Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ با اتفاقات، حواشی و اخبار گوناگونی در عرصه فرهنگ و هنر روبه‌رو بود که مهم‌ترین آن را می‌توان ولادت امام حسن مجتبی (ع) و اخبار مربوط به جدیدترین اثر سینمایی پوران درخشنده دانست. به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، مهم‌ترین اخبار روز بیستم خرداد را برکات وجودی امام حسن مجتبی (ع)، دعا و نماز روز پانزدهم ماه رمضان و اخبار مربوط به جدیدترین اثر سینمایی پوران درخشنده تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


**نماز و دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان/ ترویج سفره‌های افطاری ساده بین خانواده‌ها
یک کارشناس علوم قرآنی با اشاره به نماز و دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان، بر ترویج هرچه بیشتر سفره‌های ساده افطاری بین خانواده‌ها تأکید کرد.

محمدطا‌ها مرادی کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگیخبرگزاری میزان گفت: یکی از مهم‌ترین اعمال ارزشمندی که می‌توان در ماه مبارک رمضان انجام داد، افطاری دادن به روزه‌داران است.
وی ادامه داد: حضرت محمد (ص) دربارهثواب افطاری دادن فرمود: ه‌اند: اگر کسی به روزه‌داری افطاری دهد، ثواب عمل روزه و هر عمل نیکی که در آن روز توسط روزه‌دار انجام شده را بدون آنکه از اجر روزه‌دار چیزی کم شود، از آن خود کرده است.
این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: هرچقدر به ماه رمضان‌های سال‌های گذشته نگاهی می‌اندازیم، متوجه می‌شویم که این سنت نیکو در گذشته پررنگ‌تر بوده و افراد برای افطاری دادن به روزه‌داران همواره در تکاپو بودند در حالی‌که این موضوع امروز کم‌رنگ‌تر شده است.
وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: کم شدن دورهمی‌ها در ضیافت افطار با توجه بیشتر به تجملات و زرق و برق‌های دنیوی ارتباط مستقیم دارد چرا که سفره‌های ساده و به اصطلاح آسان افطاری است که می‌تواند موجب گردهم جمع شدن اعضای خانواده در ماه میهمانی خدا شود.
مرادی افزود: امیدواریم مردم عزیز کشورمان با ساده برگزار کردن دورهمی‌های خانوادگی، سنت نیکو و ارزشمن صله ارحام را هرچه بیشتر زنده نگاه دارند چرا که بر اساس آنچه در روایت‌ها آمده، صله رحم باعث افزایش عمر می‌شود.
برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.
**پوران درخشنده هیس پسر‌ها فریاد نمی‌زنند را می‌سازد
کارگردان "بچه‌های ابدی" گفت: در حال حاضر مساله مهم برای من اکران زیر سقف دودی است، اما پس از پایان اکران زیر سقف دودی مراحل تولید فیلم "هیس پسر‌ها فریاد نمی‌زنند"را آغاز می‌کنم.

پوران درخشنده نویسنده و کارگردان سینما در گفت و‌گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص گلایه‌های خود در مورد زمان اکران فیلم زیر سقف دودی گفت: ابتدا قرار بر اکران زیر سقف دودی در اکران عید فطر بود، ولی شورای صنفی نمایش با توجه به کف فروش فیلم قبلی اکران زیر سقف دودی را دو هفته زودتر شروع کرد و من به همین قضیه اعتراض کرده بودم.
وی ادامه داد: پس از آن طی صحبت‌هایی که با شورای صنفی انجام شد، خوشبختانه این دو هفته جزو زمان اکران فیلم زیر سقف دودی محسوب نمی‌شود. در هرصورت این فیلم نوعی مساله اجتماعی را روایت می‌کند و مثل فیلم‌های کمدی نیست که هر زمانی بتوانند اکران شوند.
برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.
** کار کثیف به جشنواره فیلم فجر می‌رود/فیلم جدید معصومی در مرحله صداگذاری و تدوین است
کارگردان فیلم پاکباخته گفت: به امید خدا تلاش داریم تا فیلم "کار کثیف" را تا اواسط دی ماه آماده نمایش کنیم و این فیلم در اولین گام در سی‌ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در خواهد آمد.

خسرو معصومی نویسنده و کارگردان سینما در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص آخرین مراحل ساخت فیلم "کار کثیف" گفت: در حال حاضر فیلم "کار کثیف" مراحل صداگذاری و سینک صدا را پشت سر گذاشته و وارد مرحله تدوین شده است. برای تدوین این اثر شخص خاصی انتخاب نشده و به محض ثبت قرارداد تدوین هم آغاز می‌شود.وی درباره مضمون این فیلم اظهار داشت: این فیلم با محوریت بیکاری و مشکلات مهاجرت ساخته شده و سعی داشتیم در همین مضمون مشکلی اجتماعی را مورد بحث قرار دهیم.کارگردان فیلم "پاکباخته" درباره بازیگران این فیلم تصریح کرد: در این فیلم لوون هفتوان، الهام نامی، مسعود فروتن، شاهرخ فروتنیان و پدرام شریفی به ایفای نقش می‌پردازند و در بخش‌های ترکیه چند تن از بازیگران ترکیه‌ای هم در فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.وی درخصوص زمان پایان مراحل پس از تولید این اثر افزود: به امید خدا تلاش داریم تا فیلم را تا اواسط دی ماه آماده نمایش کنیم و این فیلم در اولین گام در سی‌ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در خواهد آمد.برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.
** لقب‌های امام حسن مجتبی (ع) / امام دوم از مرگ و روز حساب بسیار یاد می‌کردند
یک کارشناس مذهبی با اشاره به لقب‌های امام حسن مجتبی (ع)، گفت: امام دوم (ع) از مرگ و روز حساب بسیار یاد می‌کردند. یک کارشناس مذهبی با اشاره به لقب‌های امام حسن مجتبی (ع)، گفت: امام دوم (ع) از مرگ و روز حساب بسیار یاد می‌کردند.

سلمان محمدی کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگیخبرگزاری میزان گفت: در زمان پیامبر اکرم (ص) برای فرزندان متولد شده، کنیه و لقب‌هایی انتخاب می‌کردند که بر این اساس، کنیه امام حسن مجتبی (ع) را پس از ولادت ایشان، ابومحمد نهادند و این تن‌ها کنیه دومین اماممان است.
وی ادامه داد: فرزند بزرگوار حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) همچنین لقب‌هایی مانند «سبط»، «سید»، «زکی» و «مجتبی» دارند که «مجتبی» از تمامی لقب‌ها مشهورتر است.
این کارشناس مذهبی اظهار کرد: امام حسن مجتبی (ع) از نظر اخلاقی و ظاهری، شباهت بسیاری به پیامبر اکرم (ص) داشتند و علاوه بر شمار بسیاری از ویژگی‌های ظاهری که باعث شباهت هرچه بیشتر این حضرت به جد بزرگوارشان می‌شد، در بسیاری از رفتار‌ها و حتی خصوصیت‌های اخلاقی نیز به ایشان شبیه بودند.
وی در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: امام حسن مجتبی (ع) بسیار از مرگ، قبر و روز حساب یاد می‌کردند و با اخلاص در روند اعمال عبادی خود، همواره نمازشان را با توجه هرچه بیشتر به پروردگار به جای می‌آوردند. بر اساس آنچه در منابع مختلف به آن اشاره شده، امام حسن (ع) در زمان خودشان، عابدترین و بی‌اعتناترین مردم به زیور دنیا بودند.
برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت

** نماز جمعه اهل سنت بندرعباس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس ؛ شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس، با اشاره به نزدیک شدن به ایام حج، بر اهمیت توجه به این فریضه الهی تاکید کرد.
** نماز جمعه میناب
حجت الاسلام علی رنجبری امام جمعه موقت میناب با گرامیداشت روز کارگر و معلم گفت: علم و دانش آشکارترین وسیله برای عزت و قدرت کشور است.
** نماز جمعه بندرلنگه
حجت الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه بندرلنگه گفت: صیانت از ارزش‌های فرهنگی، اسلامی و ملی کشور وظیفه همه مردم است و نقش بانوان در اعتلای جامعه و ارتقاء فرهنگ دینی و مذهبی بسیار تاثیر گذار است.
** نماز جمعه اهل سنت بندرلنگه
شیخ محمد حسین محمدی خطیب نماز جمعه اهل سنت بندرلنگه گفت: امت اسلامی باید نقش ویژه خود را در حمایت از مردم مسلمان و مظلوم غزه بیش از پیش ایفا کند.
** نماز جمعه قشم
حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم با گرامیداشت روز معلم گفت: بزرگ ترین ماموریت معلمان در ایران اسلامی امروز، انقلابی بودن و جهاد تبیین است.

** نماز جمعه اهل سنت قشم
شیخ محمدسعید خطیبی، خطیب نماز جمعه اهل سنت قشم گفت: معاد، الهام بخش انسان مومن برای پیمودن مسیر درست زندگی است.
** نماز جمعه رودان
حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه رودان با اشاره به نامناسب بودن راههای روستایی این شهرستان گفت: برخی از جاده های روستایی منطقه متناسب با نیاز روز بهسازی نشده و متولیان حوزه راهداری و راهسازی باید چاره اندیشی کنند.
** نماز جمعه بستک
حجت الاسلام حسین جهانگیری امام جمعه بستک با اشاره به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای از مسولان خواستار راه اندازی این رشته ورزشی در شهرستان بستک شد.
** نماز جمعه حاجی آباد
حجت الاسلام مهدی دُرّی امام جمعه حاجی آباد با اشاره به پاسخ موشکی و پهپادی ایران اسلامی به رژیم صهیونیستی گفت: این پاسخ ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست.

بیشتر بخوانید؛ امام جمعه بندرعباس: عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی اسرائیل را منهدم کرد
** نماز جمعه بندرخمیر
حجت‌الاسلام شعیب صالحی امام جمعه بندر خمیرگفت: دولت سیزدهم عزم جدی برای ترمیم کمبود نیروی انسانی در نظام تعلیم و تربیت دارد.
** نماز جمعه جاسک
حجت الاسلام عباس ذاکری امام جمعه جاسک با اشاره به هفته کار و کارگر خواستار توجه و رفع مشکلات کارگران شهرداری در این منطقه و تامین امنیت شغلی آنان شد.
** نماز جمعه پارسیان
حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا امام جمعه پارسیان با اشاره به مشکل موات اعلام شدن بخش زیادی از زمین‌ها منازل و ملک‌های مردم در این شهرستان، خواستار پیگیری این موضوع در قوه قضائیه و رفع مشکل شد.

** نماز جمعه سیریک
حجت الاسلام احمد خلیلی امام جمعه موقت سیریک از مسئولان شهری و شهرداری خواست به شهرک کارمندان و جاده مرزبانی توجه بیشتری کنند.
** نماز جمعه بشاگرد
حجت الاسلام حسین غلامی امام جمعه بشاگرد با گرامیداشت روز کارگرگفت: مسئولان تلاش کنند زندگی کارگر با امنیت شغلی و رفاه در زندگی ارتقاء یابد.
نماز جمعه هرمز
** حجت الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه هرمز با اشاره به سفر رئیس جمهور به دو کشور پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر زمینه ساز وحدت هرچه بیشتر با کشورهای منطقه است.

 

دیگر خبرها

  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت