Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، سیدحسن هاشمی روز شنبه در مراسم افتتاح بخش های جدید بیمارستان حضرت فاطمه(س) تهران افزود: براساس قانون، در شغل های حساس مانند پرستاری باید به ازای هریک نفر بازنشسته یک نفر جایگزین و استخدام شود اما در این مدت حتی به اندازه یک نفر مجوز استخدام برای جبران نیروهای بازنشسته نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: علاوه بر آن 21 هزارتخت جدید بیمارستانی در دولت یازدهم ساخته شد و تا پایان دولت به 24 هزار تخت می رسد، فقط توانستیم 17هزارمجوز استخدام برای تخت های جدید بگیریم در حالی که برای هر تخت جدید باید حداقل 2.4 نفر نیرو استخدام شود.
به گفته وی،‌ بنابراین اگر سازمان امور استخدامی سه برابر مجوزهای قبلی، مجوز استخدام دهد، تا حدی مشکل این وزارت خانه حل می شود.
هاشمی افزود: حدود 110 هزار نیروی قراردادی نیز در وزارت بهداشت مشغول کار هستند که استخدام نیستند و مجبوریم از درآمد اختصاصی بیمارستان ها حقوق آنها را بدهیم. درحالی که اگر این افراد استخدام شوند وحقوق آنها را دولت بپردازد، سالی 3 تا 4 هزار میلیارد تومان صرفه جویی می شود که صرف توسعه بیمارستان های کشور می شود.
وی ادامه داد: من در بازدیدی که از برخی بیمارستان ها داشتم، دیدم که دریک بیمارستان (بیمارستان فیروزآبادی واقع در شهرری ) یک پرستار در یک شیفیت کاری به تنهایی از 14 بیمار بستری مراقبت می کند و البته همین پرستاران دلسوز و پرتلاش اکنون 7 ماه است که به خاطر بدهی بیمه ها، کارانه دریافت نکرده است.
وزیربهداشت گفت: لازم است برای جبران کمبود پرستار، در بیمارستان های بزرگ تهران، تربیت پرستار انجام شود، این دانشجویان از سال سوم نیز می توانند وارد عرصه کار شوند و به این ترتیب بیمارستان های بزرگی مثل بیمارستان امام خمینی(ره) یا بیمارستان شهدای تجریش می توانند نیروی پرستار خودشان را تربیت کنند و می توان تا چهار هزار نفر ظرفیت تربیت پرستار بیمارستانی را در بیمارستان های تهران ایجاد کرد.
وی افزود: راه حل دیگر این است که پرداختی به پرستاران را اضافه کنیم تا انگیزه اضافه کار داشته باشند و از این طریق بخشی از کمبود نیرو را جبران کنیم که به نظر من باید هر دو کار را انجام دهیم هم تربیت پرستار بیمارستانی و هم افزایش پرداختی به پرستاران.
هاشمی ادامه داد: درچهار سال گذشته با اجرای طرح تحول سلامت و بیمه کردن 11 میلیون فرد فقیرفاقد بیمه و افزایش پزشکان متخصص در مناطق مختلف کشور، در برخی بیمارستان ها ضریب اشغال تخت از 24 درصد به 70 درصد افزایش پیدا کرده است و این ظلم است که با همان تعداد پرستار سابق و حتی کمتر به بیماران خدمت رسانی کنیم.

**دانشگاه علوم پزشکی ایران را احیا کردیم
وی در ادامه با اشاره به اینکه حاشیه تهران جزو فقیرترین مناطق کشور از نظر تخت بیمارستانی است، گفت: مشکل مهم دیگری که اوایل شروع کار ما در دولت یازدهم در استان تهران وجود داشت،انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران و ادغام آن در دانشگاه علوم پزشکی تهران بود که انتزاع مجدد آن به عهده ما افتاد.
وزیربهداشت گفت: عقل و تدبیر حکم می کرد که هر چیزی را سرجای خودش بگذاریم و انصافا رئیس جمهوری نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی از این تصمیم حمایت کرد و ما افتخار می کنیم که دانشگاه علوم پزشکی ایران با وجود آسیب هایی که دید امروز در مسیر پیشرفت و ترقی قرار گرفته است.
هاشمی ادامه داد: بعد از آن با دعوای بیمارستان محب و بیمارستان حضرت فاطمه (س) در دانشگاه علوم پزشکی ایران مواجه شدیم، به حق بیمارستان حضرت فاطمه(س)، بالاترین سطح خدمات جراحی ترمیمی و پلاستیک دارد، سرانجام با فداکاری مجموعه بیمارستان محب و دکتراعتمادیان، رئیس هیات مدیره آن، بیمارستان محب به دانشگاه علوم پزشکی ایران واگذار شد، بدون اینکه پولی بخواهند ، فقط بازپرداخت وام های آن به دوش دانشگاه افتاد.
وی گفت: اکنون پیشنهاد من این است که بیمارستان محب و حضرت فاطمه(س)؛ آشتی کنند و از درآمد بیمارستان محب که با تعرفه 3 یا 4 برابری کار می کند، برای توسعه این بیمارستان که با تعرفه دولتی برای فقیرترین افراد درمان ترمیمی ارائه می کند، هزینه شود.
دراین مراسم بخش ICU، کلینیک ویژه درمانی و بخش جراحی جدید بیمارستان حضرت فاطمه (س) با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد و وزیر بهداشت از بخش های جدید و قدیمی این بیمارستان بازدید کرد و در حین بازدید بارها انجام عمل پیوند اعضای بدن مانند انگشت و دست را در این بیمارستان ستود.
خبرنگار: افشین شاعری * انتشار: حسین فتح الهی
اجتمام 3063/1724

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۵۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ از زبان معاون درمان وزارت بهداشت

معاون درمان وزارت بهداشت آخرین وضعیت تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

دکتر سعید کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۳ با توجه به تصویب رسید ۴۶ درصدی این تعرفه‌ها در شورای عالی بیمه، گفت: افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی جهت تصویب نهایی همچنان در سازمان برنامه و بودجه است. سازمان برنامه بودجه به منظور تصویب تعرفه‌های پزشکی، نرخ افزایش تعرفه‌ها را به هیئت وزیران ارسال می‌کند.

وی ادامه داد: ظاهرا پیشنهاد افزایش ۴۶ درصدی نرخ تعرفه‌های پزشکی کاهش داشته است. پس از اینکه افزایش ۴۶ درصدی نرخ تعرفه‌های پزشکی کاهش یافت؛ مقام عالی وزارت و روسای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی با رئیس سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای برگزار کردند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی نرخ تعرفه‌های پزشکی را مطرح کرده‌اند. افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی نرخ تعرفه‌های پزشکی نه تنها مورد تایید روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی نیست بلکه مورد تایید شورای عالی بیمه نیز محسوب نمی‌شود.

کریمی گفت: افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی نرخ تعرفه‌های پزشکی منجر به بروز معضلات جدی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌شود؛ چرا که میزان هزینه‌های تمام شده مراکز درمانی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی بسیار بیشتر از افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی است.

معاون درمان در پایان گفت: قول داده شده که پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی مورد بازنگری قرار گیرد؛ امیدوارم معاونت درمان وزارت بهداشت برای جامعه سلامت کشور در خصوص افزایش تعرفه‌های پزشکی خبرهای خوبی داشته باشد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۶ ایستگاه سلامت نوروزی در خراسان شمالی راه اندازی شد
  • بیمارستان توتونکاران رشت موقت تعطیل شد
  • بیمارستان توتونکاران رشت تعطیل شد
  • اختصاص دومین دستگاه «سی تی اسکن» به بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه
  • مشکلی برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌ها وجود ندارد
  • توزیع بیش از ۳۰۰ دستگاه با تکنولوژی بالا در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
  • حدود ۱۲ هزار پزشک و پرستار در خراسان رضوی آماده خدمت رسانی به زائران و مجاوران
  • برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال جای نگرانی نیست
  • جزئیات اعطای بورس تحصیلی وزارت بهداشت به دانشجویان
  • آخرین وضعیت تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ از زبان معاون درمان وزارت بهداشت