Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - درحاليکه 18 روز از حصر شيخ «عيسي قاسم» رهبر شيعيان بحرين توسط آل‌خليفه مي‌گذرد،به نظرمي‌رسد که رفتارهاي وحشيانه اين رژيم با انقلابيون تحت الشعاع بحران ميان کشورهاي عربي و قطر قرار گرفته است.

خبرگزاري مهر، گروه بين الملل ـ رامين حسين آباديان: پس از حدود يک سال از اقدامات سرکوبگرانه آل خليفه عليه آيت الله عيسي قاسم و به تعويق انداختن دادگاه هاي محاکمه وي سرانجام روز يکشنبه 31 ارديبهشت رهبر شيعيان بحرين از سوي رژيم آل خليفه و به اتهامات واهي به يک سال حبس و مصادره اموال به ميزان 3 ميليون دينار محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه آل خليفه اعلام کرده است که اجراي اين حکم (يک سال حبس) به مدت 3 سال تعليق شده و پس از آن، قابليت اجرا دارد. طبق اين حکم، همچنين شيخ عيسي قاسم به پرداخت هزار دينار غرامت نيز محکوم شده است.
با اين حال، نظاميان رژيم آل خليفه حدود سه هفته پيش به صورت ناگهاني، به منطقه الدراز، محل سکونت شيخ عيسي قاسم يورش بردند. نظاميان آل خليفه در جريان يورش وحشيانه به منطقه الدراز مرتکب جنايت هاي هولناکي شدند. آنها پنج جوان بحريني را شهيد و بيش از 200 تَن ديگر را به شدت زخمي کردند. علاوه براين، بيش از 300 نفر از انقلابيون و فعالان سياسي بحريني نيز در يورش وحشيانه آل خليفه به منطقه الدراز، توسط نظاميان اين رژيم بازداشت شدند. نظاميان رژيم آل خليفه حتي حاضر به تحويل پيکرهاي شهداي بحريني به خانواده هاي آنها نشدند. مقامات اين رژيم در اقدامي ضد انساني و ضد حقوق بشري، پيکرهاي شهداء را بدون غسل و کفن و در اوج مظلوميت، در مکان هاي دورافتاده دفن کردند. درحال حاضر، رژيم آل خليفه شيخ «عيسي قاسم» رهبر عالي شيعيان بحرين را تحت «اقامت اجباري» قرار داده است.
در حالي که حصر شيخ عيسي وارد 18 امين روز خود شده، همه نگاه ها در منطقه به بحران ميان کشورهاي عربي و در رأس آنها عربستان سعودي با قطر، معطوف شده است.در حالي که حصر شيخ عيسي قاسم، رهبر شيعيان بحرين وارد 18 امين روز خود شده، همه نگاه ها در منطقه و جهان به بحران ايجاد شده ميان کشورهاي عربي و در رأس آنها عربستان سعودي با قطر، معطوف شده است. به نوعي مي توان گفت که سرکوب گسترده شيعيان بحرين توسط رژيم آل خليفه و قلع و قمع انقلابيون بحرين توسط نظاميان اين رژيم، تحت الشعاع تنش هاي اخير ميان کشورهاي عربي و قطر قرار گرفته است. رژيم آل خليفه نيز به تبعيت از آل سعود وارد تنش هاي اخير با قطر شده تا طبق همان ضرب المثل معروف «يک تير و دو نشان زدن» عمل کند؛ بدين‌ترتيب که هم به آل سعود خوش خدمتي کرده و براي آن خوش رقصي کند و از سوي ديگر، با ورود به کانون تنش‌ها، نگاه هاي افکار عمومي منطقه را از رفتارهاي وحشيانه خود با انقلابيون و علماي بحريني منحرف سازد.

در طول 18 روزي که از حصر شيخ عيسي قاسم، رهبر عالي شيعيان بحرين مي گذرد، نه تنها از ميزان جنب و جوش انقلابيون بحريني براي مقابله با سران رژيم آل خليفه کاسته نشده است، بلکه آنها با انگيزه و البته خشم بيشتري به مقابله با اقدامات خصمانه و رويکرد سرکوبگرانه اين رژيم ادامه مي دهند. از زمان آغاز حصر شيخ عيسي تقريبا روزي نيست که در نقاط مختلف بحرين تظاهرات‌هاي گسترده در همبستگي با شيخ عيسي قاسم و محکوميت اقدامات خصمانه آل خليفه، برگزار نشده باشد. پس از اين اقدام آل خليفه، امروز ديگر مردم بحرين بيش از هر زمان ديگري به نقش آفريني کشورهاي غربي ـ عربي و همچنين مقامات ايالات متحده آمريکا در بحران کشور خود، آگاهي يافته اند. مردم بحرين به خوبي مي دانند که رژيم آل خليفه به پشتوانه هم‌پياله‌هاي غربي ـ عربي خود است که دست به چنين اقداماتي مي زند و در کمال وقاحت، خط قرمز شيعيان و نماد آزادي و آزادگي يعني شيخ عيسي را مورد هتک حرمت قرار مي دهد. اگر حمايتهاي خارجي از آل‌خليفه وجود نداشت، بدون شک مقامات اين رژيم اجازه چنين جسارتي را به خود نمي دادند.
در همين ارتباط، «سعيد الشهابي» فعال سياسي و روزنامه نگار بحريني در گفتگو با خبرگزاري مهر گفت: «بدون شک رئيس جمهوري آمريکا نقش مؤثر و مستقيمي در سرکوب انقلابيون بحريني و شيخ عيسي قاسم داشته است. زماني که ترامپ با «حمد بن عيسي آل خليفه» پادشاه بحرين در رياض ديدار کرد، به وي نسبت به سرکوب انقلابيون و علماي برجسته بحريني چراغ سبز نشان داد. اين مسأله را از اظهارات ترامپ در جريان ديدارش با حمد بن عيسي به خوبي مي‌توان مشاهده کرد. ترامپ در آن ديدار به صراحت گفت که هيچ چيز در آينده موجب ايجاد تنش در روابط ميان منامه و واشنگتن نخواهد شد». وي همچنين ادامه داد: «دست سعوديها به خون انقلابيون بحريني آغشته شده است. بنابراين هيچکس نمي تواند نقش مخرب سعوديها در بحرين و حمايت آن از آل خليفه را انکار کند».
يوسف ربيع: آمريکا و رژيم‌هاي مرتجع عربي در قلع و قمع انقلابيون بحريني و حصر شيخ عيسي قاسم نقش دارندهمچنين «يوسف ربيع» رئيس انجمن حقوق بشر بحرين درباره علت يورش و حمله ناگهاني نظاميان رژيم آل خليفه به منزل رهبر شيعيان بحرين به خبرنگار مهر گفت: «حمد بن عيسي پادشاه بحرين در جريان ديدار با ترامپ رئيس جمهور آمريکا در نشست سران عرب در رياض از وي براي حمله به الدراز و منزل شيخ عيسي مجوز گرفت و موافقت دولت آمريکا را جلب کرد». وي افزود: «پادشاه بحرين پس از جلب موافقت آمريکا، دست به اين حمله زد و در طول فقط 24 ساعت عناصر رژيم آل خليفه به منزل شيخ عيسي قاسم هجوم برده و ايشان را در حالت اقامت جبري قرار دادند. ما معتقديم که آمريکا و کشورهاي حاشيه خليج فارس در تحولاتي که عليه شيخ عيسي قاسم و شهروندان بحريني رخ مي دهد، نقش دارند. امروز رژيم حاکم بر بحرين در ارتکاب جنايتي عظيم عليه شهروندان بحريني دست دارد».

در اين ميان اما، شاهد تشديد اقدامات سرکوبگرانه آل خليفه عليه شيعيان بحرين هستيم. مقامات آل خليفه که امروز از معطوف شدن نگاه هاي افکار عمومي منطقه به بحران ميان اعراب و قطر کمال بهره برداري را مي کنند، تلاش خود را به کار بسته اند تا در سايه انحراف نگاه ها به سمت خود، بيشترين ضربه ها را به پيکره انقلابيون بحريني، جريان‌ها و رسانه‌هاي حامي آنها وارد آورند تا بدين ترتيب از مؤاخذه افکار عمومي در امان بمانند. در همين ارتباط، دادگاه وابسته به رژيم آل خليفه اخيرا در اقدامي خصمانه و در حکمي صرفا سياسي رأي به انحلال کامل جمعيت «وعد» بحرين داد. دادگاه آل خليفه همچنين طي حکمي ديگر، روزنامه «الوسط» بحرين را توقيف کرد؛ اقداماتي که پُرواضح است با اهداف و انگيزه هاي سياسي مغرضانه و به منظور ضربه وارد آوردن به جبهه انقلابيون صورت گرفته است. علاوه بر اين، دادگاه هاي وابسته به آل خليفه اخيرا شماري از جوانان بحريني را به اعدام و حبس ابد محکوم کرده اند.
کشورهايي که همواره از «حقوق بشر» و «آزادي بيان» سخن مي گويند، امروز در برابر جنايت آل خليفه سکوت پيشه کرده اند؛ جنايتهايي که حتي رسانه هاي اروپايي نيز قادر به پنهان کردن آن نبوده و صراحتا بدان اذعان مي کنند علاوه بر آنچه که گفته شد، در اين ميان سکوت جامعه به اصطلاح جهاني در قبال سياست هاي سرکوبگرانه آل خليفه عليه مردم بي دفاع بحرين نيز خود جاي تأمل بسيار دارد. کشورهايي که همواره از مسائلي همچون «حقوق بشر» و «آزادي بيان» سخن مي گويند، امروز در برابر هزاران جنايت رژيم آل خليفه در بحرين سکوت پيشه کرده اند. جنايت هاي رژيم آل خليفه عليه مردم بحرين و انقلابيون اين کشور به حدي رسيده است که حتي رسانه هاي اروپايي نيز قادر به پنهان کردن آن نبوده و صراحتا بدان اذعان مي کنند. روزنامه انگليسي «ديلي ميل» در اين ارتباط مي‌نويسد: «مقامات آل خليفه سياست هاي خود عليه معارضان بحريني را تشديد کرده اند. آنها چند ماه پيش بزرگترين جريان اپوزيسيون يعني الوفاق را منحل کردند و امروز به انحلال جمعيت الوعد روي آوردند. امروز مقامات آل خليفه آماج انتقادات نهادهاي حقوق بشري قرار گرفته اند».
در هر صورت، فعاليت هاي انقلابيون بحريني عليه رژيم آل خليفه نه تنها با حصر شيخ عيسي قاسم متوقف نشده است، بلکه با سرعت بيشتري نيز ادامه مي يابد. مقامات آل خليفه زماني که عقلانيت را در برخورد با مخالفان خود کنار گذاشتند، فراموش کردند که حتي با وجود حصر شيخ عيسي قاسم، دها و يا صدها شاگرد پرورش يافته مکتب وي براي ادامه راهش و هدايت يک ملت انقلابي، حاضر هستند. سياست هاي سرکوبگرانه آل خليفه هيچگاه نتيجه بخش نبوده است و امروز شاهد آن هستيم که اين رژيم بيش از هر زمان ديگري از مقابله با انقلابيون دچار عجز و ناتواني شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز شادی بلینگامی جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران

به گزارش ورزش سه، عظیمی که در این مسابقات با زدن 4 ضربه به تیر دروازه حریفان رکوردار است، در دیدار مقابل قرقیزستان علاوه بر توپی که به تیرک این تیم کوبید با یک شوت سرکش پای چپ، گل اول ایران را به ثمر رساند و به سبک «جود بلینگام» شادی کرد.

این بازیکن 22 ساله که در دیدار با بحرین هم موفق به گلزنی شد و آن را به حسین طیبی ستاره مصدوم تیم ملی تقدیم کرد، در مورد شادی بعد از گلش گفت: بعد از بازی مقابل بحرین، پسر کوچکی از مشهد در شبکه‌های اجتماعی به من پیام داد و گفت اگر گل زدی مثل بلینگام خوشحالی کن.

عظیمی افزود: ما اینجا هستیم که با فوتسال مردم را خوشحال کنیم به همین خاطر حس کردم چیزی بزرگتر از این نیست که این پسربچه را که پای تلویزیون نشسته و بازی تیم ملی را دنبال می‌کند خوشحال کنم و برایش خاطره و تصویر خوبی از تیم ملی بسازم، برای همین بعد از گل این شادی را با او شریک شدم.

دیگر خبرها

  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • واکنش خیره‌کننده گلر تیم ملی در تایلند (عکس)
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • کلید برقرای ثبات توقف جنایات رژیم اسرائیل است
  • استانداردهای دوگانه پارلمان اروپا در قبال تحولات منطقه
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • راز شادی بلینگامی جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران
  • مقاومت اسطوره‌ای ۲۰۰ روزه و چند نکته درباره سخنان ابوعبیده
  • درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!