Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده حفاظت سپاه برای تشریح زوایای پیدا و پنهان حادثه تروریستی اخیر داعش در تهران، در برنامه تلویزیونی «جهان‌آرا» حاضر شد. به گزارش جنوب نیوز، سردار علی اصغر گرجی‌زاده فرمانده حفاظت سپاه برای تشریح زوایای پیدا و پنهان حادثه تروریستی اخیر داعش در تهران و در مجلس شورای اسلامی، در برنامه تلویزیونی «جهان‌آرا» شبکه افق حاضر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار گرجی‌زاده اظهار داشت: از همان لحظه اول وقوع حادثه نیروهای امنیتی سپاه انصارالمهدی که در مجلس مستقر هستند وارد عمل شده و اقدام به مقابله اولیه با تروریست‌ها کردند.

وی خاطرنشان کرد: این حادثه از یک طرف حقارت کار تروریست‌ها و از طرف دیگر بزرگی نظام ما و نیروهای امنیتی‌مان را نشان داد. چرا که تروریست‌ها از محل مراجعات مردمی وارد شدند و وقتی دست به عملیات زدند اما با حسن تدبیری که رئیس محترم مجلس آقای لاریجانی داشت جلسه صحن علنی تعطیل نشد و نمایندگان به آرامش به کار خود ادامه دادند.

فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدی اظهار داشت: البته متأسفانه برخی تلاش می‌کنند تا این حادثه تروریستی را بزرگ نشان دهند اما اینها از نگاه ما یک عملیات فاقد ارزش بود.

گرجی‌زاده تصریح کرد: بنابر اسناد به دست آمده این تروریست‌ها با تفکرات تکفیری و سلفی وابسته به داعش در گذشته نیز چند بار به خارج مرزها رفته، در آنجا آموزش دیده و در برخی عملیات‌های قبلی آنها نیز شرکت داشته‌اند.

وی گفت: اگرچه با شناسایی قبلی دست به این عملیات زدند اما به یکی از مکان‌هایی رفتند که ساده‌ترین و سهل‌ترین نوع رفت و آمد برای مردم در آنجا در نظر گرفته شده است. چرا که محل عملیات آن ساختمان اداری و مراجعات مردمی مجلس بود.

فرمانده حفاظت سپاه ادامه داد: در این محل تنها یک حلقه امنیتی وجود داشت چرا که محل رفت و آمد مردم است و خیلی سختگیری نمی‌شود و اینکه یک تیم عملیاتی بیاید و با این حجم از وحشیگری وارد این محل شده و در همان گام اول نیروی امنیتی ما را به رگبار بسته و بعد به سمت مردم عادی شلیک کند یک اقدام حقیرانه است.

گرجی‌زاده گفت: آنها از هیچ گیتی رد نشدند و در همان گیت اول که عنصر امنیتی ما یعنی شهید تیموری در آنجا حضور داشت درگیر شده و به صورت ضربتی و غافلگیرانه عمل کردند و در ابتدا نیروی امنیتی را مضروب و بعد به فجیع‌ترین شکل به شهادت رساندند.

وی در خصوص یگان‌های عمل‌کننده در این مقابله نیز گفت: یگان عمده نیروهای سپاه حفاظت انصارالمهدی مستقر در مجلس بودند اما در ادامه از ظرفیت‌های نیروی زمینی سپاه، یگان صابرین، نیروهای ناجا و سایر نیروهای امنیتی که داوطلبانه آمده بودند نیز استفاده کردیم.

فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدی خاطرنشان کرد: کار مقابله با این تروریست‌ها به دلیل وجود تعداد زیادی از مردم عادی و کارمندان مجلس قدری پیچیده بود اما نیروهای ما توانستند ۱۵۰ نفر را به صورت کاملاً سالم از مبادی مختلف مانند پنجره و یا مسیرهای دیگر خارج کنند.

گرجی‌زاده با بیان اینکه نیروهای امنیتی ما با تدبیر توانستند تروریست‌ها را به سمت ساختمان غیر اصلی مجلس منحرف کنند، افزود: آنها به طبقه چهارم رفته بودند و در آنجا حضور داشتند و به دلیل اینکه چند مجروح هم در طبقات مختلف بود نیروهای سپاه بلافاصله برای خروج مجروحین عمل کردند و اگر این کار صورت نمی‌گیرد تروریست‌ها بسیاری از آنها را می‌کشتند.

وی اظهار داشت: تروریست‌ها نشان دادند که خونسرد نبودند و عجله داشتند والا خسارات بیشتری برجای می‌گذاشتند. آنها در طبقه چهارم گرفتار شدند و قدرت تحرک از آنها گرفته شد و با تدبیر نیروهای عمل‌کننده ما مهمات اینها به پایان رسید و صرفاً چند نارنجک و کمربند انتحاری برایشان باقی مانده بود.

فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدی ادامه داد: هر سه نفر آنها یک کمربند انفجاری داشتند اما نتوانستند از آن استفاده کنند یکی از آنها به وسیله نارنجک خودش به هلاکت رسید و موجب جراحت یکی دیگر از تروریست‌ها شد و دو نفر باقی‌مانده به وسیله تیر مستقیم بچه‌های ما کشته شدند.

گرجی‌زاده تصریح کرد: برای نیروهای امنیتی مهم است که بر سر تعداد تروریست‌ها ریسک نکنند برای همین تا یک ساعت و نیم بعد از کشته شدن آنها بچه‌های ما به دنبال همدستان احتمالی دیگر می‌گشتند.

وی با بیان اینکه در اینگونه عملیات‌ها هم سرعت و هم کیفیت برای ما مهم است، اظهار داشت: ما مانند کشورهای دیگر مثل روسیه عمل نمی‌کنیم که برای کشتن تروریست‌ها ممکن است به مردم هم آسیب برسد، برای ما سلامت جان مردم بسیار مهم است.

فرمانده حفاظت سپاه اظهار داشت: در این عملیات یک پاسدار حفاظت شهید و چند نفر مجروح شدند و مابقی شهدا از مردم عادی و کارمندان مجلس بودند.

گرجی‌زاده افزود: این تروریست‌ها به قدری وحشیانه عمل می‌کردند که به سمت یکی از خانم‌ها که بچه‌ای در بغل داشت هم شلیک می‌کردند و یا به صورت کور مردم عادی را هدف قرار می‌دادند اما در اینجا اقدام شجاعانه و فداکارانه نیروهای سپاه مانند شهید تیموری بسیار مؤثر بود و جلوی خسارت زیادی را گرفت.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به اقدام تروریست‌ها در حرم امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: این عملیات که آنقدر حقیرانه و فاقد ارزش بود که ما باید گاهی برای دشمنان‌مان تأسف بخوریم. البته در این ماجرا نیروی انتظامی بسیار شجاعانه عمل کرد و افسر حاضر در میدان با یک گلوله توانست یکی از تروریست‌ها که در فاصله دوری هم بود از کار بیندازد.

فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدی خاطرنشان کرد: مردم زیادی برای زیارت به حرم حضرت امام می‌آیند. بنابراین خیلی نمی‌توان فضا را پلیسی و امنیتی کرد البته در اطراف حرم نیروهای امنیتی در حلقه‌های مختلف حضور دارند و نشان دادیم که اگر تروریست‌ها بخواهند به اینجا بیایند چطور از آنها پذیرایی ویژه می‌شود.

گرجی‌زاده افزود: این تروریست‌ها آنقدر هول و گیج بودند که در همان لحظات اولیه درگیر شده، خود را لو دادند و نیروی انتظامی به سرعت توانست جلوی آنها را بگیرد.

وی در خصوص حضور نیروهای ارتش در عملیات مقابله با تروریست‌ها در مجلس نیز گفت: نیروهای امنیتی ما مانند سپاه و ارتش برای کارهای بسیار بزرگ ساخته شده‌اند. این اتفاقی که رخ داد می‌توانست به راحتی جمع شود که شد. هرچند نیروهای بسیاری حتی فرماندهان ارشد سپاه برای کمک آمده بودند. اما نیروهای ما در ارتش آنقدر بزرگ هستند که باید برای کارهای بزرگ ذخیره شوند. در این عملیات نیازی به آنها نبود و درخواستی هم از آنها نشد.

به گزارش فارس؛ فرمانده حفاظت سپاه در پایان گفت: من از همه سیاسیون با هر تفکری که دارند خواهش می‌کنم که قدر نیروهای حفاظتی خود در سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات را بدانند.

گرجی‌زاده تصریح کرد:‌ در طول سال حوادث زیادی پیش می‌آید که هیچ‌کس متوجه نمی‌شود و این آرامش نتیجه مجاهدت‌های شبانه‌روزی و خاموش نیروهای امنیتی است.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۷۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه تفکر و شاخصه انقلاب اسلامی در اقصی نقاط دنیا به یک مکتب تبدیل شده است، گفت: شهید حجازی از عزیزانی است که تاثیرگذاری‌اش در جبهه مقاومت به قدری بود که عزیزان مقاومت هر مرتبه اثر خاص وجودی او را مرتباً تکرار می‌کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از سپاه نیوز، دریادار پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سرلشکر شهید سید محمد حجازی اظهار کرد: بسیاری از ما از نظر سنی نسبت به شناخت شهید حجازی اطلاعات کافی نداریم چون شهید حجازی چند سال از ما بزرگ‌تر بود و او پاسداری از انقلاب اسلامی را از زمان مبارزه با طاغوت را آغاز کرد.

وی ادامه داد: او به نحو احسن تمام مراحلی را که می‌بایست طی کند تا به مرتبه اعلای شهادت برسد، طی کرد و در همه این مراتب و همه سال‌های طولانی مراقبت از خود شاخصه بزرگی بود که او داشت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به نقش شهید حجازی در محور مقاومت اظهار کرد: او یکی از عزیزانی است که تاثیرگذاری‌اش در جبهه مقاومت به قدری بود که عزیزان مقاومت هر مرتبه اثر خاص وجودی او را مرتباً تکرار می‌کردند.

وی با اشاره به حضور سردار حجازی به‌عنوان فرمانده نیروی مقاومت بسیج افزود: هنگامی که شهید حجازی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بود از آنجا به رده یک نیرو رفت و نه در رده ستاد نیرو بلکه در رده یک نیرو شروع به کار کرد که حضور بیش از ۷ ساله او برکات بسیاری داشت.

سردار فدوی اظهار کرد: شهدا و شهید حجازی در اعلی علیین و مراتب بالا قرار دارند که ذهن ما به آنجا خطور نمی‌کند ولی ما می‌توانیم از شهید حجازی و سایر شهدا مدد بجوییم تا بتوانیم از وجود آن‌ها بهره ببریم.

وی افزود: البته باید بررسی کنیم که آن‌ها چه اقداماتی انجام دادند که موجب شد تا به چنین رتبه‌ای برسند و با الگو گرفتن از این اقدامات به چنین مراتبی برسیم.

سردار فدوی با بیان اینکه باید شهیدانی همچون حجازی را الگوی خود قرار بدهیم، تصریح کرد: شهید حجازی با طمأنینه و سعه صدری که داشت در همه مسئولیت‌های خود در پاسداری از انقلاب اسلامی، این ویژگی خود را بروز می‌داد.

وی ادامه داد: او در سال‌های حضور در جبهه مقاومت موجب اقتدار و اوج‌گیری این جبهه شد و نقش بسیار موثری در این‌ باره ایفا کرد. البته شهیدانی همچون سردار زاهدی نیز در این میان نقش بسیاری ایفا کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در اصل دوم قانون اساسی تاکید جدی بر موضوع پشتیبانی از مظلوم و دفاع در مقابل ظالم شده است، تاکید کرد: سپاه پاسداران با قدرت این تکلیف و این دستور را به اجرا گذاشت و بسیاری از پاسداران و مسئولان سپاه پاسداران در این رویه قرار گرفتند و حداکثر تلاش خود را انجام دادند همچون شهیدان حجازی، سلیمانی، زاهدی و بسیاری از شهدا.

وی با اشاره به مبارزات حضرت امام خمینی(ره) با آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه داد: ۶۰ سال پیش با شروع نهضت اسلامی، امام خمینی(ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد و بعد از ۶۰ سال بیش از ۹۲ درصد از کشورهای جهان همان مطلبی که ایشان مطرح کرده بودند را در ۲۰۰ روز گذشته تکرار کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه تفکر و شاخصه انقلاب اسلامی در اقصی نقاط دنیا به یک مکتب تبدیل شده است، بیان کرد: این در اثر حرکت عظیم انقلاب اسلامی بود و پس از نقطه عطف او یعنی پیروزی انقلاب اسلامی به یک جریان مستمر تبدیل شد که تفکر، روند و شاخصه‌های انقلاب اسلامی در اکثر نقاط دنیا البته آن‌هایی که به انقلاب اسلامی نزدیک‌تر بودند، انجام شده است.

وی افزود: امروز در مرکز شیطان بزرگ در آمریکا علیه نظام استکباری آمریکا و صهیونیست‌ها شعار داده می‌شود که به طور خاص در روزهای اخیر در دانشگاه‌های آمریکا آن را شاهد هستیم.

سردار فدوی ادامه داد: این روند منحصر به مسلمانان، شیعیان و جبهه مقاومت نیست البته به همه مستضعفان عالم که تحت ظلم قرار گرفتند هم موکول نیست بلکه همه کسانی که از دل خود از آنچه شیاطین مانند شیطان بزرگ آمریکا و ایادی آن همچون رژیم صهیونیستی به وجود آورده‌اند، اعلام برائت می‌کنند و علیه سردمداران آن شعار می‌دهند. این حرکت یک حرکت شتابدار و رو به جلو است که دائماً تداوم دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به فرامین فرمانده معظم کل قوا در حمایت از جبهه مقاومت تصریح کرد: امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به ما دستور داده است تا مطابق با فرامین خداوند متعال از مظلومان حمایت کنیم.

وی ادامه داد: ما پشتیبانی از مظلوم در برابر ظالم را دائما ادامه می‌دهیم یعنی آن‌هایی که می‌خواهند در برابر ظلم ظالمان و مستکبرین ایستادگی کنند و حریت و آزادگی را که در خلقت همگان قرار دارد به منصه ظهور برسانند و این روند هر روز ادامه دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه ضمن اشاره به تحولات غزه در مبارزه با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: چقدر زیبا در این ۲۰۰ روز جلوه‌گری کردند کسانی که شاید ۱۰ سال پیش اسمی از آن‌ها وجود نداشت. هنگامی که خبیثان آمریکایی و ایادی آن‌ها به یمن حمله کردند، گفتند که یمن فقیرترین کشور جهان است و طی یک یا دو هفته می‌توانیم به مقاصد خود دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: همچون یمن، جبهه مقاومت در عراق حزب الله لبنان چرا که بر اساس قاعده‌ای که خداوند با صراحت در قرآن کریم اعلام کرده است اقدام کردند یعنی انجام تکالیفی که خداوند بر عهده آن‌ها قرار داده است. البته تکالیفی که خداوند بر عهده بندگان خود گذاشته است پیش از تکلیف توانمندی اجرای آن را به بنده خود داده است.

سردار فدوی تصریح کرد: خداوند هیچ تکلیفی را برای بنده خود مشخص نکرده که نتواند انجام دهد. ما در طی ۴۵ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مورد را مشاهده کرده‌ایم و ظهور و بروز داشته است.

وی ادامه داد: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند که روزی در منطقه غرب آسیا آنچنان توانمندی به وجود بیاورد که اساس آن‌ها را زیر سوال ببرد و برده است.

در این مراسم که در مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرک شهید محلاتی برگزار شد،  سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ «محمد شیرازی»رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا، سردار سرتیپ پاسدار «محمدرضا فلاح‌زاده» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «محسن رضایی» دبیر شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، سردار سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده قرارگاه فرهنگی، اجتماعی بقیةالله (عج)، «مهدی فضائلی» عضو دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ بسیجی «محمدرضا نقدی»معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ «اسماعیل احمدی‌مقدم» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، سردار سرلشکر «مصطفی ایزدی» فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص)، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی محمدی‌سیرت» مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار «حسین اشتری» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار «قاسم قریشی» جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار سرتیپ دوم «یدالله جوانی» معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و خانواده شهید حجازی حضور داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • کار بزرگ شهید شفیع زاده در توپخانه سپاه
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان