Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@00:23:15 GMT

شهر رشت مکانی برای جذب گردشگر ندارد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۱۵۷۷۰

شهر رشت مکانی برای جذب گردشگر ندارد

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت گفت: در شهر رشت مکانی به‌منظور جذب گردشگر وجود ندارد و ناچاراً گردشگران را به شهرهای دیگر جهت سیاحت راهنمایی می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،اسماعیل حاجی پورعصر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر رشتبا بیاناینکه پروژه پل طبیعت برای شهر مثمر ثمر خواهدبود اظهار داشت: به عقیده بنده پل طبیعت یک اقدام خوب برای شهر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت تصریح کرد: متاسفانه در شهر رشت مکانی به‌منظور جذب گردشگر وجود ندارد و ناچاراً گردشگران را به شهرهای دیگر جهت سیاحت راهنمایی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه پل طبیعت موجب جذب گردشگران خواهدشد افزود: پروژه پل طبیعت در شورای چهارم رشت مطرح شد و امیدوارم در همین دوره از فعالیت شورا به نتیجه برسد و همچون پروژه‌هایی از جمله جمع آوری روان آب‌های سطحیاز جمله افتخارات شورای چهارم رشت باشد.

محمدحسین واثق کارگرنیا نیز در این نشستبا بیاناینکه احداث پل طبیعت از ضروریات شهر رشت است اظهار داشت: متاسفانه تاخیر در بررسی لوایح و اجرای پروژه‌ها آفتی است که در طول دوران فعالیت شورای چهارم وجود داشت.

عضو شورای اسلامی شهر رشتگفت: در زمان اجرای پروژه آب نمای پارک ملت نیز مخالفت‌های فراوانی صورت گرفت اما در حال حاضر این پروژه با استقبال شهروندان و گردشگران مواجه شده است و بسیاری از شهروندان ساعات فراغت خود را در کنار آن سپری می‌کنند.

وی با بیان اینکهدر شهر رشت مکانی به‌منظور جذب توریست وجود ندارد و احداث پل طبیعت می‌تواند به توسعه بخش گردشگری کمک کند افزود:پروژه پل طبیعت در شورای چهارم مطرح و بررسی شد و تمایل داریم این پروژه در زمان فعالیت همین دوره شورا به سرانجام برسد و جزءعملکرد مثبت شورای چهارم ثبت شود.

دیگر عضو شورایشهر رشت نیز در ایننشست با اشاره به لایحه برگزاری مناقصه پروژه پل طبیعت گفت: با نحوه عملکرد سازمان عمران شهرداری رشت در خصوص برگزاری مناقصه پل طبیعت در رشت مخالفم و با توجه به اینکه برای این پروژه امسال 3 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است اعتقاد دارم باید در ابتدا فاز مطالعاتی پروژه را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای مناقصه به روش BOT همانند هندوانه دربسته‌ای است که از درون آن اطلاعی نداریم افزود:در روش BOT تهیه طرح و اجرای آن برعهده پیمانکار است و این نوع اقدام موجب افزایش هزینه‌ها می‌شود.

صابر با بیان اینکه بنده اعتقاد دارم باید در ابتدا فاز مطالعاتی پل طبیعت را آغاز کرده و پس از آن در نیمه دوم سال نسبت به برگزاری مناقصه آن اقدام کرد گفت:یقیناً هزینه مطالعاتی این پروژه بیش از 500 میلیون تومان نخواهدبود و با انجام فاز مطالعاتی پروژه پل طبیعت در زمان اجرای آن با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه پروژه پل طبیعت حدود 70 میلیارد تومان هزینه به‌همراه خواهد داشت تصریح کرد: به‌عنوان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت پیشنهاد می‌کنم هرچه سریعتر فاز مطالعاتی پروژه پل طبیعت آغاز و با گرفتن مشاور به اجرای آن سرعت ببخشند.

ویبا تاکید براینکه پل طبیعت از جمله نیازهای واقعی شهر به‌منظور جذب گردشگران است عنوان داشت: در خصوص اهمیت پروژه پل طبیعت با نظر دیگر همکاران موافق هستم اما متاسفانه شهرداری رشت بارها با کج سلیقگی وعدم توجه به نظرات اعضای شورای شهر رشت مشکل ساز شده است.

صابر افزود: بنده هم معتقدم این پروژه باید اجرایی بشود اما نگرانی‌ام در باره نحوه عملکردشهرداری رشت است که همواره بدون توجه به تصمیمات اعضای شورای شهر وخارج از چارچوب، امورات را پیگیری می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد:در حال حاضر نیز شهرداری قصد دارد مناقصه پل طبیعت را خارج از چارچوب قانونی انجام دهد و بنده شخصاً تمایلی به درگیر شدن در حواشیاین مناقصه را ندارم.

انتهای پیام/

R7877/P1377/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۵۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان، اظهار کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان مجوز گرفت.

وی تاکید کرد: بر این اساس، دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد، اگر مشکلی در فروردین‌ ماه در این زمینه بوده، قطعا در اردیبهشت‌ ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است. دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • این میدان در تهران مسدود می‌شود
  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • بررسی انسداد «میدان جی» در شورای تأمین تهران
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود