اساس، ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، با همکاری مرکز توسعه رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت دانش‌بنیان آینده‌پژوهان ابر زندگی ورود به عرصه تولید محتوای دیجیتال قرآنی را با برگزاری این رویداد مورد توجه قرار داده است.

مشاور معاون علمی و فناوری با اشاره به این‌که تیم ها پس از آغاز رقابت در باید مستندات و دستاوردهای خود را به داوران رویداد ارئه دهند. اظهار کرد: پس از داوری بر اساس مستندات ارائه شده توسط تیم‌ها و راهبر هر تیم، امتیاز کسب می‌کنند و در نهایت ۸ تیم نخست به منظور هدایت و شکل‌گیری کسب و کار فناورانه در مرکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها مستقر می‌شوند علاوه بر این حمایت، ۳ تیم برتر این رویداد نیز حمایت‌های تسهیلاتی و مالی دریافت خواهند کرد.

کرمی، به بازار ۳۵هزار میلیارد یورویی تولید محتوای دیجیتال اشاره کرد و افزود: با توجه به این‌که جمعیت کشر کشورمان حدوداً یک درصد جمعیت جهان است باید بتوانیم سهم یک درصدی خود را از بازار تولید محتوای دیجیتال که رقمی معادل ۱۴۵ هزار میلیارد تومان است کسب کنیم این در حالی است که اکنون درآمدهای حاصل از این بازار ۳۵ هزار میلیارد تومان است که حدودا صدهزار میلیارد تومان کمتر درآمد داریم.

وی با بیان این‌که ظرفیت بازار تولید محتوای دیجیتال، توجه به ظرفیت نیروی انسانی و سهم موضوعی ضرورت تلاش مضاعف در این زمینه را دوچندان می‌کند، اظهار کرد: تولید محتوای محتوای دیجیتال در بازار رقابتی امروز یکی از ظرفیت‌های ارزنده و امکانی بسیار خوب برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی به شمار می‌رود.

ایجاد زمینه تولید محتوای دیجیتال حلال

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با بیان این که ورود به حوزه تولید محتوای دیجیتال قرآنی، برای ما هم اجری دنیوی و نیز اجری اخروی دارد گفت: بازنشر و انتشار فرهنگ مسائل دینی، قرآنی و اعتقادی ما اجر اخروی این امر و ایجاد کسب و کار و درآمدزایی از طریق محتوای حلال برای ایران و همچنین بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر پهنه‌ی خاکی است که این امر می‌تواند زمینه‌ساز توسعه، نشر و ارتقای فرهنگ اسلامی باشد.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۳۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل امام حسنی ها رویداد قرآنی بزرگ و غرور آفرین بود

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص برگزاری جشن محفل امام حسنی‌ها که روز گذشته در مجموعه ورزشی آزادی تهران برپا شد، گفت: من هم توفیق پیدا کردم و به همراه خانواده ام در جشن و محفل امام حسنی ها حضور پیدا کردم.

وی‌افزود: به تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این محفل قرآنی خدا قوت می‌گویم.

وی‌افزود: امروز رییس جمهور هم در جلسه دولت از دست اندرکاران برگزاری این برنامه و مردمی که این چنین پر شور جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) را برگزار کردند، تشکر کردند.

بهادری جهرمی اظهار کرد: محفل و رویداد قرآنی بزرگی در جامعه اسلامی برگزار شد که هم پر شور و هم غرور آفرین بود.

کد خبر 6063549

دیگر خبرها

  • معرفی نخستین موبایل‌های دوربین‌دار جهان
  • محفل امام حسنی ها رویداد قرآنی بزرگ و غرور آفرین بود
  • خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
  • بومی سازی فناوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • لونر-پورشه میکست ؛ اگر تصور می کنید فناوری هیبرید در خودرو یک رویداد جدید است! (+تصاویر)
  • لونر-پورشه میکست ؛ اگر تصور می کنید فناوری هیبرید در خودرو جدید است! (+تصاویر)
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال
  • شرکت‌های فناوری جعل عمیق ساخته شده توسط هوش مصنوعی را شناسایی کنند
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال در سال گذشته