Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، امشب، 20 خردادماه در مراسم بیست و دومین آیین تکریم و تجلیل از خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با اشاره قرار گرفتن ثقلین در کنار یکدیگر گفت: امروز روز نیمه ماه رمضان است و شاهد هر دو ثقل بزرگ هستیم؛ کتاب خدا که ماه رمضان، ماه نزول این کتاب آسمانی است و عترت پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که قرآن ناطق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه باید سوره قدر را در کنار سوره کوثر بخوانیم، اظهار کرد: از یک طرف خاندان رسالت خیر کثیر هستند و از طرفی کتاب هدایت ما قرآن مجید است و افتخار ما مسلمانان نیز به این دو گوهر گرانبهاست؛ اول کتاب خدا و آیات آسمانی و بعد هم پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارتش(ع) که هر دو معجزه الهی هستند.
رئیس‌جمهور افزود: قرآن کریم با جملات و کلمات و آیات مبارکش معجزه جاودانه الهی است و پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) هم معجزه تربیتی قرآن هستند و اگر بخواهیم تجسم قرآن را ببینیم در وجود مبارک پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) خواهیم دید؛ در کلام‌شان، اخلاق‌شان، رفتارشان و در تقریرشان همه‌جا آیات الهی را مشاهده می‌کنیم.
وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران برخواسته از قرآن و پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، اظهار کرد: یکی از ثمرات انقلاب اسلامی نزدیکی و آشنایی بیشتر با قرآن مجید بود؛ ما در سال‌های اولیه طلبگی وقتی صدای برخی قراء مصری را می‌شنیدیم می‌گفتیم آیا می‌شود در ایران ده‌ها قاری بزرگ با این صدای زیبا و قرائت دقیق داشته باشیم و امروز امروز به برکت انقلاب اسلامی این آرزو محقق شده است؛ همه‌جا قراء با آن لحن خوب و زیبا در مسابقات مختلف بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند که این از افتخارات ماست.
حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به تأثیر حضور قراء ایرانی در مسابقات بین‌المللی گفت: وقتی توطئه‌هایی که علیه اسلام، شیعه و ایران طراحی می‌شود و اتهاماتی مطرح می‌کنند و می‌گویند قرآن و راه و مسیر اینها با دیگر مسلمانان متفاوت است، با حضور قراء ما در مسابقات بین‌المللی در عمل ما نشان می‌دهیم که راه و مسیر ما چیست.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی باعث شده اسلام واقعی، اسلام رحمت و اسلام صلح احیا شود، گفت: امروز روز میلاد امام صلح است و روز بسیار مبارکی است؛ امام حسن(ع) امام حلم و صبر و ایستادگی و استفامت برای صلح بود و صلح به مراتب سخت‌تر از حلم و صبر و استقامت در میدان جنگ است.
رئیس‌جمهور در مورد ویژگی‌های امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار کبیر انقلاب گفت: این دو شاخصه در امام راحل نیز مشاهده می‌شد؛ شجاعت امام راحل در زمان انقلاب، صبر و حلم‌شان در دورانی که تبعید بودند و شجاعت و صبرشان در دوران دفاع مقدس دیدنی بود؛ به‌ویژه شجاعتی که در روزهای پایانی جنگ از خود نشان دادند.
وی افزود: شجاعت در میدان جنگ، کشتن و کشته شدن و از جان گذشتن کار سختی است و در روایات بالاتر از شب قدر عنوان شده؛ با این حال صلح سخت‌تر و تحملش سخت‌تر از جنگ و تیرها و نیزه‌های صلح دردناک‌تر از تیرها و نیزه‌های میدان جنگ است.
حجت‌الاسلام روحانی اظهار کرد: شهامت زیادی می خواهد انسان برای مصالحش در برابر بدخواهان و دشمنان اسلام دست صلح دراز کند و مصالحه کند و امام حسن(ع) برای امت اسلام و دین خدا این کار را کرد و شمشیرها و نیزه‌هایی سخت‌تر از شمشیرها و نیزه‌های روز عاشورا را تحمل کرد حتی اصحاب نزدیک‌شان گفتند کاش نبودیم و این صلح را نمی‌دیدیم.
وی تأکید کرد: ائمه هدی(ع) و قرآن کریم هر دو راه زندگی را به ما آموختند و یاد دادند و ما هم باید بیاموزیم و به فرزندانمان منتقل کنیم تا قرآن را با صوت زیبا و تجوید صحیح بخوانند و بتوانند معانی قرآن را درک کنند و بالاتر از همه به قرآن عمل کنند.
رئیس‌جمهور گفت: خدا را شاکر هستیم که این همه خادم قرآن در میان جمع قرار داده و معلمان و مفسران قرآن زیادی داریم و امیدواریم بتوانیم خدمتگزار خوبی برای قرآن مجید و مبلغ خوبی برای آیات قرآن و راه و مسیر اهل بیت(ع) باشیم. خداوند در سایه قرآن و در سایه اهل بیت(ع) بی‌تردید ما را به نقطه‌ای که آمال و آرزوی ماست می‌رساند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس در اجرای «طرح نور» هوشمندانه و با ظرافت اقدام کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد در دیدار فرمانده کل انتظامی کشور با نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، سران اقوام، عشایر، نخبگان و خانواده‌های معظم شهدای استان خوزستان اظهار کرد: چهار اولویت خداوند متعال در نظام اسلامی نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر برای نظام اسلامی صادر شده است.

وی افزود: در این دوره اخیر سردار رادان جزو اولین کسانی است که در خط مقدم امر به معروف و نهی از منکر است و افتخار داریم امروز میزبانش هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بیان کرد: در بحث حجاب و برخورد با منکرات مجموعه انتظامی تنها نیست و همه دستگاه‌ها باید حضور فعال داشته باشند.

وی عنوان کرد: به سهم خودمان از این زحمات ارزشمند شما تقدیر و تشکر می‌کنیم چرا که جز اولین کسانی بودید که در خصوص حجاب با طرح و برنامه پا به میدان گذاشتید که آثار و برکات زیادی برای کشور داشت.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد بیان کرد: به رغم توطئه‌های و برنامه‌ریزی‌های دشمنان ان‌شاءالله اقدامات شما در طرح نور مستمر باشد و تلاش کنید که مردم در صحنه باشند.

وی افزود: تقاضای بنده این است که در حوزه حجاب در ادارات، فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها اقدامات لازم نیز انجام شود.

نماینده مقام معظم رهبری در استان خوزستان گفت: با توجه به توطئه‌های دشمنان نیاز است که پلیس در اجرای این طرح، هوشمندانه و با ظرافت، اقدامات خود را انجام دهد.

کد خبر 6098783

دیگر خبرها

  • پلیس در اجرای «طرح نور» هوشمندانه و با ظرافت اقدام کند
  • معمایی که امام درباره رژیم صهیونیستی مطرح کرد چه بود؟
  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • امام صادق (ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه بود
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان