Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: از مجموع جامعه هدف کمیته امداد ۸ هزار خانواده یا فاقد مسکن یا منزل مناسبی ندارند، در این ارتباط احداث ۱۱۰۰ واحد مسکونی را آغاز شد و۸۰۰ واحد آن نیز به اتمام رسیده که ۶۱۵ واحد مسکونی آن با همکاری سپاه انجام شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مرتضی موصلی امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته اطعام و اکرام ایتام برگزار شد، اظهار داشت: رویکرد محوری کمیته امداد براساس تاکیدات رهبرمعظم انقلاب توانمندسازی خانواده‌های نیازمند در سطح کشور و خوزستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به محورهای این توانمندسازی، ادامه داد: توانمندسازی اقتصادی از طریق اشتغال و کار خرد و ایجاد شغل‌های کوچک متناسب با نیاز روز، توانمندسازی فکری و فرهنگی و دیگری نیز توانمندسازی اجتماعی از جمله این موارد است؛ بیشتر منابع اعتباری کمیته امداد به سمت اشتغال و محورهای دیگر سوق داده می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با بیان این‌که بیش از 50 درصد اعتبارات کمیته امداد امام خمینی(ره) در سرفصل‌های مرتبط با محورهای توانمندسازی هزینه می‌شود، افزود: تلاش کمیته امداد امام خمینی(ره) توسعه و افزایش سهم و نقش مردم در کاهش فقر و محرومیت است.

وی عنوان کرد: تمرکز کمیته امداد خوزستان بر توسعه خدمات این مجموعه به ویژه خدمات دارای اثربخشی بالا نظیر اشتغال، مسکن نیازمندان، آموزش، بخش فرهنگی و فرهنگ قرض‌‌الحسنه است.

موصلی با اشاره به افتتاح نخستین صندوق قرض‌الحسنه استان خوزستان با عنوان امداد ولایت برای نخستین بار طی چندماه گذشته، خاطرنشان کرد: این صندوق از بیت رهبرمعظم انقلاب و بانک مرکزی مجوز فعالیت دارد و تسهیلات و خدمات کاملا قرض‌الحسنه‌ای و با کارمزد 3 درصدی برای کل دوره‌ ارائه می‌دهد و تلاش می‌شود که به 1 درصد برسد.

صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت 8 هزار و 300 وام قرض‌الحسنه با اعتبار 24 میلیارد تومانارائه داده است

مدیرکل کمیته امداد خوزستان بیان کرد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت 8 هزار و 300 وام قرض‌الحسنه با اعتبار 24 میلیارد تومان در سرفصل‌های کارآفرینی، اشتغال و دیگر موارد به مجموعه تحت حمایت خود ارائه داده است؛ این صندوق تحت شبکه شتاب قرار گرفته و افراد خیر و نوع‌دوست می‌تواندسرمایه خود را در صندوق قرار دهند.

موصلی گفت: در سال جاری کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان ایجاد بستر امدادهای الکترونیکی را در دستور کار خود قرار داده تا از این طریق نیازمندان بدون نیاز به مراجعه حضوری و به شیوه اینترنتی تقاضاهای خود را اعلام کنند.

وی عنوان کرد: در استان خوزستان 101 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) وجود دارد که از این تعداد 85 هزار خانواده از همه خدمات استفاده و جزء کمیته‌های معیشت‌بگیر هستند؛ این میزان خانوار شامل 225 هزار نفر و 5 درصد جمعیت استان است که 60 درصد آنها را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اشاره به فراهم‌سازی بیش از 5 هزار و 470 فرصت شغلی در سال 95 برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، اظهار داشت: برای ایجاد فرصت‌های شغلی 63 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که 51 میلیارد تومان آن تسهیلات بانکی و مابقی نیز از محل اعتبارات کمیته امداد بوده است.

موصلی با بیان این‌‎که بیش از 11 هزار نفر تحت دوره‌های آموزشی قرار گرفته‌اند و با سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی، جهاد کشاورزی، شرکت‌ها، صنایع و بخش خصوصی نیز تعامل شده و برای دستگاه‌ها 603 نفر زمینه کاریابی آنها فراهم شده است، گفت: این افراد علاوه بر اشتغال تحت حمایت سازمان تامین اجتماعی نیز قرار گرفته‌اند.

تلاش برای ایجاد 6 هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف

وی با اشاره به این‌که تلاش براین است که با تامین منابع بخش بیشتری را به سمت اشتغال سوق داد، گفت: در بحث ارزیابی اشتغال استان خوزستان نیز کمیته امداد امام خمینی(ره) توانسته رتبه برتر را در میان دستگاه‌های اجرایی کسب کند.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اشاره به این‌که در سال جاری برنامه‌ریزی شده که حداقل 6 هزار فرصت شغلی را برای جامعه هدف ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: این مشاغل در حوزه کشاورزی، دامداری و صنایع دستی است و کل فرش تولیدی سه شهرستان ایذه، اندیمشک و باغملک باتوجه به هماهنگی با مرکز فرش ایران خریداری می‌کنیم.

موصلی با اشاره به برنامه‌ریزی جهت برگزاری جشن توانمندسازی 4 هزار و 300 خانوار در سه ماهه سوم امسال با حضور مسئولان کشوری، عنوان کرد: از امسال کمک هزینه معیشت خانواده‌ها سه برابر افزایش پیدا کرد و از میزان در دو ماه نخست از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شد که از خرداد توسط کمیته امداد و بهزیستی انجام می‌شود.

615 واحد مسکونی ویژه نیازمندان خوزستانی با همکاری سپاه پاسداران احداث شد

وی گفت: از مجموع جامعه هدف کمیته امداد خوزستان 8 هزار خانواده یا فاقد مسکن یا منزل مناسبی ندارند که در این ارتباط احداث 1100 واحد مسکونی را آغاز کردیم و 800 واحد آن نیز به اتمام رسیده است که 615 واحد مسکونی آن با همکاری سپاه پاسداران انجام شد.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان عنوان کرد: تلاش داریم که 6 هزار و 900 خانواده طی سه سال صاحب خانه شوند.

موصلی با اشاره به طرح ارزشمند اکرام ایتام و حمایت‌های مادی و معنوی 34 هزار نفر خیر تا پیش از آغاز ماه رمضان امسال، بیان کرد: علاوه بر طرح اکرام ایتام در قالب طرح محسنین توانستیم در سال گذشته 24 میلیارد تومان جمع‌آوری کنیم؛ استان خوزستان در سال 95 با رشد 130 درصدنسبت به سال 94 موفق به کسب رتبه خوزستان طرح اکرام ایتام کشور شود.

وی با تشریح برنامه‌های این سازمان در هفته اکرام ایتام ماه رمضان امسال گفت: توسعه طرح ارزشمند اکرام ایتام با جذب 5 هزار نفر، ایتام و افطاری به روزه‌داران نیازمند با از طریق 150 سفره در سطح استان، توزیع 20 هزار سبدغذایی به نیازمندان به ویژه محرومان روستایی با ارزش 100 هزار تومان، دیدار 3200 خانواده تحت حمایت با مسئولان استانی در قالب طرح مفتاح‌الجنه از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام/

R41468/P1377/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب

حامد(میلاد)منصوری: به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: خوزستان و خاصتا اهواز که مرکز استان است و میشه گفت که مرکز جنوب غرب کشور هم است از وجود بیمارستان مجهز مدرن و بروز چشم و قلب محروم است

در صورتی که در چندین استان می بینیم که بیمارستان های مجهزی وجود دارد که مردم خوزستان با وجود دوری و سختی راه برای درمان خود به این استان ها جهت درمان مراجعه میکنند

باید دید دلیل علت عدم پیگیری مسئولان ارشد استان و بخصوص نمایندگان مجلس و دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای ایجاد بیمارستان چشم و قلب در مرکز استان چیست؟

ایا حق خوزستانی ها نیست که یک بیمارستان مجهز با امکانات بروز و پزشکان متبحر داشته باشند

خوزستانی که قلب تپنده ایران بوده و هست و همیشه محرومیت در این استان بیداد میکند و هیچ وقت از ثروتی که دارد برای مردمش در جهت امکانات رفاهی و سلامت استفاده نشده است و مردم همیشه مجبور هستند صدها کیلومتر را طی کنند تا برای درمان و سلامتی خود به تهران،اصفهان یا شیراز بروند.

علت این کم کاری و بی توجهی ها به سلامت مردم چه چیزی است؟

استانی که در مجلس ۱۸ نمانیده و در خبرگان ۶ نماینده دارد و معاون اول دولت هم یک خوزستانی است ولی توان پیگیری ساخت چند بیمارستان مجهز را در مرکز استان ندارند

شهرستانی جدید کرخه خوزستان بدون بیمارستان و درمانگاه دولتی شبانه روزی است و مردم برای درمان مجبور به تردد به شوش یا اهواز هستند

شوش با جمعیت بالایی که دارد یک بیمارستان قدیمی بدون امکانات کافی دارد که نیازهای مردم را بخوبی برطرف نمیکند و همیشه مورد انتقاد مراجعین بوده و بارها شاهد بودیم که نارضایتی مردم را به همراه داشته است

لذا امیدواریم دولت، نمانیدگان خبرگان ،مجلس و مسئولان کشور برای ساخت بیمارستان های مجهز در خوزستان اقدامی انجام دهند که مقداری از محرومیت این استان ثروتمند جبران شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902055

دیگر خبرها

  • داور خوزستانی موفق به کسب درجه داوری آسیا شد
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • بازگشت حجاج خوزستانی از بیت الحرام به فرودگاه بین‌المللی اهواز
  • دعوت بانوی خوزستانی به اردوی تیم‌ملی فوتبال
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب
  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان
  • جدول لیگ برتر| همه چیز به کام استقلال؛ قعر در دست خوزستانی‌ها